Filmajánló: Thor - Ragnarök

Sziasztok! :)

   Ha emlékeztek még, amikor megnyitottam a blogot, ígértem nektek, hogy fogok hozni filmajánlókat is.
   Ez az idő pedig éppen most érkezett el.
   Igaz megfogadtam, hogy csak olyan filmekről fogok írni, amik könyvadaptációk, de közben rájöttem, hogy miért ne írhatnék másról is, ráadásul ma láttam a Thor filmek és a Marvel univerzum legújabb darabját, amit egyszerűen nem hagyhatok szó nélkül.
   A tegnapi nap folyamán elégé rossz egészségügyi dolgokra derült fény velem kapcsolatban, így hát kitörő örömmel fogadtam, amikor a barátom bejelentette, hogy ma bizony mozizni fogunk.
   Mindenkinek kell egy kis kikapcsolódás, ráadásul megkaptam ajándékba Az üvegmágus című könyvet is, szóval a körülményekhez képest elég jól telt a délelőttöm.
   Most pedig térjünk a rá a filmre.
   Pistivel óriási Marvel fanok vagyunk, szóval nem is volt kérdés, hogy megnézzük-e majd az új Thor filmet. Az meg már csak hab a tortán, hogy a képregényhősös filmek közül nekem pont a Thor és A galaxis őrzői a kedvenceim, utóbbi azért, mert jócskán van bennük humor. Szeretem még A hangyát is, mert az is nagyon vicces.
   A Thor adaptációk eddig nem éppen a humorukról voltak híresek, de most sikerült egy olyan rendezőt választani, aki miatt jócskán überelve lett az előző két rész komorsága és komolysága.
   A humor faktor végtelenül erős volt, végig az alatt a 130 perc alatt, amíg a mozivászon előtt ültünk. A nézőtéren mindenki, de tényleg, mindenki nevetett. Mi is. A poénok hatalmasat szóltak, kitűnően oldódott a feszültség. Még a főgonosznak, Helának is akadtak megmosolyogtató húzásai és beszólásai.
   Loki persze még mindig imádnivalóan kétszínű, Thor még mindig forrófejű, Hulk meg meglepően jól működött és viselkedett, pedig én az ő karakterét csípem a legkevésbé a Marvel szereplők közül.
   A Natalie Portman által alakított Jane a kutyának se hiányzott.
   A Nagymesterből jó lett volna sokkal többet látni, mert Jeff Goldblum zseniálisan alakította. Aztán ott volt még Thor új szerelme Valkűr - legalábbis valami alakulgatott közöttük - aki  kellemes meglepetés volt, csakúgy, mint a Cate Blanchett által játszott Hela - minden gonoszsága ellenére - vagy a segédje, Karl Urban, vagyis Skurge és persze maga a rendező, aki CGI felhasználásával, de Korgot (az a végtelenül cuki kőpofa) alakította.
   Persze Stan Lee is feltűnt. Ő kurította meg hősünk  hajkoronáját. :)
   Voltak persze visszatérő szereplők, mint Odin, Heimdall vagy Thor három lovagja. Kérdés persze, hogy mégis mi lett Lady Sif-fel? Arról nem szólt a fáma. Azt mindenesetre tudom, hogy az őt játszó színésznőt felkérték a szerepre, de nem tudott időt szakítani rá, mert a Rejtjelek című sorozatot forgatta éppen.
    Dr. Strange cameo felbukkanása is hihetetlenül viccesre sikeredett, ráadásul voltak benne utalások a színész Sherlock Holmes-os múltjára is. Annyira imádom az ilyen kikacsintásokat, az ilyen easter egg jeleneteket, amiket csak a legnagyobb rajongók érthetnek meg. Mondjuk jó, hogy én megértem őket, mert amúgy nem lennének sem szórakoztatóak, sem pedig értelmesek.
   A színészekkel nagyon elégedett voltam, szerintem mindenki a maximumot nyújtotta. A látvány első osztályú volt (főleg Fenrir, a farkas és Surtur)  és kicsit hajazott A galaxis őrzői lazaságára, ami nagyon jót tett az egész filmnek. Voltak menő aláfestő zenék is.
   Nem is értettem és a fejemet fogtam, amikor a film végén a közönség fele felállt és kiment. Mi van? Egy Marvel filmet sem láttak még? Stáblistás jelenetek. Könyörgöm!
   Mi persze megvártuk, mert kettő is volt. Az egyik annyira nem volt lényeges, no de a másik? Ááááá semmi. Szimplán csak elkezdte felvezetni a Végtelen háború előzményeit...
   Egy dolog hiányzott csupán, a Világkígyó, hiszen az eredeti mitológiában és az általam olvasott Neil Gaiman féle Északi mitológiában (is) Thor megküzd vele.
   A Thor - Ragnarök számomra az eddigi legjobban sikerült Marvel film, ami önmagában is megállja a helyét és persze méltó darabja a Marvel nagy, filmes egészének.
   Mindenképpen ajánlom, mert NAGYON JÓ. :)

Megjegyzések

  1. szia :-) tudom hogy szeretitek a Marvel filmeket, én annyira nem vagyok oda értük, de a blogon jó volt olvasni róla. Jó filmajánlót írtál róla.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Márti! :)

      Tényleg szuper film volt és most nagyon rám fért már... :)
      Tudod...

      Törlés

Megjegyzés küldése