Elmebaj! - Nem baj!

 Sziasztok! :)

   A mai bejegyzésemben olyan könyveket hozok, ajánlok amikben a főszereplő, vagy az egyik szereplő komoly mentális problémával küzd.
   Íme a lista:

1. Jasper DeWitt - A ​beteg
   Újabb kötet, aminek a Molyos értékelése csak megerősített abban, hogy igenis vannak jó könyvek 80% alatt is. :)
   Tegnap voltam a Libriben, nézgelődtem és megakadt a tekintetem ezen a köteten, amit végül törzsvásárlói pontokból be is szereztem. Nagyon instant vásárlás volt, de nekem megérte, mert a könyv kimondottan tetszett.
   Remélem nem ásom alá magam ha bevallom, hogy én az első pár fejezet után rátettem a weird fiction címkét, a befejezés pedig meg is erősített ebben.
   Kicsit horror, kicsit thriller, tartalmaz ilyen elemeket, de nekem végig az volt az érzésem olvasás közben, hogy egy szuper jó H. P. Lovecraft sztorit olvasok.
   Ijesztő volt, megdöbbentő és tanulságos is.
   A lovecrafti stílusban megerősített az elbeszélés módja is, ez a naplószerű narráció.
   A vége nálam is kiverte a biztosítékot, de hát mit lehet tenni? Ez így lett megírva és valahol meg is értem, hiszen ettől – is – marad olyan emlékezetes a számomra, ja meg azért, mert egy csomó pszichológiai utalást – sajnos – értettem, hiszen mostanában én is sokat járok pszichiáterhez és pszichológushoz.
   Nem vagyok őrült, nyugi, csak némelyik kifejezés tényleg ismerős volt, ennyi.


2. Alex Michaelides - Néma ​tanú
   Hűha! Nem találom a szavakat.
   Ilyen nincs, de mégis van, én meg jól bekaptam a csalit és horogra akadtam…:)
   Azt hittem, hogy A tanítványok után a szerző már nem tud meglepeni, de sikerült neki. Tudom, hogy ez a regény volt előbb, szóval nem igazán számítottam rá, hogy majd itt is feltűnnek A tanítványok szereplői. A két sztori majdnem lefedi egymást, de igazából ennyi.
Mi történt itt kérem szépen? Mégis mi?
   A végén azt hittem, hogy mérgemben és elképedésemben a földhöz vágom a könyvet. Mennyi érzelem, mennyi gondolat. Atya ég! Annyi mindent kiváltott belőlem és egyszerűen imádtam. Roppant tanulságos mű, közben pedig elborzasztó, szomorú, telis-tele váratlan dolgokkal.
   Ahogy a múlt és a jelen szépen-lassan összekapcsolódik az valami fenomenális. Alex Michaelides egy zseni, semmi kétségem felőle. Minden írását olvasni szeretném magyarul, tőle most már bármit el fogok olvasni, mint Riley Sagertől.
   A neve számomra egyet jelent a szórakozással és a megdöbbentő fordulatokkal. Garancia egy jó kis lelki terrorra saját magamnak. :D
   Nem igazán jutok szóhoz most sem, értelmes dolgot, főleg spoiler mentesen képtelenség írni erről a sztoriról, de az biztos, hogy nagyon tetszett, kétségtelenül elnyerte a tetszésemet.
   OLVASSÁTOK, írom megint. :)


3. Catriona Ward - Az ​utolsó ház az utcában
   Hűha, bajban vagyok! Nem baj, csak még nem tértem magamhoz.
   Az az igazság, hogy a fülszöveg alapján kicsit másra számítottam, kicsit izgalmasabb thrillerre, de közben meg nem tudok haragudni érte, mert annyira tanulságos volt, annyira morbid, sokszor beteg és furcsa, közben mégis felemelő.
   Igen, úgy érzem, hogy milliónyi kérdés merült fel bennem, velem maradt a sztori, nyomaszt még most is és egy darabig fog is, legalábbis szerintem.
   Megint nem tudok spoilermentesen beszélni, írni róla. Képtelenség.
   Nem találom a szavakat, de talán jobb is. A kevesebb néha több.
   Egy biztos: ebben a könyvben sokkal, de sokkal több rejlik, mint azt a fülszöveg vagy az első pár fejezet mutatná.
   Nem mindenkinek való, az biztos. Engem most úgymond, jó passzban talált meg, mert mentális problémákkal küzdök én is. :(


4. Alyssa B. Sheinmel - Felelsz ​vagy mersz?
   Most megint reális ez a 77% itt Molyon, mert nekem sem tetszett igazán ez a könyv. :(
   Pedig nagy reményeket fűztem hozzá, de egyszerűen annyira idegesített, ennek pedig a fő oka az elbeszélőnk és főszereplőnk Hannah volt.
   Egyszerűen nem tudtam együttérezni vele, nem tudtam őt sajnálni egy kicsit sem.
   Spoilermentesen képtelenség nyilatkozni erről a kötetről, szóval többet nem is tudok írni…
   Érdekes volt a témája, az alapötlet nagyon tetszett, de valahogy a kivitelezés nem volt az igazi.
A vége nekem olyan L’Oréal, mert megérdemled. :D
   Szembesülj csak az igazsággal és azzal, hogy most már nem lesz veled sem kivételezve, nem lesz minden elnézve stb…stb…
   A borító nagyon tetszik, az olyan különleges, de igazából ennyi.

Megjegyzések