Gyerekkönyvek, amiket jó szívvel ajánlok :)

 Sziasztok! :)

   Ebben a bejegyzésben olyan gyerekkönyveket, ifjúsági könyveket, valamint gyerekeknek és akár szülőknek, nagyszülőknek szóló köteteket mutatok be nektek, amiket már én magam is olvastam és amiket jó szívvel ajánlok.

   Számomra fontos, hogy gyerekkkönyveket és ifjúsági irodalmat is olvassak, hiszen egyrészt kedvelem ezeket a történeteket, hiába vagyok már felnőtt, másrészt a végzettségemhez, az informatikus könyvtáros szakképesítéshez, egy nyilvános és iskolai könyvtáros specializáció is tartozik, ebből kifolyólag pedig szinte kötelességemnek érzem, hogy ismerjem az ilyesfajta megjelenéseket.

   Íme a listám:

1. Gryllus Vilmos - Félperces ​mondókák és Félperces ​mondókák 2.
   Egyszerűen csodálatosak.
   A mondókák kedvesek, tanulságosak, az illusztrációk pedig szépek, aranyosak. :)
   Mindenkinek bátran ajánlom, mert én még felnőtt fejjel is jól szórakoztam rajtuk.
   Nagyon gyorsan lehet velük haladni, ráadásul a második részben az tetszett, hogy voltak olyan állatok, amiktől sokan félnének, mégis kedveséggel lett róluk is írva.
   Szépen rímelő, ötletes kis versikék, amiket olvasás közben akár hangosan, ritmikusan is szavalhatunk. 
   Az első kötetben az alábbi állatok kapnak főszerepet: macska, egér, csiga, hörcsög, mókus, béka, róka, teknős és szarvas.
   A másodikban pedig: hangyák, szarka, sikló, vipera és a lepke.


2. Dan Brown - Vad ​szimfónia
   Nagyon édes, vicces és tanulságos kis állatmese, közben pedig Dan Brown hozza a már tőle jól megszokott kódokkal és fejtörőkkel teli történetet.
   A rajzokat ugye egy magyar hölgy készítette, egyszer már benne is volt a televízíóban és akkor határoztam el, hogy majd elolvasom ezt a könyvet.
   Felvidított és visszarepített kicsit a gyerekkorba.
   Ajánlom minden kicsinek és szülőnek, hiszen tökéletes esti mese lehet belőle.


3. Dr. Seuss - A ​Grincs
   Azt hittem, hogy kicsit jobban fog hasonlítani a filmre vagy az új mese feldolgozáshoz, de látszik, hogy csak az elnagyolt alapokat adta mindkettőhöz.
   Persze azért még tetszett, szerettem és jópofa volt a verses mesélés.
   A rajzok nem tetszettek annyira, mert zavart, hogy inkább fekete-fehérnek hatott, pedig egy karácsonyi sztori szerintem legyen színpompás, mint maga az ünnep.
   A Grincs olyan mogorván-jópofa, emlékeztet egy ismerősömre, aki valóban nincs oda a Karácsonyért, mert szerinte nincs már jelentősége az ünnep valódi mondanivalójának, csak a vásárlási láznak…azért van benne igazság.


4. Pompor Zoltán (szerk.) - Így ​mesélj, hogy olvasson - 12 fejezet gyakorlati tanácsokkal az olvasóvá neveléshez
   Az egyetemen volt Gyermekirodalom óránk, ahol egy egész félévet szenteltünk, többek között annak, hogyan neveljünk olvasót a gyerekből.
   Ez a könyv jó sok tippet tartalmaz a fentebb is említett témára vonatkozóan, szóval tetszett, érdekesnek találtam, de kicsit gyerekes és itt-ott gagyi, ismétlő dolgokkal volt tele, ezért szakirodalomnak, felhasznált irodalomnak például nem feltétlen ajánlanám.
   Nem volt rossz, de picit többet vártam tőle.
   Az viszont tetszett, hogy többször is kiemelte a könyvtárba és a könyvesboltokba való járás jelentőségét. :)


5. Katherine Arden - Apró ​terek
   Ez már inkább ifjúsági irodalom, így picit kilóg a sorból, de írtam már róla a blogon bővebben is, amit ezen a linken tudstok elolvasni.
   Az írásmód és a fogalmazás első osztályú. Egyszerűen megelevenednek az ember szemei előtt a Párás Völgy titkokkal teli vidékei, az őszi erdő, a közelgő Halloween és töklámpásai, valamint Ollie-ék háza, a Tojás, de ezt már megszokhattuk Katherine Ardentől, mert többször is említettem, hogy kivételesen látványosan ír.
   Összességében tehát elmondható, hogy bátran ajánlom, habár inkább 14 éves kor felett adnám a gyerekek kezébe, de mondjuk én ijedős vagyok.
   Azt azért viszont kicsit erős túlzásnak érzem, hogy már most klasszikusként emlegetik és a Harry Potterhez hasonlítják, mert annak még a közelében sincs, de valóban szuper kis sztori.
   Mivel ifjúsági, így nem az én korosztályomnak lett írva, de ezzel semmi gondom nem volt.

Megjegyzések