Könyvkritika: Pepper Winters - Dollárok

Pepper Winters
Dollárok  (Dollars)
Dollár sorozat - 2. rész
Magyar kiadás éve: 2024
 
Fülszöveg:
"Kedves Senki! Megváltozott az életem. Hányszor kívántam már ezt?”
Valaha csak egy néma rabszolga voltam, aki vágyta a halált. Most egy jachton tartanak fogva. Megmentettek, és magukkal vittek. A tolvaj, aki magával hozott, a hangomat akarja. A múltamat. Mindenemet.
De én nem adom meg magam.
Elder azonban nem ismer nemet. Kényszerít és hízeleg, és lassan felfedi a titkaimat. Amíg rájövök, hogy azért csellózik, hogy megszabaduljon a démonaitól, a zenéje pedig megidézi az én démonomat.
Ő gazdag, nekem semmim sincs.
Én úgy döntöttem, hogy nem beszélek, ő természeténél fogva kíváncsi. Rengeteg oka van, hogy miért nem lehet köztünk semmi. De ez nem akadálya a kapcsolatunknak. A közöttünk izzó szenvedélynek.
Egészen addig, amíg egy éjszaka tönkre nem tesz mindent.
Attól a pillanattól a kapcsolatunk kisiklott, és elmerült a bűnben.
Ismerd meg a sötét oldalt!

   Az első kötetről ezen a linken olvashattok bővebben: Könyvkritika: Pepper Winters - Pennyk.
   Nem titok, hogy a 2022-es évem kiemelkedő és kedvenc olvasmánya volt a Pennyk, szóval sajnálom, hogy ennyit kellett várni a folytatásra, ráadásul közel sem biztos a további magyar megjelenés, szóval... :(
   A magam módján igyekeztem népszerűsíteni ezt a sorozatot Molyon is, így hát készítettem hozzá egy kihívást: Pepper Winters – Dollár sorozat kihívás.
   Az biztos, hogy roppant bizonytalan a sorozat magyar jövője, de ez nem gátolt meg abban, hogy a megjelenést követően szinte azonnal olvasni kezdjem.
   Egy újfent izgalmakkal teli, sokkoló és provokatív kötetet kaptunk, ami nem volt annyira durva, mint anno az első rész, de azért így is jócskán kiverte nálam a biztosítékot.
   Sokféle címke van ezen a köteten, erotikus, romantikus, dark romance, thriller, még a pszicho-thriller is, de szerintem a lélektani a legjellemzőbb rá, mert nekem is a lelkemre hatott és azt betegítette meg, no de mindenképpen jó értelemben.
   Felmerülhet a kérdés: Hogy lehet ilyet mondani? Beteggé tette a lelkem és az jó? Igen van ilyen, felkavart teljesen, de pontosan azért jó ez, mert végre egy könyv, ami nemcsak szórakoztat, hanem elgondolkodtat is.
   Roppant nehéz témát dolgoz fel, mindezt már-már játszi könnyedséggel testi az író, ami színtiszta profizmusra vall.
   Ez a könyv és ez a sorozat rengeteget kivesz az emberből, mégis ugyanúgy rengeteget ad.
   Elsősorban Pimlico és Elder gondolatait ismerhetjük meg, aztán persze ott van még a köztük lévő rendkívül erős, szuggesztív interakció, az adok-kapok, az olyan erős szóváltások sora, ahol tulajdonképpen az egyik szereplő meg sem szólal.
   A könyv ott folytatódik, ahol az első rész véget ért.
   Pim most már szabad lehetne, hiszen megölte Alrikot, de helyette újra rab, csak most már Elder aranykalitkájában.
   A férfi nem bántja, orvost hív hozzá, ellátják a testi és lelki sebeit, a lány pedig megindul a lehetetlennek tűnő gyógyulást útján, mindezt úgy, hogy nem tud megbízni Elderben, de közben vonzódik ahhoz.
   Pimmel együtt mi is egyre több mindent tudunk meg sötét megmentőjéről, beleláthatunk a férfi múltjába, feltárul előttünk egy sebzett ember közel sem mindennapi története.
   Én magam hajlamos voltam megfeledkezni arról, hogy Elder elsősorban egy gyilkos, egy bűnöző, mert annyira lekenyerezett és folyton-folyvást meglepett.
   Kettejük között izzott a levegő, annyira elemésztő módon működött a kémia, hogy az már szinte nekem is fájt. Két erős akaratú ember csatája ez, testi-lelki harc. 
   Harc az érzések ellen, harc a halál vagy éppen az élet ellen?
   Annyira szeretném majd magyarul olvasni a folytatásokat, de erre igen csekély esélyt látok...
   Csak ismételni tudom magam: Erre a sztorira igazából nincsen és nem is lesz soha megfelelő szó, ami hűen leírná, ami megfelelően tükrözné vagy éppen jellemezné.
   Felmerülhet bennetek a kérdés, hogy ha ennyire megriasztott és felkavart, akkor mégis miért ajánlom ennyire?
   Nos, talán azért, mert kiválósága - az írónő gördülékeny stílusán túl - abban rejlik, hogy mer más lenni, mer igazat szólni, még akkor is, ha az igazság belemar a lelkünkbe.
   Pár szó a borítóról:  A borító az egyik eredeti kiadás magyarosított változata, rajta Elder sziluettje, sötét és titokzatosan.
   Természetesen beleillik a sorozatba és jól tükrözi azt.

Megjegyzések