Dr. Seuss mesekönyvek ajánlója

 Sziasztok! :)

   Dr. Seuss karaktereit - szerintem - mindenki ismeri, ha nem is a mesekönyveiből, akkor az azokból készült rajzfilmekből/filmekből. 
   Gondoljunk csak bele: ő a megalkotója a Grincsnek, a Kalapos Macskának, Hortonnak, az elefántnak és Loraxnak is. Na ugye, hogy ismeritek!

  Most az eddig magyarul megjelent Dr. Seuss verses meséket olvastam el és mutatom be nektek, kivételt képez sajnos a Zöld sonkás tojás és a Ha lenne egy cirkuszom, mert ezek sehol sem kaphatóak, a könyvtárban pedig nincsenek meg. :(

   1. A Grincs avagy Hogyan lopta el a Görcs a karácsonyt?
   Azt hittem, hogy kicsit jobban fog hasonlítani a filmre vagy az új mese feldolgozáshoz, de látszik, hogy csak az elnagyolt alapokat adta mindkettőhöz.
   Persze azért még tetszett, szerettem és jópofa volt a verses mesélés.
   A rajzok nem tetszettek annyira, mert zavart, hogy inkább fekete-fehérnek és pirosnak hatott, pedig egy karácsonyi sztori szerintem legyen színpompás, mint maga az ünnep.
   A Grincs olyan mogorván-jópofa, emlékeztet egy ismerősömre, aki valóban nincs oda a Karácsonyért, mert szerinte nincs már jelentősége az ünnep valódi mondanivalójának, csak a vásárlási láznak…azért van benne igazság.
   Ám a kötet tanulsága pontosan az, hogy nem az ajándékok jelentik a Karácsonyt. :)

2. Rókamóka
   Az eddigi legjobb Dr. Seuss mese és úgy egyébként, a legjobb verses mese, amit valaha olvastam A boszorkánycica óta.
   Vicces, kissé követhetetlen, telis-tele jópofa, megmosolyogtató nyelvtörőkkel.
   Sokszor nekem is beleakadt a nyelvem egy-egy mondatba.
   A kék zoknis róka, annyira édes. Imádtam.
   Ennyi idősen is megnevetetett és tudtam élvezni, tudtam rajta nevetni, szórakozni.
   Annyira aranyos.
   Az illusztárciók csodásak, tipikus Dr. Seuss féle ábrázoklásokkal, karakterekkel.
   Szabó T. Anna minden szófordulata pazar.

3. Kell ​egy kedvenc
   Valós és képzeletbeli állatok garmadája vonul fel ebben a rövidke, mindössze 36 oldalas szösszenetben.
   A könyvet egyébként az író/rajzoló halála után jelentették meg, így posztumusz kötet.
   Annyira sajnálom, hogy a vége nyitott kérdés maradt és nem derült ki, hogy a gyerekek milyen kisállatot választottak. :( 
   Habár azt is értem, hogy a kicsik fantáziájára lett bízva.
   Emiatt picit csalódás volt, keserédes, de attól még nagyon szerettem.
   Jó kis rímek, mulatságos rajzok, csodaszép színek és persze állatok. Kell ennél több?

4. Kalapos Macska
   Ez a cuki Kalapos Macska mindig bajt kever, mint Paddington maci.
   Jót akar, de mégis rosszat tesz, csibészkedik és lezserkedik, aztán persze meg is lesz az eredménye, következménye.
   Kaotikus, de vicces, szívmelengető, tanulságos. :)
   Komolyan mondom, hogy nekem jobban tetszett, mint a film, mert az butyuta volt, de a mese totálisan magával ragadott.

5. Kalapos ​Macska visszatér
   A Kalapos Macska visszatér, jót ejtőzik a fürdőkádban, amíg le nem bukik és a gyerekek a segítségét kérik. Bár ne tették volna! :)
   A fürdőkádas részen egyébként nagyot kacagtam, de utána meg megjelent minden kalap alól még egy cica és már nem is lehetett követni, hogy tulajdonképpen mennyien vannak?
   Annyira jó volt ez is, ráadásul hála a sok cicának az ABC betűit is megtanultuk.
   Dr. Seuss igazi zseni, különc, de zseni és ért/értett a gyerekek nyelvén. Szerintem legalábbis biztosan.

Egyszer ezeket is szeretném majd elolvasni:

Megjegyzések