Állati Book Tag

Sziasztok! :)

   Jó régen volt már Book Tag, szóval most hozok is egyet, méghozzá cuki állatok témában.
   Aki akarj, az nyugodtan kitöltheti, csak jelölje a forrást és szóljon nekem, hogy megnézhessem a válaszokat.

   Íme, itt vannak a sajátjaim:


1.  Lajhár - egy olvasás, amit direkt lassítottál, nyújtottál volna, mint a rétestésztát…
   A legutolsó ilyen, ami eszembe jut, az A fiúknak, akiket valaha szerettem trilógia befejező része, mert egyszerűen nem akartam elszakadni Lara Jean és Peter világától.




2.  Gepárd - jött, tarolt, mindent vitt, és csak néztél utána tátogva, levegőt kapkodva… 
   Ilyen volt Alessandra Torre – Sötét hazugságok című regénye. Majd egy éjszaka alatt ledaráltam és miután végeztem vele, csak pislogtam, mint hal a szatyorban.




3.  Házimacska - egy könyv vagy szerző, amiről, akiről tudod, bármi történjék is, időről-időre otthonosan törleszkedik hozzád…
   Ez most egyértelműen Penelope Ward. Emlékeztek még, hogy Az év könyves legjei - 2018 bejegyzésben is őt említettem meg?




4.  Kacsacsőrű emlős / Tengeri sün – egy roppant különös, elsőre furának látszó könyv, amit bár kissé ódzkodva vettél a kezedbe, végül pozitív csalódás, élmény lett…
   Helene Wecker – A gólem és a dzsinn. Nem sok bizodalmam volt hozzá, de végül nagyon tetszett.




5.  Pillangó – Egy kívül-belül gyönyörű könyv…
   Ide eszembe jutott: Jessica Brockmole - Levelek ​Skye szigetéről című könyv, ami egy csodálatos és érzelmekkel teli levélregény. Bátran ajánlom. A magyar borító pedig igazán csodálatos lett.



6.  Kacagány – Egy könyv vagy szerző, amin vagy akin könnyesre kacagtad magad…
   Alex Flinn – Csók, pont jókor. A legjobb és legviccesebb Csipkerózsika átirat, amit valaha is olvastam. 



7.  Imádkozó sáska – Egy könyv, amelyben tőled szokatlan, idegen, távol álló gondolatok (filozófia, vallás, világnézet, kultúra) vannak, a végére mégis sikerült megbarátkoznotok…
   Deborah Harkness – Mindenszentek – trilógia. Az a sok alkimistás - tudományos utalás és a sok történelmi dátum. Huh. Nem volt egyszerű megszokni, pláne nem, hogy átlag 500 oldalas egy rész, de végül jól belejöttem.




8.  Kaméleon – Egy szerző, akinek több könyvét (de legalább kettőt) olvastál már, de ha nem látod a nevét feltüntetve, nem jössz rá, hogy az író egy és ugyanaz…
   Neil Gaiman-től olvastam a Csillagport (az egyik nagy kedvencem) és a Soseholt is, de az egyik novelláskötete, a Törékeny holmik olyan borzasztó volt, hogy végül elajándékoztam egy ismerősömnek, aki nálam sokkal jobban tudta értékelni.




9.  Zsiráf – Egy könyv, ami jóval hosszabb volt, mint indokolt lett volna…
   Cassandra Clare – A Végzet Ereklyéi sorozata, sőt maga az egész Árnyvadász univerzum. A negyedik részen kívül (Bukott angyalok városa) az összes többi, nagyon el van húzva...




10. Noé bárkája – Egy könyv, amiben az állatoké (nem csak egy állaté) a főszerep, és te imádod (vagy elég ha csak szereted)…
   Szerencsére van sok-sok ilyen könyv, de én most egy kevésbé ismert trilógiát nevezek meg. 
   Nora Roberts – Az O” Dwyer örökség – trilógia. Ezekben nem pont az állatok a főszereplők, de óriási és jelentőségteljes szerepük van.

Megjegyzések