Könyvkritika: Louisa May Alcott - Kisasszonyok és Louisa May Alcott - Jó feleségek

  Sziasztok! :)
 
   Két, mostanában olvasott kötet rövid, ám annál lényegre törőbb értékelésével jövök, amik nálam A nagy Louisa May Alcott könyves kihíváshoz tartoznak. 
   Íme:

Louisa May Alcott
Kisasszonyok (Little Women)
Magyar kiadás éve: 1923-tól folyamatosan

Fülszöveg:
A March család négy lánya – Meg, Jo, Beth és Amy – számára nehéz idők járnak. Édesapjuk az amerikai polgárháborúban szolgál, anyjuk otthon igyekszik elfogadható életet teremteni. Sok megpróbáltatást és jó pár örömteli fordulatot végigélve, a lányokból igazi kisasszonyok válnak a történet végére.

   Az idei évre célul tűztem ki magamnak, hogy az összes magyarul megjelent Louisa May Alcott könyvet el fogom olvasni, de igazából már tavaly elkezdtem ezt a teljesítést, hiszen karácsonykor A valóra vált álom volt nálam terítéken, most pedig a Kisasszonyok.
   Régebben azt gondoltam, hogy sosem fogom elolvasni ezt a könyvet, mert a Greta Gerwig féle feldolgozás annyira nem tetszett, de örülök, hogy adtam egy esélyt a regénynek, mert az bizony nagyon tetszett. :)
   Azért adok rá „csak" négy csillagot, mert szerintem tud még az írónő ennél jobbat is és biztosan fejlődni fog a sorozat további köteteiben.
   Jo és Beth lettek a kedvenceim, na meg persze Laurie. Őket hármójukat nagyon megkedveltem, Meg és Amy kettősét már kevésbé.
   Egy csodálatosan bájos, szívmelengető történetet kaptam, főszerepben a March család mindennapjaival.
   Időtlen klasszikus ez, amit már régen esedékes volt, hogy elolvassak, hiszen a kedvenc külföldi vloggerem, Darling Desi is jó szívvel ajánlja.
   Jöhetnek a folytatások. *_*
   Pár szó a borítóról:  A borító a magyar Lazi kiadás sajátja, rajta egy festmény, amiből borítókép lett tervezve.
   A idilli őszi kép jól illik a történethez is.


Louisa May Alcott
Jó ​feleségek  (Good Wives)
Magyar kiadás éve: 1925-től folyamatosan

Fülszöveg:
Vidám sürgés-forgással kezdődik Louisa May Alcott lebilincselő meséje: esküvőre készül a család. Három év telt el a Kisasszonyok óta, felserdültek a March lányok, és nagy várakozásokkal tekintenek a jövőbe. Meg az új asszonyok gondtalan derűlátásával vág neki a házasságnak, de mikor rá kell jönnie, hogy a családi élet nem egy szakadatlan ünneplés, anyja szelíd, de határozott irányításával és kijózanító tapasztalatokkal felvértezve igyekszik elérni a családi és anyai boldogságot. Húga, Jo felölti a „tollnoki toalettet”, és ismét megostromolja az írói hivatás csúcsait, Amy, a kis „dáma”, a művészetnél is nagyobb értékekre bukkan rá külföldi utazásai közben. Csupán az alázatos kis Beth nem kívánkozik sehova a családi otthon falai közül, és bár az ő terhe a legnagyobb, végül ő is megtalálja a békét. Ez a meglepetésekkel teli, megható és mulatságos könyv méltó betetőzése a kedves „kisasszonyok” történetének.

   Sokkal jobban tetszett, mint az első rész, pedig már azt is szerettem. :)
   A filmek ezek szerint az első és második kötetekből épülnek fel, mert minden történés ismerős volt.
   SPOILER Tudtam, hogy mire számítsak, de akkor is megviselt a Jo-Laurie nem szerelmi szál, valamint szegény Beth halála. :(
   Kicsit úgy éreztem, hogy az írónő egyszerűen nem tudott mit kezdeni Beth karakterével.
   Nem is értettem, hogy miért nem hívtak hozzá orvost? Miért nézték végig tétlenül, hogy meghal?
   Most legjobban Meg szála tetszett, mert ő tényleg meglelte a helyét.
   Az Amy-Laurie szál nekem annyira instant, hirtelen, egyáltalán nem szeretem. SPOILER
   Fogom folytatni a sorozatot, ez csak természetes. Nagyon érdekel a March lányok és gyermekeinek további sorsa.
   Pár szó a borítóról:  Második kötetnek már Manó Könyvek kiadását olvastam és annak a borítója, valami eszméletlen szép.
   Rajta a négy testvér sziluettje és persze sok-sok csodás virág.

Megjegyzések