Olvassátok ezeket a könyveket is!

 Sziasztok! :)

   A mai bejegyzésemben három olyan, mostanában olvasott könyvet hozok, amiket röviden és tömören: nagyon szerettem.
 
1. Katherine Arden - A ​boszorkány éjszakája
   Régóta tartoztam már magamnak ezzel a kötettel, hiszen az első két részt olvastam és nagyon szerettem.
   Igazából nem is értem, hogy miért halogattam idáig?! Bár azt hiszem, hogy a kötet vastagságához volt köze, meg ahhoz, hogy mostanában egyre kevesebb fantasyt olvasok.
   Morozko és Vászja kettőse nekem az egyik kedvenc könyves álompárom, mert az ő esetükben az ellentétek tényleg vonzzák egymást és ez igen lírai módon van megírva, sok-sok lappangó, tiltott szenvedéllyel.
   Ebben a kötetben az ő románcuk kicsit háttérbe szorult, ezért sem tudok jó szívvel öt csillagot adni rá.
   Előtérbe került viszont Vászja múltja, ami tetszett és persze a csjertik helyzete, az én ízlésemnek viszont túl sok volt a háború és az igaz történelem.
   Ezeket egyébként megint kiválóan elegyítette a szerző, egyszerre lett ez a regény is fantasy és történelmi témájú sztori, nekem mégis itt-ott vontatott volt.
   Örülök, hogy végre bepótoltam, mert így már nem maradt bennem hiányérzet, hiszen egy szuper lezárást kaptunk.
   Nem is értem, hogy más kiadók vagy éppen pont az Alexandra, miért nem karolják már fel végre normálisan Katherine Arden könyveit!
   Télen kell ezt a trilógiát olvasni, mert annyira hangulatos. *_*


2. Sarah Pinborough - Ha ​addig élek is
   Most már hivatalosan is elolvastam Sarah Pinborough összes, eddig magyarul megjelent művét és a 21. Század Kiadó női szerzőinek (Foley, Pearse, Jewell és Pinborough) keménytáblás thrillereit.
   Nem kellett csalódnom ebben a történetben sem, mert izgalmas volt, de közben végtelenül felkavaró is. Voltak benne olyan részek, amiktől a hányinger kerülgetett. :(
   Az biztos, hogy méltó volt az írónő eddigi munkáihoz, hiszen félrevezetett és egy olyan sztori kerekedett ki belőle, amire egyáltalán nem számítottam.
   Pinboroughnál jellemzőek egy erős női karakterek, akik egymásnak feszülnek vagy éppen támogatják a másikat, de egy biztos: roppant kiemelkedő női karakterekkel operál.
   Maradok a már jól bevált négy csillagos értékelésemnél, de például kíváncsi lennék a fantasy írásaira vagy éppen a viktoriánus korban játszódó thrillerjére. 
   A vége egyébként meglepően pozitív, ráadául most elmaradt a paranormális szál, ám ettől nem lett kevesebb, sőt. 


3. Emily J. Taylor - Hotel ​Magnifique
   Kicsit lassan haladok most az olvasással, mert megint elkapott a fránya olvasási válság…szóval lassabban haladtam ezzel a kötettel is, pedig egyébként tetszett.
   Régen olvastam már ilyen jól kigondolt világfelépítéséről, ahol a mágia tiltott és félnek tőle, kivéve ugyebár a Hotel Magnifique falain belül, ahol viszont mindent lehet és mindent szabad.
   Nem olvastam a Caraval könyveket, de egyetértek azokkal, akik ahhoz is hasonlították, meg engem még emlékeztetett az Éjszakai Cirkuszra és a Felleszállóra is.
   Érdekes egyébként, hogy a fentebb említett köteteket én annyira nem szerettem, de ez a regény mégis tetszett.
   Jana szimpatikus főhősnő volt és Bel is, ráadásul jól működött közöttük a kémia, nagyon drukkoltam nekik.
   A hotel minden csodája és minden borzalma ellenére is egy igen különleges helyszín, ami teljesen elvarázsolt. Tele titkokkal, rejtélyekkel, csodával és félelemmel.
   Szerettem a mágia ábrázolását, a szabályokat és az artéfactok jelentőségét, sőt a három alap artéfact a Halál ereklyéire is emlékeztetett kicsit.
   Ha valami különleges kis standalone kötetre vágytok, mágiával, kalanddal és szerelemmel, akkor ez a Ti könyveket is lesz. :)

Megjegyzések