Kreatív sarok: 3 új hobbi

Sziasztok! :)

   Gondolom biztosan észrevettétek már, hogy elég régen volt scrapbook és pocket letters újdonságokat bemutató bejegyzésem?
   Nos ha nem, akkor szólok, hogy bizony így van és ennek az az oka, hogy ebben a kényszerű bezártságban belekezdtem pár új hobbiba.
   Ezeket fogom most nektek megmutatni, illetve bemutatni. Persze attól még nem hagyom abba a kézműveskedést, mert szoktam ragasztgatni és már most van talonban öt új scrapbook és pocket lapom, csak néha másra is szakítok időt. ;)

   Ti milyen újdonságokban próbáltátok ki magatokat?

   Íme az én listám:

1. Álomnapló írása
   Ez a hobbi igazából abból ered, hogy mindig szerettem volna csodaszép Bullet Journal módszert, de egyszerűen nincs tehetségem, ráadásul rajzolni sem tudok és sokszor sem időm, sem türelmem az apró díszítgetésekhez.
   Egyik nap azonban - a sokadik kényszeres takarítás és portalanítás következtében - rátaláltam itthon egy keményfedeles, csíkos füzetkére, amibe még egyetlen sort sem írtam, teljesen üres volt.
   Sokáig gondolkodtam, hogy mihez is kezdjek vele, amikor jött az ötlet, hogy írjak naplót, azon belül is Álomnaplót.
   Előtte pár nappal olvastam, hogy az Álomnapló jótékony hatással van az agyi működésre, segíti rendszerezni a gondolatokat, valamint ha mindent részletesen feljegyzünk bele, akkor szórakoztató visszaolvasni a sok kusza, képtelen álmot, nem mellesleg pedig, biztonságérzettel szolgál és feltár bizonyos lelki folyamatokat.




2. Kalligráfia gyakorlása
   Az Álomnapló írásából következett, hogy valamivel díszítenem is kellene, de nem akartam semmi színeset vagy extrát, pláne nem időigényes dolgot, így jött az ötlet, hogy kipróbálom a kalligráfiát vagyis a díszes szépírást.
   Az Álomnaplót így egy passzoló idézettel kezdtem, valamint készítettem hozzá Jegyzeteket, amikbe akkor írok ha felébredek és gyors feljegyzem az álmokat, mielőtt elfelejteném, majd később bővebben  kifejteném azokat, valamint egy Tartalomjegyzéket, mert az olvastam, hogy még jobban fejleszti a kreativitást, ha az álmoknak címeket is adunk, mint a  novelláknak.





3. Ornitológia
   Egyik nap a padlásról lehoztuk a régi, poros kerti székeket és hát a nagy kinti kényelembe valami elfoglaltságot is kellett keresnem.
   Arról már írtam korábban, hogy tavaly ősz óta folyamatosan etetem a madarakat és tavaly nyár óta meg madáritatót/madárfürdetőt is tartok fent az udvaron.
   Így jött az ötlet, hogy csapjak fel önjelölt ornitológusnak és tanulmányozzam az erre repkedő tollas banditákat. 
   Fényképet egyikről sem csináltam, mert inkább csak csodálom őket, hiszen olyan aranyosak és viccesek, Frocli pedig örök harcot folytat ellenük, mert sokszor az ő vizében fürdőznek, ráadásul a száraz tápját is szeretik megdézsmálni...;)
   Eddig láttam sok-sok feketerigót és a fiókáit, galambokat, verebeket, cinegéket, fakopáncsot, fecskéket, de képzeljétek, egy héten egyszer a kertünkben lévő gyümölcsösbe egy gólya is mindig a tiszteletét teszi. Csak járkál, keresi a békákat és van, hogy órákig ott bóklászik, a kutya meg meredten figyeli és szűköl.
   Esténként pedig visszajárnak a baglyok, amik itt huhognak és totális Harry Potter érzést keltenek bennem.
   A madáretetőt egyszerű műanyag üvegből készítettem és vágtam ki, de a bejáratot körberagasztottam szigszalaggal, hogy ne vágja el a madarak lábát, szárnyát, a közeli faágra pedig mindig szúrok fel almát.
   A madáritató átmeneti megoldás, hiszen Frocli pár napja szétrágta az eredetit...inkább nem mondok semmit.

Megjegyzések