Filmajánló: Örökkévalók

 Sziasztok! :)

   Mindenki a Pókember: Nincs hazaút előzetesét várja és persze magát a filmet, de én idén legjobban az Örökkévalókat akartam látni, mert számítottam rá, hogy óriási hatással lesz rám és lám nem is kellett csalódnom. :)
   Engem egyáltalán nem érdekelnek a negatív kritikák, sőt...akkor tudom legjobban, hogy egy film tetszeni fog, amikor a kritikusok jól lehúzzák azt. ;)
   Nem mondom, hogy makulátlan volt, de minden hibája ellenére és minden mássága miatt tetszett igazán.
   Szerintem pont azért jó, hogy mert más lenni, mint az eddigi MCU filmek.
   A vége viszont baromi lezáratlan, ráadásul a kritikák és a vegyes fogadtatás miatt már egyáltalán nem biztos a folytatás és én ettől félek igazán. Utálom a nyitott kérdéseket.
   Kimondottan tetszik az az irány, ami felé az MCU elindult, szóval én ebben is különbözök a sok fanyalgótól.
   Értékeltem a lassú történetvezetést, a diverzitást, a LMBTQ szálat és a Marvel első hivatalos szexjelenetét is. Úgy vélem pont beleillet az Örökkévalók diszfunkcionális és sokrétű családjába. 
   Nincs bajom a magyar szinkronnal, mindig elégedett voltam vele, de a karakterek magyarosított elnevezéseitől a falra tudtam volna mászni.
   Úgy értem: Szirszé, Szipor, Théné és még sorolhatnám...borzalom!
   Ezért fogom az értékelésem fennmaradó részében az eredeti, angol neveket használni, mert azok fényévekkel jobbak.
   Ez a film roppant megosztó lett, ez már tuti, de nekem nem a fentebb is említett és mások által oly sokat kritizált dolgok miatt, hanem azért, mert miután véget ért, több kérdés merült fel, mint amennyi hivatalosan is megválaszolásra került.
   Külön kiemelném, hogy a Marvel és az alkotók végre bevállalták a szereplők hirtelen és brutális halálát, mertek kockáztatni ebben is, csakúgy, mint a főgonosz kilétében és motivációiban.
   Jó arányban keveredett a humor, a CGI látvány és a személyes drámák.
   Megkedveltem Druig, Thena, Phastos, Gilgamesh és Kingo karaktereit. Az ő jeleneteiket mindig élveztem, alig vártam, hogy megint őket láthassam a vásznon.
   Ajak és Makkari kívülállóknak tűntek, néha mintha nem is tartoztak volna ebbe a csapatba, szerintem kimondottan kevés játékidőt kaptak, pedig bőven volt bennük potenciál, akárcsak a Fekete Lovagban, Dane Whitmanben, aki borzasztóan keveset szerepelt, tölteléknek bizonyult és ez csalódást okozott.
   Ikaris és Sersi annyira idegesítettek, hogy elmondani sem tudom...
   A színészek között nulla kémia volt, pedig ők lettek volna a főszereplők, ám kérdem én: mégis miért?
   A karaktereik olyan semmilyenek voltak, unalmasak, sablonosak. Aztán persze az is lehet, hogy ,,csak" Richard Madden és Gemma Chan maradtak ennyire kívűl a szerepeiken, pedig Gemma Chan már a második esélyét kapta a Marveltől, hiszen anno mellékszereplő volt a Marvel Kapitányban, mint Minerva, de esküszöm, hogy ott fényévekkel jobban játszott.
   Druig és Makkari között például sokkal jobban átjöttek az érzelmek. Akárcsak Gilgamesh és Thena esetében. 
   Barry Keoghan fantasztikus volt és Angelina Jolie is, pedig őt nem kedvelem annyira. Kumail Nanjiani tényleg ellopta a showt, ebben az egyben legalább valóban igaza volt a kritikusoknak.
   Direkt Sprite-ot hagytam utoljára, mert ő lett az, aki tényleg kilógott a sorból, de a vágyakozása, a gyermek testbe zárt szerelmes, szenvedő nő kálváriája teljesen magával ragadott. Minden tettével egyetértettem és megértettem, még akkor is, amikor...inkább nem írok semmit!
   Szerettem volna sokkal többet megtudni az Égiekről és a Deviánsokról, kár, hogy nekik sem jutott olyan sok szerep, mint amennyit elvártam.
   A két stáblista utáni jelenet egyszerűen fenomenálisra sikerült. Nem akarok spoilerezni, de egy bizonyos másik Örökkévaló felbukkanása egyszerre mosolyogtatott meg (lévén, hogy ki is játszotta őt) és hagyott bosszantó bizonytalanságban. Imádtam. :)
   Az évezredeken átívelő történet teljesen magával ragadott. Egyszerre volt földi és galaktikus kaland, aminek már most nézném bárminemű folytatását, következményét és fejleményét.
   Ezek az istenszerű lények, éppoly esendőek, önzőek, kicsinyesek és félnek mint mi embek, szóval pontosan olyanok, mint az általunk ismert mitológiák istenei, melynek a filmek és képregények szerint ők adták az alapjait.
   Mindenki készüljön fel, hogy nem egy átlagos, eddig megszokott MCU filmmel van dolga, de szerintem ez pont így van jól. :)

Megjegyzések