Társasjáték ajánló: Cluedo kártyajáték

 Sziasztok! :)

   Pár napja hoztam már ennek a bejegyzésnek az első részét, amiben a Cluedo - Ki a hazug? című táblajátékot mutattam be nektek, most pedig érkezem is a folytatással.

  Eddigi Cluedo bejegyzések a blogon:

   Cluedo Book Tag

   5 érdekesség a Cluedo társasjátékról amit talán még Te sem tudtál - 1. rész

   5 érdekesség a Cluedo társasjátékról amit talán még Te sem tudtál - 2. rész

   Cluedo karakterek montázsa

   Kézműves sarok: Scrapbook projekt

   Molyos kihívásaimat ajánlom - 2. rész

   A második bemutatásra kerülő játék a Cluedo kártyajáték, ami külföldön már kapható volt, de hozzánk jóval később ért el sajnos. :(

   Íme:

Maga a játék és a segítség
   A Cluedo kártyajáték az eredeti társas leegyszerűsített és gyorsabban játszható változata, amit leginkább 3-4 fő játszhat, de van benne egy 2 főnek szóló, haladó, párbaj rész is.
   Pörgős, izgalmas és vicces. 
   Leginkább azoknak ajánlom, akiknek nincs sok ideje a hosszabb változatra, de mégis szeretnének ezzel a játékkal játszani.
   A csomagban összesen 84 darab kártya található.
   Természetesen itt is van részletes játékszabály, valamint segítő kártyák.

  
A bűnténykártya és a karakterek
   A megoldandó bűntényt itt most nem borítékba kell tenni, hanem a bűnténykártya alá.
   A karakterek maradtak, nem változtak és az eredeti, 2015-ös táblajáték pontos másai.
   Mindig fontos karaktert választani/húzni, hiszen Miss Scarlett kezd, plusz így még érdekesebb, hogy Te magad vajon leszel-e végül tettes?


Bizonyíték kártyák
   Ezekből 12 darab van és a + jelell elátottakat, csak akkor kell betenni a játékba, ha nehezíteni akartok és/vagy párbaj módban, ketten játszotok.
   Mint láthatjátok, a karakterek nem változtak, de ezt már fentebb is írtam, viszont a fegyverekből csak a Tőr, a Revolver, a Kötél és a Gyertyatartó kerültek be. 
   Nem igazán tudom, hogy miért lett kihagyva az Ólmosbot és a Csavarkulcs...:( Gondolom így tették könnyebbé és gyorsabbá a játékot.
   A helyszínek is változtak. A Télikertet egyszerűen átnevezték Nappalinak, ami elsőre furcsa volt, de ha sokat játszotok hamar meg lehet szokni.
   Valamint van még Ebédlő, Biliárdszoba, Konyha és Dolgozószoba, de nincs Könyvtár, Hall, Társalgó és Bálterem.
   Ezek közül kell választani és keverni a bűnténykártya alá és ezeket kell kiosztani, valamint kihúzni nekünk a listánkról és persze megmutatni a többi játékosnak ha gyanusítanak.



Esetdosszié - kártyák
   Ezek adják a játék nagy részét, hiszen ezekből van a legtöbb.
   Ha az osztásnál hozzánk kerül bármelyik sárga jelölésű bizonyíték kártya, azt ezekből kell kiválasztani és letenni magunk mellé, így jelezve, hogy ezek már nem lehetnek a rejtély kulcsai.
   A többi, ami marad, azokból kell kérdeznünk, gyanusítanunk és selejteznünk.
   Négy szimbólum van rajtuk. Nagyító, Kalap, Ujjlenyomat és Fényképezőgép. Ezek segítik, hogy úgymond csapatot válasszunk magunknak.
   Mindegyik csapatban van minden, fentebb is látható kártyából. Tehát összesen 6 tettes, 4 fegyver és 5 helyszín.

Megjegyzések

  1. Kedves Klodette!
    Megvettem ezt a játékot, de sajnos hiányzik belőle a játékszabály itt meg elég nehézkesen olvasható.
    El tudná esetleg küldeni nekem emailben, olvasható formában?
    Köszönettel: Regina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Regina!

      Megvette a kártyajátékot és nincs benne játékszabály? Ez nagyon furcsa.
      Írjon akkor egy email címet és átküldöm, de igazából nem szívesen csinálok ilyet, hiszen jogvédett!

      Törlés
    2. Kedves Klodette!
      Én is megvásároltam, és az enyémben sincs benne. Sajnos sehol sem találtam fent a szabályt. Esetleg nekem is eltudná küldeni? Köszönöm, Tímea

      Törlés
    3. Kedves Tímea!

      Írjon akkor egy email címet és átküldöm. :)

      Törlés
    4. Ilyen az esetben én a gyártót keresném...

      Törlés
  2. szalaytamas90@gmail.com

    nekem is ez a jatek van és hiába keresem a szabalyokat hozzá nem találom meg köszönném én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Tamás!

      Sajnálom, de nem merem átküldeni a szabályokat, mert jogvédett dolgokról van szó és kaptam figyelmeztetést a gyártótól!

      Törlés
  3. Kedves Klodett!
    Én karácsonyra vettem meg a Cluedot és nekünk sincs hozzá szabályfüzet . Esetleg egy jobb minőségű képet , tudna róla csatolni ?
    Válaszát előre is köszönöm. Andrea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Andrea!

      Csak ismételni tudom magam, sajnálom, de nem merem átküldeni a szabályokat, mert jogvédett dolgokról van szó és kaptam figyelmeztetést a gyártótól!

      Törlés

Megjegyzés küldése