Filmajánló: Boldog halálnapot! 2

Sziasztok! :)

   Szerintem azt már tudjátok rólam, hogy gyűlölöm a horror filmeket.
   Egyszerűen nem bírom őket, megrémítenek és undorodom tőlük. Tudom, kicsit gyerekes vagyok, de akkor is ez az igazság.
   A Boldog halálnapot viszont kimondottan pozitív csalódás volt nekem is, hiszen anno világ szinten óriási sikert aratott, pedig igazából senki sem számított rá igazán.
   Egyébként nem tekintem horrornak, pont azért tetszik.
   Inkább thriller, amiben van bőven humor, ráadásul most, hogy megnéztem a második részt már inkább gondolom sci-finek.
   A második rész pontosan ott veszi fel a fonalat, ahol az első véget ért, de tényleg. Szinte alig telik el idő, pedig azt gondoltam, hogy minimum egy év eltelt, de tévedtem. Az előzetesek valóban megtévesztőek tudnak lenni...
   Tetszett a film, vártam már nagyon, de azért találtam benne bőven hibákat.
   Lekötött, meglepően vicces volt és érzelmekkel teli, de számomra mégis végig érződött, hogy a készítők nem számítottak a sikerre, ezért próbálnak megfelelni az elvárásoknak.
   Izgalmasnak bizonyult és azért sokszor megijedtem, megugrottam egy-egy jelenetnél, de akkor is azt gondolom, hogy erősen próbáltak belemagyarázni bizonyos eseményeket.
   Akadtak párhuzamos dimenziók, a szokásos újraélés és ismétlődő halál, valamint egy kegyetlen gyilkos és pár perc igaz romantika is.
   Számomra még mindig teljesen ismeretlenek a színészek és ez jó dolog, mert nem sok filmben láttam őket, pont ezért tudnak még bőven újat mutatni.
   Jessica Rothe-nak ezernyi arca van és roppant tehetséges a grimaszolásban, meg persze belevalónak tartom, ezért szívesen látnám még másfajta szerepekben is.
   Israel Broussard nagyon cuki srác, irtó jóképű, de megmondom őszintén, hogy én állandóan az ő karakterére gyanakszom, mert néha már túl ártatlannak tűnik.
   Ha lenne harmadik rész, igazán sokkolna mindenkit ha valamilyen nyakatekert módon őt hoznák ki tényleges tettesnek, aki manipulatív módon végig a háttérből irányította a cselekményt. Mondjuk bosszúból vagy nem is tudom, de akkor is gyanús. Egyszerűen így érzek és kész.
   A film kicsit veszített az egyéniségéből, nekem pont az hiányzott belőle, ami miatt szerettem az első részt, de még így is pozitív élmény, ami jócskán hozza az előző színvonalat.
   Ezzel a sokféle tudományos csavarral és magyarázattal kicsit túltolták a készítők, viszont annak azért örültem, hogy lényegében kiderült az ok, ami miatt Tree állandóan kénytelen újraélni a születésnapját.
   A film egyik nagy erénye a humor, a sokféle helyzetkomikum, amiben minden szereplő máshogyan próbál meg boldogulni. Akadtak bőven poénos helyzetek, az aláfestő zenék pedig kimondottan jól hatottak, hozták a megfelelő hangulatot.
   Előkerültek fontos, morális kérdések, amik erősen hatottak a nézők és - köztük - az én érzelmeimre is. Végül mindenki maga dönthette el, hogy hasonló helyzetben kit választana, kit mentene meg, de azért volt egy bizonyos sugallat.
   A Marvel - filmek által újra divatba hozott stáblista utáni jelenet igen fontos a lehetséges harmadik rész szempontjából, szóval mindenképpen várjátok meg, mert felvezetőként szolgál egy esetleges folytatás kapcsán.
   Az előzmény teljesen lezárt volt, kerek egész, de most már szinte követelem a rendes befejezést, mert így igencsak el lett kapkodva. Valamilyen szinten biztos szerették volna meglepni a nézőket, bár sokakat csak felbosszantottak vele.
   Anti Valentin-nap és időutazás fanoknak, csalódott szerelmeseknek, szórakozni vágyóknak valamint az első film rajongóinak bátran ajánlom, mert nem kell komolyan venni, csak nézni és kikapcsolódni.
   Akik véres, brutális leszámolásra számítanak, azoknak csalódniuk kell, mert szerencsére nem ilyen alkotásról beszélünk. Több ebben a szív, mint némely mai filmben, szóval irány a mozi.
   Közel sem tökéletes, de még így is kiemelkedik a mostani felhozatalból.

Megjegyzések

  1. Volt a stáblista után még jelenet???? :D Ne már! Múlt héten néztem a moziban, de lövésem se volt ilyesmiről :D Amúgy szerintem ez messze nem horror vagy thriller, ez olyan szinten cuki akció/vígjáték, hogy nem igaz :D Imádtam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Avilda!

      Bizony volt stáblista utáni jelenet, méghozzá nem is olyan rövid.
      Természetesen egy csomó új kérdés felmerült és biztosan szeretnének a készítők egy harmadik részt.
      Egyébként én sem tudtam, hogy lesz ilyen, engem is váratlanul ért. A többség már bent sem volt a moziban, rég kimentek.

      Törlés

Megjegyzés küldése