Sorozat kibeszélő: Az általam nézett sorozatok évadzáró részeinek értékelése

Sziasztok! :)

   Mostanában picit hanyagoltam a blogot, aminek főleg az az oka, hogy bevártam minden olyan sorozatnak az évadzáró epizódját amit nézni szoktam, hogy most majd bővebben írhassak róluk. :)

   Igaz, hogy ezek a bejegyzések nem is könyvekkel és/vagy az olvasással kapcsolatosak, de a blog létrehozásakor megfogadtam, hogy ilyen vagy hasonló témákról is fogok majd hozni cikkeket, nem mellesleg pedig - ha emlékeztek még - akkor kezdetben szinte az összes sorozatról írtam külön-külön, majd egy félévados összegzést is.

   Most tehát folytatom ezt a hagyományt, amit szerencsére Ti magatok is szerettek, mert kimondottan magas az ilyen témák olvasottsága. :)

   Még mindig nézem/néztem: a Riverdale, Egyszer volt, hol nem volt..., The Royals, Lucifer, Gotham, A titkok könyvtára, Marvel's Runaways-t.
   A Famous in Love sorozatot egyelőre  parkolópályára tettem és lehet, hogy nem is fogom folytatni, mert számomra túl sok benne az idegőrlő és felesleges intrika.

   Ezek közül most hivatalosan is véget ért az Egyszer volt, hol nem volt... és ugyebár rútul elkaszálták a Lucifert, valamint sokáig kérdéses volt a Gotham sorsa, míg végül egy lehetséges 10-13 résszel midseason-be tették.
   Biztos, hogy folytatódik a Riverdale és a Marvel's Runaways, a The Royals és A titkok könyvtára jövőjéről még nem nyilatkoztak a készítők.

   Összegző:

Riverdale:
   Még mindig a kedvenc sorozatom és lehet, hogy végül ez is marad az egyik a kettő biztos közül.
   Számomra egy percre sem csökkent a színvonala, teljes mértékben elégedett vagyok vele.
   Az évadzáró rész nem volt kimondottan a legjobb, mert nekem az azt megelőző 21. epizód volt a totális szívroham közeli állapot, de még így is messze túlszárnyalta a többi show-t.
   Kellőképpen borzongató és falkaparó függővéggel zárult, lezárta az ebben az évadban tárgyalt Fekete Csuklyás cselekményt és közben felvezetett megannyi új szálat.
   Jó lenne már ha a készítők behoznák Sabrina Spellman karakterét, persze nem az eredeti varázslatos fennállással, hanem valami sajátosabb, puritánabb verzióval.
   Nem ártana pár friss karakter sem, de mindent összevetve, még mindig hozza az álmos, titkokkal és rejtett borzalmakkal teli kisváros ködös, borongós hangulatát.
   A színészek jól játszanak, kedvelhetőek, a látványvilág szépen kidolgozott és színpompás, Jughead és Cheryl pedig még mindig a kedvenceim. :)



The Royals:
   A másik nagy kedvencem, bár kérdéses a sorsa, ami igazán bosszantó, hiszen a leginkább sokkoló és a legtöbb kérdést felvető függővéggel zárult.
   A mondandója még mindig aktuális, főleg, hogy ebben az évadban egy királyi esküvő volt a középpontban, ami teljesen jól illet és passzolt, a tegnap lezajlott  Harry herceg és Meghan Markle
nagy napjához, holott a készítők maguk nyilatkozták, hogy amikor forgatták a részeket, szó sem volt még csak az eljegyzésről sem, szóval minden más teljesen a véletlen műve. :)
   Eleanor és Jasper párosa végre kiteljesedett, Liam egyre inkább önmagára talál, Helena királynő és Cyrus végre belátták a család fontosságát, Robert pedig egy óriási... inkább nem írok semmi csúnyát.
   Folytatást, de rögtön!



Egyszer volt, hol nem volt....:
   Végül csak lezárták a készítők, elismerték, hogy nincs tovább hova húzni és a nézettség is egyre kisebb lett. Talán jobb is így.
   Megélt 7 évadot, ami már önmagában ritkaságszámba megy, hiszen láthatjuk, hogy más sorozatokat különösebb kérdés nélkül, úton-útfélen elkaszálnak.
   Az az igazság, hogy az évad első fele még elkápráztatott és reméltem, hogy lesz még akár 8. évad is, aztán valahol a felénél olyan törést szenvedett, amit már nem lehetett jóvátenni.
  Victoria, Drizella, Gothel, Dr. Facilier, a meséből ismert Jancsi és a kívánság világ Rumpija is mind-mind ellenségek voltak ebben az évadban, ami számomra már több, volt mint túlzás. Ha másból nem is, innen lehetett tudni, hogy a készítők már nem tudtak mit kitalálni.
   Kimondottan jól lett lezárva, elismerem, hogy megsirattam, nehéz szívvel köszöntem el a szereplőktől, de kellett már a búcsú. :)



Gotham:
   Szégyen-nem szégyen, de én legfőképpen még mindig Cameron Monaghan vendégszereplése miatt nézem.
   Az évad első fele nem is tetszett annyira, de amikor újra behozták Jerome karakterét és ezzel együtt végre tényleg elkezdték bevezetni a majdani Joker szálat, egyszerűen nem tudtam nem imádni.
   Olyan, mintha Cameron - számomra - tökéletes színészi játéka a többi szereplőjét is feljavítaná és arra ösztönözné őket, hogy még jobbak legyenek.
   Semmi sem lett konkrétan és nyíltan kimondva, de a szerzői jogok miatt soha nem is lesz, ettől
eltekintve tudjuk, hogy kicsoda valójában Joker, ráadásul Bruce Batmanné válását is egyre jobban megalapozzák.
   A Fox  majdnem elkaszálta a sorozatot, aminek végül az lett az eredménye, hogy kapott egy utolsó esélyt.
   Lesz még egy befejező évad, amire mind a készítőknek, mind nekünk, a nézőknek, fel kell kötnünk a gatyánkat, hiszen erősen kérdéses, hogy miként kap méltó lezárást ez a széria?!
   Ha pedig Cameron Monaghan nem lesz főszereplő ebben az évadban, akkor talán jobb is ha véget ér... :(



Lucifer:
   Annyira sajnálom, hogy le kell írnom, de a 18. résznél végleg elvesztettem az érdeklődésemet a széria iránt. Pontosabban még valamikor a 10. résznél, csak hát addig erőt vettem magamon, hogy nézzem.
 Borzalmasan ellaposodott és pont emiatt lett egyre kisebb a nézettsége, ami ugyebár aztán ahhoz vezetett, hogy végleg elkaszálták.
   Az első évad még fergeteges volt, a második is kimondottan jól sikerült és kezdetben ezzel az egész
Bűnös-témával is feladták a leckét, aztán részről-részre romlott a színvonal.
   Belenéztem az évadzáróba, amiből így ugyebár egy értelmetlen és bosszantó lezárás kerekedett.
   Szerintem jóval hamarabb kellett volna meglépni a Lucifer és Chloe között kibontakozó érzelmeket és igazságot, szóval eső után köpönyeg, de kérdem én, mégis minek?
   Csúfosan megbukott és ez a készítők hibája, hiszen a színészek jól játszottak.
   Kár érte...:(


   Ezzel az összegző bejegyzéssel senkit sem akartam megbántani, csupán csak a saját véleményemet írtam le, fogalmaztam meg.
   Ti mit gondoltok az évadzáró epizódokról?
   Írjátok meg nekem. :)

Megjegyzések