Valójában ki az elátkozott gyermek?

Sziasztok! :)

   Ebben a bejegyzésben elgondolkodom és kifejtem, hogy szerintem ki lehet valójában az igazi elátkozott gyermek a Harry Potter ,,folytatásában", amiben J. K. Rowling csupán csak közreműködött és amit mégis - sok rajongó legnagyobb bánatára - hivatalosan is elismert folytatásnak tekinthetünk.
   Figyelem a bejegyzés erősen SPOILERes! Szóval csak saját felelősségre olvassátok tovább.

   Rövid véleményem a történetről:
   Hallottam én már erről a könyvről rengeteg jót és talán még több rosszat. Alapjában véve sikerre van ítélve, hiszen J. K. Rowling varázslatos világához kapcsolódik, de – nekem legalábbis semmiképpen – sem képezi teljes részét a Harry Potter szériának.
   Inkább csak jól eladott és kevésbé jól megírt fanfiction ez, amiben Rowling is közreműködött.
   Anno nagyon vártam már, hogy olvashassam és óriási fenntartásaim voltak. Nagyjából tudtam is, hogy miről szól, hiszen elolvastam rengeteg Spoilert.
   Amikor nekikezdtem, berzenkedtem, aztán egyszer csak azon kaptam magam, hogy mosolygok, mint egy ütődött. Valahol a negyedénél elkapott az érzés, hogy hazaértem. Újra a Roxfortban voltam.
   Megelevenedett a gyermekkorom és képzeletben hallottam a Hedvig's Theme-et. Ettől a pillanattól kezdve képtelen voltam nem szeretni és mégis...valami akkor is hiányzott belőle.
   Scorpiust imádtam. Albust már kevésbé szerettem. Harry próbált jó apa lenni és éreztem a küzdelmét.
   Nekem Draco és Ron jelleme fejlődött a legtöbbet, méghozzá pozitív irányba. A többiek kicsit semlegesek voltak, de ezt inkább a drámai hatásnak tudom be.
   Hiányoztak a Rowling féle leírások. Persze tudom, ez nem regény és pont ezért volt gyengébb, mint az elődei. Számomra kicsit túl sok benne az időutazás és sok a követhetetlen színtérváltás is, de alapjában véve jó volt maga az ötlet, ám Voldemort lánya? Nem tudom elképzelni...
  
   Az olvasottak alapján jogosan merül fel a kérdés, hogy ki is a címben szereplő elátkozott gyermek?
   Íme a három lehetséges jelöltem:


1. Albus Perselus Potter
   A Potter család középső gyermeke, akinek bátyja, a sikeres és népszerű James Sirius, valamint híres, hős apja, Harry árnyékában kellett felnőnie és élete jóformán állandó reflektorfényben, folyamatos megfelelési kényszer alatt telt.
   Albus aggályait már a befejező részben, a Harry Potter és a Halál ereklyéiben is megismerhettük, hiszen aggódott, hogy végül melyik házba ossza majd a Teszlek Süveg.
   Miután meglepő módon a Mardekárba került mindenki elfordult tőle, még az apja is, így kötött barátságot Draco Malfoy fiával, Scorpiussal és keveredtek megannyi veszélybe, bonyodalomba...
   Lehetséges, hogy Albus lenne az elátkozott gyermek, aki már a születésétől fogva valami nagyra hivatott és aki sokáig képtelen volt megfelelni az embereknek és legfőképpen saját magának?



2. Delphini Diggory (Voldemort lánya)
   Nem csalás, nem ámítás.
   Voldemort és Bellatrix Lestrange lánya, akinek már a valódi létezése is kétséges, mármint az igazi, hardcore fanok szerint. Az eredeti hét kötet alapján egyszerűen elképzelhetetlen, hogy Voldemort valaha is utódot nemzett volna, de az írónő áment mondott a másik két író kitalációjára, szóval igaznak kell tekinteni.
   Delphini kezdetben a Diggory család tagjának adja ki magát és megtévesztéssel, manipulálással veszi rá a naiv Albus és Scorpius kettősét, hogy segítsenek neki megmenteni az időnyerő segítségével Cedricet.
   Lehetséges, hogy Delphini az igazi elátkozott gyermek? A lány, aki sosem ismerte a szüleit és csupán csak egy megértő családra vágyott?!
   Elítélhetjük-e, hogy minden szörnyűség, gyilkosság és megátalkodott tett ellenére is meg akarta ismerni az apját és minőségi időt szeretett volna eltölteni vele?
   Számomra inkább az az igazi kérdés, hogy vajon Voldemort mit kezdett volna a lányával...?
 


3. Cedric Diggory
    Robert Pattinson rajongóként elárulhatom, hogy eredetileg miatta lett Cedric az egyik kedvenc mellékszereplőm a Tűz Serlegében. Tudom szégyen, hogy a külső alapján ítéltem meg a karaktert, de mentségemre szóljon, hogy akkor még bakfis tini voltam.
   Ám azóta már többször újraolvastam a negyedik részt, így valóban felfedeztem magamnak a Hugrabugos fiú valódi értékeit.
   Számomra mindig is az ő halála volt a legsokkolóbb és legváratlanabb, természetesen csak Dobby után. :(
   A sors kegyetlen fintora, hogy Albus és Scorpius többször is próbálják megmenteni Cedric életét, de végül sosem sikerül vagy ha sikerül is, akkor mindenki másé megy tönkre.
    Így tehát, számomra egyértelműen Cedric az elátkozott gyermek, mert ő az egyetlen, akinek mindig-minden körülmények között, egyszerűen muszáj meghalnia, hogy Harry és a többi szereplő élete boldog befejezést érjen.
   Plusz: Úgy vélem, hogy a borítón árulkodó lehet a sárga szín, ami ugye a Hugrabug-ház színe!
 

Ti mit gondoltok?
Nektek ki az igazi elátkozott gyermek?
Írjátok meg nekem. :)

Megjegyzések

  1. Hát ez valami csodálatos, imádom a Harry Pottert és azt az embert akinek kippattant a fejéből ez az egész film/sorozat! Mégegyszer is imádom!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Hidd el, nem vagy vele egyedül. Sokan imádjuk J. K. Rowling HP univerzumát. ;) Megértelek.

      Törlés
  2. Hát nem tudom. Sok jót hallottam én is erről de megannyi rosszat is. Érdekes mindenesetre, de ezt szerintem én kihagyom az életemből ezt az Elátkozott gyermeket. Megmarad nekem a HP 7 kötete emlékként és majd újra lehet olvasni.
    Egyébként a felsorolás szerint mindegyikükre igaz lehet az elátkozott gyermek megnevezés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Csillámcica! :)

      Nagyon megosztó ez a kötet és lassan már én sem ajánlom inkább senkinek sem, hiszen ne rontsa el másoknak a HP élményt.

      Köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést és írtál hozzászólást is.

      Törlés
  3. J. K Rowling egy olyan könyvet írt amit 20-30 év után is fel fogják venni és el fogják olvasni. Szeretem a Harry potter össze kötetét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves György! :)

      Ezzel nem vagy egyedül, sokan szeretjük J. K. Rowling műveit, ez kétségtelen. Igazi klasszikus már most és milliókkal szerettette meg az olvasást és teszi ezt még mind a mai napig. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése