Kedvenc, könyves - nem ember - szereplőim

Sziasztok! :)

   Biztosan veletek is előfordult már, hogy olvastatok egy könyvet és nagyon szerettetek egy szereplőt, bár az illető nem volt ember. Felmerülhet a kérdés, hogy akkor mégis mi volt? Természetesen lehetett még kutya, cica, varázslény, sőt, még vízköpő démon is. :)
   Ebben a bejegyzésben összeszedtem az én kedvenceimet. :)

   A bejegyzés itt-ott spoilert tartalmaz!


1. Dobby - A Harry Potter sorozatból

   Dobby az első számú kedvenc, könyves, nem emberi szereplőm.
   Ő egy cuki kis házimanó, aki sokáig rabszolgasorban élt, elnyomott volt, de mégis hű maradt önmagához. Jólelkű, kedves, bátor, ráadásul roppant erős varázslény.
   A végsőkig szereti Harry-t és a barátait, kitart mellettük még a legrázósabb helyzetekben is.
Mindig kiáll a jó ügyért és önmagáért is. A könyvekben Dumbledore és Aberforth is nyíltan kijelentik, hogy tisztelik őt és kedvelik. Harry pedig akkor szembesül igazán azzal, hogy mit is jelent neki a manó, amikor az a hetedik részben megjelenik a Malfoy-kúrián, majd a Kagylólakba menekíti őket.
   A hét könyv során minden olyan jelenetet imádtam, amiben Dobby feltűnt és szerepelt. Nagyon sajnáltam, hogy a filmekben olyan keveset szerepelt és a legtöbb tettét Neville vette át. Ezt igazságtalannak tartottam.
   Kedvenc Dobby jelenetem: A hatodik részben Harry megbízza Siport és Dobby-t, hogy legyenek manónyomozók és kövessék figyelemmel Draco minden lépését. Annál nem tudok viccesebb jelenetet elképzelni, mint amikor a két manó jelentést tesz Harrynek. :)



2. Xemerius - Az Időtlen szerelem trilógiából

   Xemerius egy édes kis vízköpő démon, aki először a trilógia második részében tűnik fel.
   Az az igazság, hogy ha ő nem lett volna, akkor lehet, hogy a trilógiát sem olvasom végig, mert volt egy mélypontom a Rubinvörös vége és a Zafírkék eleje között. Valahogy nem igazán kötött le a sztori. Aztán megjelent Xemerius és egyből felkeltette az érdeklődésemet. Attól kezdve ő vitte el a hátán az egész történetet.
   A jelenetei roppant viccesek, minden beszólása aranyat ér. Kaján, csipkelődő, szarkasztikus, kritikus kis lény, aki démoni eredetéhez képest roppant jólelkű és kedves.
   Állandóan segít Gwennek, támogatja őt, mellette áll minden helyzeteben is. Ő a legnagyobb támogatója, lelki szemetese, amikor a lány csalódik Gideonban.
   Azt az egyet nagyon sajnáltam, hogy az eredetéről semmit sem tudtunk meg. Az sem derült ki, hogy Gwen hogyan és miért is látja őt valójában?!
   A filmekben karakter- és könyvhűen ábrázolták, én legalábbis elégedett voltam vele.
   Kedvenc Xemerius jelenetem: Mint Dobby esetében, úgy Xemeriusnál is szerettem az összes jelenetet, de a kedvencem mégis az, amikor hirtelen feltűnik a színen. Az ugyanis olyan váratlan és meglepő volt, hogy egyszerűen csak örülni lehetett neki.


3. Frocli - A Sorok között duológiából

   Frocli egy nagyon aranyos kutyus, aki Jodi Picoult és Samantha van Leer - a híres anya-lánya - szerzőpáros regényeiben tűnik fel. Valószínűleg basset hound.
   Tulajdonképpen, egy emberből kutyává avanzsált pékfiú, aki a főszereplő herceg legjobb barátja volt, amikor is elátkozta őt Naspolya, a gonosz varázsló. Eredetileg Fügének hívták.
   Frocli reménytelenül szerelmes Szerafimába, a királylányba. Szerelme később viszonzásra talál és egyszer vissza is változik, újra ember lesz.
   Mindig megmondja az igazat, még akkor is, ha tudja, hogy azzal könnyen megbánhatja a másikat. Bátor, hűséges és igazi, jó barát.  Vicces, szórakoztató, roppant egyedi karakter.
   A saját, labrador keverék kutyámat róla neveztem el, mert nagyon jópofának találtam a Frocli nevet.
Frocli, a kutyám
   Kedvenc Frocli jelenetem: Minden olyan pillanat, amikor Frocli Szerafimáról álmodozik. Hiszen semmi sem lehet mulatságosabb annál, mint amikor egy beszélő kutya elködösült tekintettel éppen szerelmet vall.


4. Aslan - A Narnia krónikáiból

   Aslan a fejedelmi oroszlán, Narnia teremtője.
   Igazi vezető, aki mindent lát és hall. Mindig akkor tűnik fel, amikor a legnagyobb szükség van rá. Eredendően jó és tiszta lelkű. Nemes és jóindulatú. Igazságos és kedves.
   Az író isteni eredettel ruházta fel. A könyvekben több célzás is van arra, hogy Aslan a mi világunkban a keresztény Isten megfelelője, de vannak olyan cselekedetei is, amik Jézusra utalnak.
   A filmekben számítógéppel rajzolt és szerkesztett csodálatos oroszlán ő, aki mindig figyelemmel kíséri a Pevensie testvérek narniai kalandjait.
Aslan az aki meghatározza és eldönti, hogy ki érkezhet Narniába és hányszor térhet vissza.
Az ötödik részben, amikor a szereplők elérik a világ végét, rátalálnak Aslan országára, ami egy utópisztikus, tökéletes paradicsom, ahol a halál után is van élet. Ez tulajdonképpen a Mennyország megfelelője lenne.



SPOILER: Dobby-t Bellatrix öli meg, még Froclit elüti egy autó. :( Aslan egyszer feláldozza magát Edmund bűneiért és Jadis kivégzi, de később feltámad.




Hasonló karakterek lehetnek még:

Kömény, a papírkutya - A papírmágus trilógiából

Bailey - az Egy kutya négy életéből


Az orrontó furkász - A Legendás állatok és megfigyelésükből

Pickett - A Legendás állatok és megfigyelésükből 

Cincz vitéz - A Narnia krónikáiból

Borongány - A Narnia krónikáiból

Chewbacca - A Csillagok háborúja könyvekből

Marley - A Marley meg én című könyvből

Kacor - A Vastündérek sorozatból



   Persze biztosan vannak még olyan karakterek, akiket kihagytam, kifelejtettem.
   Írjátok meg nekem, hogy nektek ki vagy mi a kedvenc, nem emberi szereplőtök?!

Megjegyzések