Téli könyvek ajánlója

 Sziasztok! :)

   Újabb téli/télies könyveket hozok nektek, amiket a tavalyi évben olvastam és nekem nagyon tetszettek.
   Egyszer volt már egy hasonló bejegyzés:


   Íme a mostani lista:

1. Rosie Blake - Hygge ​szerelem
   Az eleje kicsit nehézkesen indult, nem kötött le annyira, aztán szépen-lassan elmerültem benne, megismertem a szereplőket és elkapott a hygge hangulat. Utána már nem volt megállás.
   Örülök, hogy előbb a Meik Wiking féle Lykke és Hygge könyveket olvastam, mert így már minden utalást értettem, minden apró dolgot felismertem, ami otthonos hangulatot teremtett.
   Clara és Joe totális ellentétei voltak a másiknak, de aztán fejlődött a kapcsolatuk és végül tökéletesen kiegészítették egymást.
   Igazi bekuckózós, hygge sztori, amiben az állat karakterek is szuperek, Louisa köztes levelei pedig kicsit megtörik a hangulatot és az olvasás élményét, de mindenképpen jó értelemben.
   A játékbolt, mint háttér, szintén jónak és egyedinek bizonyult, Clara kreativitása pedig dicsérendő.
   A bájos, angol falucska szuper helyszín, sokféle izgalmas karakterrel.
   Jó szívvel ajánlom, a könnyed, chick lit rajongóinak és persze azoknak, akik szeretik a hygge élvezeteket. *_*


2. Emma Carroll - Deresvölgy ​legendája
   Egy igazán kivételes ifjúsági regény, ami gótikus elemeket tartalmaz, szellemek kísértenek benne, lezáratlan ügyeik miatt dühöngő nyughatatlan lelkek, miközben előtérbe kerül a megbocsátás, a családi dráma, a gyász és megannyi megválaszolatlan kérdés.
   Titkok és hazugságok keserítik meg főhősnőnk, Tilly életét, akitől egy szellem kér segítséget miután megmenti a lányt a vízbefúlástól.
   Egészen jól haladtam vele, olvastatta magát és több, rövid fejezetből állt, amik igazán szépen voltak illusztrálva.
   Sokszor úgy éreztem, mintha Washington Irving: Az Álmosvölgy-legendája és Lucy Strange: A kastély szelleme szerelemgyerekét olvasnám. Pontosan ezért tetszett.
   Néha a romantika is az előtérbe került, de inkább a fantasy-nyomozós szálon volt az igazi hangsúly.


3. Sarah Pearse - A ​szanatórium
   Nagyon megosztó könyv, mert sokan szeretik, sokan pedig nem, egyébként a magam részéről nem is értem ezt az alacsony Molyos százalékot…de hát ízlések és pofonok, tudom jól.
   Engem megvett kilóra, pont jó időszakomban talált meg, amikor leginkább a krimik kötnek le.
   Ijesztő volt, sokszor gyomorforgató és nagyon megrázó, de akkor is tetszett. Volt tippem a tettes kilétére, de végül nem találtam el, mert az utolsó oldalakon jöttek olyan csavarok, hogy csak lestem.
   Az egyik áldozat szemszögéből is olvashattunk, na az teljesen kiverte nálam a biztosítékot.
   A szereplők lélektanilag nagyon összetett karakterek, szerintem a közöttük működő dinamika tette igazán erőssé ezt a regényt.
   Az eleje kicsit lassan indult, de meg kellett ismernünk a helyszínt és a karaktereket. Engem nem zavart, inkább fokozta a feszültséget. Utána pedig minden fejezetben történt valami izgalmas.
   Az is tetszett még, hogy több, rövidebb fejezet volt, ami azt az érzést keltette, hogy haladós, olvasmányos ez az egész.
   Elin, mint nyomozó, elismerem, hogy vele vannak komoly gondok, mert amatőrnek sokszor sokkal jobban beillett volna. Többször a fejemet fogtam, hogy miket tett, nem kért erősítést és még sorolhatnám…Ebben még van hová fejlődnie a szerzőnőnek.
   Az alapötlet, a szanatóriumból átalakított luxushotel és persze annak sötét múltja, valamint a behavazott, a világtól elzárt hely annyira hideglelős. Brrr.
   Az Asylum trilógia, némi skandináv krimi beütés, valamint, leginkább Lucy Foley és Paula Hawkins stílusa keveredett benne.


4. Susanna Bailey - Hópehely
   A Hópehely egy kedves, szívmelengető történet egy rossz sorsú kislány, valamint egy elárvult kiscsikó igaz, mindent felülmúló barátságáról.
   Ebben a regényben is szerettem az összes karaktert, ezt a csodálatos csonka kis családot, akik sokszor nem funkcionáltak megfelelően, de végül mindig megoldották a problémáikat.
   A regény újfent kitért az állatvédelemre, a természetvédelemre és az állatok jogaira, megfelelő gondozására. Ez kimondottan tetszett.
   Elvarázsolt a kis farm, ami telis-tele volt cuki állatokkal, az udvar mögötti erdő, a láp és úgy egészében véve minden.
   Olvasmányos volt, könnyen tudtam vele haladni és persze most is megkönnyeztem, de azért nem adok rá öt csillagot, mert a végét elég elkapkodottnak és lezáratlannak éreztem.
   Nem sok minden derült ki Sunni múltjáról, valamint nem kaptunk egyértelmű választ arra, hogy Amber  anyukája végül meggyógyult-e és a kislány visszakerült hozzá, esetleg más család örökbefogadta, mint Cohent vagy itt maradt Ruth, Sam és Grey hármasával?
   Szerintem kiváló ifjúsági regény, jó szívvel ajánlom kortól és nemtől függetlenül. :)


5. Carola Dunn - Daisy ​és a jégbe fagyott Don Juan
   Kezdésnek egyáltalán nem volt rossz, de azért olyan jó sem. :)
   Kicsit többet vártam tőle, azt hittem, hogy izgalmasabb lesz és leginkább arra számítottam, hogy azt a hangulatot hozza majd, mint valamelyik szuper Agatha Christie féle Miss Marple történet.
   A cozy mystery címke viszont teljesen találó, ez tartotta bennem a lelket, amikor picit untam vagy elnyújtottnak éreztem.
   Egyszerű, könnyed krimi, szuper nyomozós szállal és az 1920-as évek aranyveretes hangulatával fűszerezve.
   Sokféle karakter, mindenki gyanús, az áldozat egy kétes viselkedésű alak, egy elzárt kúria…stb…stb…
   A befejezés tetszett, kicsit meglepett, de jó értelemben.
   Daisy szimpatikus főhősnő, hiszen minden lében kanál, kotnyeles, de mindig jót akar és persze kiváló megfigyelő.
   Alec, a rendőr is jópofa, szuperul összeillenek ők ketten a munka és a magánélet terén is.


6. Benjamin Stevenson - A ​családomban mindenki gyilkos
   Anno a címe keltette fel az érdeklődésemet, aztán pedig a fülszöveg is igencsak kecsegtető volt, ráadául olyan klasszikusokhoz lett hasonlítva, mint Arthur Conan Doyle, Agatha Christie vagy éppen a Tőrbe ejtve filmek. *_*
   Ha pontos akarok lenni, akkor leginkább az Agatha Christie féle Egérfogó színdarabra emlékeztetett vagy a Három vak egér című kisregényre.
   Néha kicsit túl volt írva, ezért valamikor lassabban haladtam vele, de ezen kívül semmi negatívumot nem tudok felhozni ellene és persze nem is akarok.
   Egy kicsit cozy mystery, egy kicsit thriller és valóban meta-krimi, hiszen a szerző sokszor kiszól hozzánk, olvasókhoz és kikéri a véleményünket vagy éppen vicces magyarázatokkal szolgál, visszautalgat, összefoglalókat készít és a többi.
   A cím egyszerre félrevezető és roppant találó. Nem fogok spoilerezni, de a borító alapján azt hittem, hogy valamiféle bérgyilkos famíliáról lesz szó, de nem így van. Ez ennél sokkal bonyolultabb.
   Maga a sztori végtelenül összetett, sokszor nehéz volt követnem, legalábbis nekem nagyon oda kellett figyelnem, de a befejezés kárpótolt, mert a szerző választ ad mindenre.
   Látszik, hogy eredetileg egy standalone kötetnek indult és csak jóval később lett belőle sorozat.
   Egy fekete humorral apelláló kiváló krimivel állunk szemben, ami érdekes karakterek sorát vonultatja fel, egy szimpatikus főszereplővel, egy mindenre elszánt sorozatgyilkossal és egy a világtól teljesen elzárt helyszínnel.
   Csavaros, az utolsó oldalakig meglepetésekkel szolgál, ráadásul megannyi halálesettel.


7. Fiala Borcsa - Bakonyi ​zsiványok
   A könyvtárból kölcsönöztem ki a kötetet, szóval nem saját példány, de igazán megérte. Egy újabb remek Fiala Borcsa féle humoros és tanulságos ifjúsági regényhez volt szerencsém.
   Passzolt anno az év végéhez, hiszen Kadosa és a nővére a kötetben együtt ünneplik a karácsonyt, ráadásul a regény vége már 2024-ben játszódik.
   Ezúttal egy korokon és időn átívelő kalandban volt részünk, hiszen a főszereplő fiú, Kadosa egy fa odvában rálel egy időkapura, ami visszaviszi őt az 1860-as évekbe, a Bakony betyárvilágába, ahol megismerkedik Oroszlán Bálinttal és barátaival.
   Fiala Borcsa most is kitett magáért, hiszen egy nagyon vicces, roppant tanulságos és szívemnek kedves történetet kaptunk tőle.
   Most fantasy szál is vegyült a történetbe, nem is kevés.
   Fontos szerep jutott a természetvédelemnek, a barátságnak, a bizalomnak és persze megannyi hajmeresztő kalandnak.
   Telis-tele volt jópofa és emlékezetes karakterekkel, Kadi és a nővére Lina, egy újabb szuper páros lett, belevalók és mindenre elszántak.
   Aztán persze ott volt még Bálint és a bakonyi banda, a zsiványok, akik közül Tamás, Macska Miska és az ikrek lettek a kedvenceim.
   Most is sokat tanulhattunk, hiszen megannyi történelmi utalás került terítékre, nem mellesleg pedig, Kadi létrehozott egy népszerű és jól működő blogot is, ami kikacsintás az írónő munkájára.

Megjegyzések