Könyvkritika: Gwenda Bond - Gyanakvó elmék

Gwenda Bond
Gyanakvó elmék (Suspicious Minds)
Stranger Things könyvek – 1. kötet
Magyar kiadás éve: 2019

Fülszöveg:
Egyesült Államok, 1969. Az álmos kisvárosi főiskolán tanuló Terry Ives úgy érzi, kimarad az egész országot megrengető háborúellenes mozgalomból és ellenkulturális forradalomból, így kapva kap az alkalmon, amikor egy szupertitkos kormányzati kutatáshoz keresnek önkénteseket. Terry elszántan próbál a végére járni a világtól elzárt hawkinsi laborban zajló bizarr kísérleteknek, miközben egyre mélyebbre merül a laboratórium kifürkészhetetlen ura, dr. Martin Brenner világában. Mi folyik ebben az idilli kisvárosban, és mi a 008-as alany – Kali – emberfeletti képességeinek titka? Az első Stranger Things-regény, a Gyanakvó elmék a sorozat mitológiájának alapjaihoz visz el minket, ahol minden elkezdődött.

   Azt már tudjátok, hogy imádom a Stranger Things sorozatot, így örültem  amikor megláttam, hogy hamarosan megjelenik magyarul az első előzménykötet.
   Az az igazság, hogy Steve-ről szívesebben olvastam volna, igazából bármit, csak Steve Harrington legyen, de ez ugyebár még nem valósult meg sajnos. :(
   Az új évad véget ért, a sorozat megint szünetre ment, tehát addig húztam-halasztottam a kötet olvasását, amíg csak bírtam és nem szégyelltem.
A magyar kiadás borítója
   Egyszerűen nem akarok és nem is tudok elszakadni Hawkins városától, valamint a szereplőktől sem. Nagyon a szívemhez nőttek ezek a karakterek és ez a nagyszerű történet.
   Gwenda Bond könyvei hazánkban sajnos nem igazán sikeresek. A Lois Lane-ről szóló trilógiájának első kötetét én például nagyon szerettem, ám mégsem jelent meg magyarul a további folytatás.
   Egy másik kiadónál a Lány a kötélen duológia is befuccsolni látszik, szóval remélem a Cartaphilus folytatni fogja az ST könyvek kiadását és nem kaszálja el ezt a sorozatot is, mint megannyi más kötetét.:( Azt is remélem, hogy nem éveket kell majd várni a következő részre, mint a Mindenszentek trilógia esetében...
   Borzasztóan lehangoló és elkeserítő tud lenni, amikor megveszel egy könyvet, erre vagy sosem jön ki a folytatás, vagy csak nagy nyűggel-bajjal.
   Szóval az előjelek nem túl biztatóak, pedig remek regényről van szó, ami valóban a sorozat alapjaihoz, a Stranger Things univerzum kezdetéhez kalauzol el minket. Minden itt kezdődött és ez mindenképpen érdekes.
   Páran kérdezték Molyon, hogy érdemes-e elolvasni ha valaki nem látta eddig a Netflix saját gyártású szériáját? Ezen erősen elgondolkodtam, mert vannak utalások, előretekintések a sorozat első két évadára, ráadásul sok-sok olyan karakter itt főszereplő, akik ott mellékszereplőként funkcionáltak.
   Feltűnik Tizi anyukája, Terry Ives,  a nagynénje, Becky Ives  és megismerhetjük a kislány igazi apukáját is.
   Ha eddig bárki számára kérdéses volt, hogy valójában ki lehet Jane/Tizi apja, akkor az ne aggódjon, mert ebben a kötetben minden kiderül.
   Egyébként sok olyan dologra választ kapunk, amik mindig tisztázatlanok maradtak a sorozatban. Kellően kiegészíti a Duffer testvérek alkotta világot.
   Valamint főszereplő a kétes jellemű és kegyetlen Dr. Brenner és Kali, azaz Nyolc, aki itt még fiatal gyermek.
Tizi és Terry Ives
   Aztán persze ott van a rengeteg Tótágas leírás, amik nekem a kedvenc részeim voltak. Sajnos itt sem tudtunk meg sok mindent erről a kifordított, ijesztő világról, de mindenképpen értékeltem, hogy az írónő megpróbálta érzékeltetni a szörnyek nyomasztó jelenlétét.
   Említésre méltó még Alice, aki látja a jövőt és ezáltal Tizi maga is szereplővé válik, igaz nem olyan sokat. Ám ez akkor is tetszett. Jó volt újra látni egy ténylegesen ismerős arcot, aki nem Brenner, mert őt valóban utálom. Egy kegyetlen, manipulatív zsarnok, aki a saját céljai elérésnek érdekében mindenkin átgázol.
   A médium Ken és Gloria, igazából nem sokat tettek hozzá a történethez, ahogy Andrew, Terry barátja sem. Sajnos túlságosan is elhanyagolhatónak bizonyult a jelenlétük. Pedig bőven akadt potenciál, főleg a képességeikben.
Tizi és Kali 
   Terry viszont erős, független főszereplő, akit jól csapdába csalt ez a kísérletező doki.
   Rossz volt olvasni, hogyan vette át lépésről-lépésre az életének az irányítását.  Úgy sajnáltam szegényt, főleg annak függvényében, amit tudok, hiszen a második évadban láthattuk, mi lett végül szegény nővel. :(
   A szereplők végig szélmalomharcot vívtak a kormány és Brenner ellen, de azért reménykedtem, hogy hátha győzni fognak. Hiú remény volt persze, de akkor is számított valamicskét.
   A sztori amúgy beszippantott, olvastatta magát és sokszor be kellett osztanom, hogy mennyi fejezetet olvasok el egy nap, mert gyorsan haladtam vele.
   Abszolút hozta a retro hangulatot. Azt a  különös, megmagyarázhatatlan és ködös hawkinsi atmoszférát.
   Ugyanakkor néha kicsit leült a sztori, de  összességében szerettem. Jó volt így is belelátni ebbe a nagyszerű történetbe. Bátran ajánlom hardcore fanoknak, de olyanoknak is, akik még csak most ismerkednek ezzel az egésszel.
Tizenegy és Dr. Brenner
   Rájöttem arra is, hogy szeretem Gwenda Bond stílusát. Szerintem jól ír, gördülékenyen. Nem igazán ragad le a részleteknél, inkább arra fókuszál, hogy mindig történjen valami izgalmas, ami nekem szimpatikus.
   A kötet kivitelezése is szép. Mivel a Cartaphilus adta ki, így elmaradhatatlan a könyv végén lévő egyedi, letéphető könyvjelző.
   Pár szó a borítóról:  A borító nem az eredeti, ami nem baj, mert nekem sokkal jobban tetszik.
   Ha ránézek, akkor egyből látom, hogy valami Stranger Things központú dolog, mert a színvilág hozza a sorozat hivatalos plakátjainak kinézetét.
   Szerintem Kali van rajta és persze Tótágas.

Megjegyzések

  1. Köszi az ajánlást, az lenne a kérdésem, hogy ez biztos infó, hogy várhatóak még tovabbi regények, vagy csak a vágyaidat( vágyainkat) fejezted ki.Válaszodat előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Örülök, hogy tetszett és köszönöm, hogy elolvastad.

      Sajnos ez csak az én kívánságom. A kiadó még nem nyilatkozott, hogy folytatják-e a sorozatot. :(

      Törlés

Megjegyzés küldése