Könyvesbolti túra - Békéscsaba

Sziasztok! :)

   Most egy olyan bejegyzéssel jövök, ami ezelőtt még sosem volt a blogomon. A mai napom nagy részét Békéscsabán töltöttem, méghozzá azzal, hogy bejártam a megyeszékhely könyvesboltjait.

   Megnéztem az aktuális készletet, az akciókat, tanúja voltam pár igen vicces és megható dolognak, valamint, pár igazán furcsa történésnek is (bár ezekből szerencsére jóval kevesebb volt).

   Direkt rákérdeztem mindenhol egy adott könyvre (Ryan Graudin: Invictus - Az idő gyermeke), hogy valamilyen szinten felmérjem az eladók segítségét, hozzáállását stb...stb.

   Erről írok most egy átfogó beszámolót, ami teljesen szubjektív, a saját élményeimből és tapasztalataimból ered, ráadásul biztosan nem fest teljesen reális képet, hiszen ahány ember, bolt, eladó és vásárló, annyi helyzet.

1. 
Líra - Móra könyvesbolt - Békéscsaba - Andrássy út 4/2
   Először ide tértem be, még a késő délelőtt folyamán.
   A bolt rendkívül jó helyen van, a központban, a nagy múltú Univerzál Áruházzal srégen.
   Fényes, tiszta és barátságos hely. Igazán hívogató és számomra az összes bolt közül ez volt a leginkább szimpatikus, mert a nagy ablakok és a szépen rendezett kirakat, kellemes, könyvszerető hatást kelt.
   A boltban két, (egy fiatalabb és egy középkorú) hölgy eladó volt bent, akik kedvesnek és segítőkésznek bizonyultak.
   Amikor a pultnál rákérdeztem, hogy megvan-e nekik Az idő gyermeke, mert én magam nem találtam (Tisztában vagyok vele, hogy a kötet még csak a kiadó oldaláról rendelhető, de ők nem tudhatták, hogy én ezt már tudom!) a polcokon, a fiatalabb hölgy egyből megnézte a rendszerben.
   Először a saját készletükben, de miután látta, hogy ott nincs, ellenőrizte a nagykernél. Végül közölte, hogy még nem kapható, de már előrendelhető és bármikor érkezhet belőle példány.
   Kérdeztem hogy megrendelje-e nekem, értesítsen SMS-ben ha kapható lesz a könyv, de mondtam, hogy köszönöm, nem kell, csak szerettem volna beleolvasni. (Végül a többi boltban is ugyanezt mondtam.)
   A boltban találtam sokféle akciós könyvet, ahol többek között a Darren Shan féle Rémségek cirkuszának kötetei is egészen olcsón beszerezhetőek voltak.
   Az idegennyelvű könyvek készlete itt volt a legkisebb, ráadásul a kötetek 70%-át a Harry Potter sorozat részei tették ki.
   Viszont itt volt a legnagyobb az Agatha Christie által írt krimik választéka. Tényleg sokféle AC regény volt, öröm volt válogatni közöttük. Plusz itt láttam először, hogy az Európa kiadó egy kötetben is megjelentette A Tíz kicsi négert és a Gyilkosság az Orient expresszent. Ezt sehol máshol nem találtam!
   Negatívumként megemlíteném még, hogy az AC könyvek a fantasy szekciónál voltak, még Virág Emília Tündérfogója és a Hétvilág trilógia további részei a krimi témakört erősítették.
   Persze lehet, hogy nem direkt lettek így pakolva a kötetek, csupán csak ott volt hely, bár az is igaz, hogy nem csak ezeket a felcseréléseket vettem észre.
   Kedvenc pillanatom: Nem sokkal utánam bejött egy aranyos kis család.  Anyuka, apuka és egy körülbelül 2-3 éves kisfiú. Egyből odamentek a gyerekkönyvek szekcióhoz és először az anyuka olvasott fel egy rövid mesét az egyik könyvből, majd rögtön utána az apuka is.
   Végül két kötetet is vettek és boldogan távoztak. Azt hiszem ez egy igazán jó példa arra, hogy sosem lehet elég korán kezdeni az olvasás szeretetére való nevelést. :)
A kép forrása
2. 
Libri könyvesbolt - Békéscsaba - Andrássy út 21.
   A Líra után egyből ide mentem.
   Ez a bolt szintén nagyon jó helyen van, a szökőkút mellett, a sétálóutca központjában. Szerintem egyébként ez a bolt van a legjobb és a legszebb helyen.
   A két, középkorú eladónő itt is nagyon kedvesnek és segítőkésznek bizonyult. Tőlem pont nem (bár én roppant céltudatosan vonultam a bolt hátsó felébe), de például az utánam érkező, igencsak tanácstalannak tűnő úriembertől rögtön megkérdezték, hogy miben segíthetnek.
   Számomra ez a bolt egy picit zárt, sötétebb hatást kelt, mert hosszában terül el, hátra kell menni sok könyvért, ahol viszont már nincsenek ablakok. Szóval közérzet szempontjából ez tetszik a legkevésbé, viszont itt volt a legnagyobb és leginkább szerteágazó választék. Az angol nyelvű könyvek már többségben voltak, sokkal változatosabbak, mint a Líránál, de még mindig kevesebb, mint a Centerben lévőben.
   Szívmelengetően vicces élménynek bizonyult, amikor is az egyik anyuka betért két kislányával. Szintén a gyermekeknek szóló részleg felé vették az irányt, ahol is az anyuka mondta nekik, hogy szabadon választhatnak maguknak egy-egy kötetet.
   A nagyobbik kislány, miután kiválasztotta a saját példányát, közölte a húgával, idézem:
,, Hugi, te még úgysem tudsz olvasni, szóval helyette választok magamnak még egy, másik könyvet!":)
   Erre a húga: ,,Ez nem ér! Anya felolvassa nekem, szóval nem!"
   A témakörök szerinti rendezés itt jobban áttekinthető volt, könnyen megtaláltam azokat a köteteket, amiket kerestem.
   Az idő gyermekéről szintén elmondták azt, amit már a Lírában is. Jövő hétre ígérték. Az eladónő felhívta a figyelmem, hogy gyorsan rendeljem elő, hiszen most még 20% kedvezményt is kaphatok rá, amit aztán itt is át tudok venni.
   Frissítve 2021. 02. 28-án: A bolt sajnos bezárt! :(
A kép forrása
3. 
Könyvkuckó bolt - Békéscsaba - A volt Alexandra üzlet az Andrássy úton 
   Ide sajnos végül em jutottam be, mert szabadság miatt zárva volt, ráadásul azt is kiírták, hogy augusztus 31.-ig szünetel a szombati nyitva tartás. :(
   Elöljáróban csak annyit, hogy a bolt szerintem - elsősorban - az Alexandra kiadó megmaradt készletét árusíthatja ki, legalábbis a kirakat és a pultnál lévő Alexandrás táskák láttán ezt a következtetést vontam le.
   Sajnos nem igazán van jó helyen.
   Egyrészt, mert pontosan a Csaba Centerrel van szemben, ahol ugyebár van egy Libri, másrészt, elég eldugott kis bolt, amit nem biztos, hogy mindenki észrevesz.
   Mindenképpen el fogok még menni oda és ezt a bejegyzést frissítve leírom majd a véleményemet.
   Frissítve: 2018.07.27.
   Többször is jártam már a bolt felé, de vagy simán csak zárva volt, vagy éppen pont szabadság miatt nem nyitott ki. Így eléggé elment tőle a kedvem. :(
   Párszor benéztem a kirakaton és megállapítottam, hogy a készlet nem túl naprakész, mert leginkább a rútul bezárt Alexandra könyvesbolt megmaradt, leselejtezett köteteit lehet ott megvásárolni. Új, friss megjelenéseket nem igazán láttam.
   Pozitív viszont, hogy itt még mindig lehet kapni zenei CD-ket, filmes DVD-ket, valamint társasjátékokat is.
   Frissítve: A bolt 2022-ben sajnos bezárt! :(
A kép forrása (Régebbi kép)
4. 
Libri könyvesbolt - Békéscsaba - Csaba Center, második emelet - Andrássy út 37-43.
   A Centerben lévő Librivel már eleve elfogult vagyok, mert én ide járok, itt szoktam átvenni a netes rendeléseimet. Mivel ténylegesen a központban van, ez a leginkább népszerű bolt az összes közül.
   Természetesen itt voltak a legtöbben, bár úgy vélem, hogy a készlete jóval kisebb, mint a szökőkút mellett lévő testvéréé.
   Idegen nyelvű könyvekből viszont még így is itt volt a legtöbb, leginkább átfogóbb választék.
   Az elrendezése szuper, vannak hívogató, párnás karosszékek, ahová bárki leülhet pár fejezet erejéig.
   Minden kötet, a témájában megfelelő polcon hever, jól átlátható, ráadásul telis-tele van akciós könyvekkel.
   Az eladók itt is segítőkészek voltak, mindent elmondtak, amit tudni lehet Az idő gyermekéről, bár negatívumként megemlíteném, hogy az előttem érdeklődő anya-lánya párosnak a bolt másik végéből, a pult mögül kiabáltak át, hogy az általuk keresett kötetből most nincsen raktáron példány.
   Állandó pozitívumként élem meg viszont, hogy itt bizony van egy darab férfi eladó is, aki habár most nem volt bent, mégis tudom, hogy segítőkész és elég sokat tud, mert - mint ahogyan azt fentebb is említettem - voltam már máskor is és mindig naprakésznek bizonyult.
   Elrettentő negatívumként éltem meg, - habár ez abszolút nem a bolt és a dolgozóinak hibája - hogy három 17-20 év közötti srác és a hozzájuk csapódott, egy szem lány, azzal töltötték az idejüket, hogy hangosan röhögtek a Star Wars képes albumokon, nyíltan kijelentették, hogy a Ready Player One esetében a film volt előbb, ráadásul a Trónok harca könyveket elintézték annyival, hogy: ,,Ezek kib*szott hosszúk!" majd visszadobták őket a polcra.
   Láttam, hogy másokat is zavartak, de legalább viszonylag hamar távoztak a boltból...

A kép forrása
Frissítve:
5. Álomgyár Könyvesbolt - Békéscsaba - Andrássy út 20.
   Arra gondoltam, hogy frissítem a bejegyzést és a zárások mellett a nyitásokról is írok, így jutottam arra a következtetésre, hogy megemlítem az Álomgyár kiadó békéscsabai könyvesboltját.
   Egy eldugott kis kuckóról van szó, de szuper a kínálata, kedvesek az eladók, segítőkészek, a kirakat pedig valami csodálatosan hívogató.
   Mindenképpen pozitív, hogy nemcsak az Álomgyár Kiadó könyveit lehet itt kapni, hanem mindenféle más köteteket az alapvető kínálatokból.
   Leginkább persze a romantikus-erotikus zsánerekre vannak ráhangolódva és az ilyen műfajú regényekből van a legtöbb.
   Pozitív még, hogy a kiadóhoz igazítva vannak havi akciós napok, valamint az online rendelések ingyen átvehetőek itt is.
   A vásárlások mellé ajándék könyvjelzők, beleolvasók, novellák és bizonyos százalékú kedvezményes kuponok is járnak.
   A boltban kialakítottak egy kényelmes olvasósarkot.
   A tapasztalataim szuperek, jó szívvel térek be mindig, szóval bátran ajánlom. 
   A nyitás 2020. június 3-án volt.
A kép forrása

   Összességében tehát elmondható, hogy pozitív és roppant hasznos könyvesbolti túrán vagyok túl, ami lényegében kedvező képet fest a békéscsabai boltokról, az ott dolgozó eladókról, valamint a könyvszerető vásárlókról.
   Csodával határos módon, egyébként egyetlen könyvet sem vettem, mert ebben a hónapban nyaralást is tervezünk, így most arra kell a pénz.
   Persze Az idő gyermekét már nagyon várom és a Molyon is folyamatban van egy olcsóbb, használt kötet beszerzése. :)

Megjegyzések

  1. Nagyon tetszik, ez az ötlet -, hogy egy adott városban végigjártad a könyvesboltokat - és kifejezetten tetszett, hogy éppen Békéscsabán jártál körbe, mert én eddig csak egy könyvesboltban jártam ott (a Centeresbe) és még másik kettőről hallottam, de nem tudtam, hogy merre vannak.
    Bár még nem vásároltam a Libriben sem, - inkább az online rendelés híve vagyok - ha a Centerben járok néhány percre, fél órára muszáj bemennem oda. :)

    Lia

    VálaszTörlés
    Válaszok


    1. Kedves Lia!

      Nagyon köszönöm, hogy elolvastad a bejegyzést. Sajnos kevés visszajelzést szoktam kapni, szóval ez most nagyon jólesett. :)

      Az ötlet sajna nem saját, külföldi könyves blogokon láttam hasonló témában, így gondoltam kipróbálom.
      Jó látni, hogy nem volt hiába.

      Remélem máskor is visszanézel még.

      Klodette

      Törlés
  2. Szia!

    Nagyon tetszett a bejegyzésed,jó volt olvasni.
    Az ötleted hogy körbejàrod a könyvesboltokat nagyon szuper.
    Előre is jó olvasást a könyhöz 😊
    Gondolom hogy nehéz lehetett hogy nem vettél könyvet.

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. Szia Márti!

      Örülök, hogy neked is tetszett a bejegyzés.
      Erre a témára sok, pozitív visszajelzést kaptam, szóval szerintem folytatni fogom Gyula és talán Orosháza könyvesboltjaival is.

      Hálás vagyok amiért elolvastad a bejegyzést. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése