A kedvenc tésztás ételem receptje

Sziasztok! :)

   Most megint egy rendhagyó bejegyzéssel jövök, főleg azért, mert nagyon úgy tűnik, hogy értékelitek az ilyesfajta, nem mindennapi témákat.

   A blog bemutatkozó szövegében benne van, hogy fogok hozni recepteket, amit ez idáig nem tettem meg, csupán csak voltak ételekkel kapcsolatos bejegyzések.
   A lényeg pedig az, hogy most végre erőt vettem magamon, szépen lejegyeztem az elkészítés menetét, ráadásul, a barátom, Pisti, megcsinálta nekem. :)
   Igen, kövezzetek meg, de én nem vagyok valami jó szakács, Pisti viszont imád főzni, ez az egyik hobbija. Tényleg nem azért mondom, de irtó finomakat süt-főz. Amikor van egy kis szabadideje, akkor bőszen alkot valamit, én meg csak kuktálkodom...

   Ezt a receptet a vegetáriánusok is bátran fogyaszthatják, a szósz befőttes üvegbe (némi száraz dunsztolással és befőzéssel, nátrium-benzonát a tetejére és egy pici cukor a szószba) is jól elrakható, hogy később csak pár perc alatt felfőzzük.
   Természetesen darált húst is lehet hozzá keverni, de komolyan mondom, hogy anélkül sokkal finomabb.

   Pisti a ,,Don Francesco tésztája" fantázianevet adta neki mert mi mindig ilyen típusú penne tésztával esszük, de Ti persze bármilyen mással fogyaszthatjátok, sőt, akár főtt, esetleg lerben, héjában sült krumplival is. (Mi is kipróbáltuk már ezekkel.)

A recept:

Hozzávalók (4 főre):
Elkészítési idő: kb. 1 óra

- 9-10 db átlagos méretű paradicsom
- 5-6 darab nagyobb csiperkegomba
- 1 fej vöröshagyma vagy 1 fej lilahagyma
- 1 fokhagymából kb. 5 gerezd
 - egy csipet őrölt bors (ízlés szerint, mert mi nem mindig rakunk bele)
- Provence fűszerkeverék ízlés szerint (Pisti 3-4 teáskanállal szokott beletenni), de lehet (akinek van otthon) szárított/porított kakukkfű, rozmaring, bazsalikom, tárkony és borsikafű
- extra szűz olívaolaj a pirításhoz

Elkészítés:

   A gombákat megpucoljuk. Először a forrásban lévő vízben, majd hideg vízben leforrázzuk. Azután ízlés szerint felkockázzuk, félretesszük.
   A paradicsomokat szintén - előbb meleg, majd hideg vízben - leforrázzuk és megpucoljuk. Majd a paradicsomokat leturmixoljuk a fokhagyma gerezdekkel együtt.
   Saját ízlésünk szerint, bizonyos mennyiségű olívaolajon megpirítjuk a kockára vágott, sózott, borsozott hagymát, majd hozzáöntjük a paradicsomos-fokhagymás turmixot, valamint a gombákat. Ehhez egy pohár vizet is öntünk.
   Lassú tűzön, vissza-visszatérő kavargatás mellett szósz állagúra főzzük. Amikor a szósz félfövésben van és már elég jól rotyog, hozzákeverjük a fűszerkeveréket.

   Amikor készen van, tésztával tálaljuk és reszelt sajtot szórunk a tetejére.

   Jó étvágyat kívánok! :)


Néhány kép az alkotás menetéről:












Ha tetszett és kipróbáljátok, kérlek írjátok meg nekem. :)
Remélem ízlik majd nektek is, mert én imádom...hmmmmmmmm.

Megjegyzések

  1. Szia!

    Nagyon jó volt olvasni ezt a főzési bejegyzésed. Biztos finom lehetett az étel,ügyesek vagytok.
    Tetszett a recept,lehet hogy majd én is elkészítem.
    Gratulálok jogy mindig érdekes dolgokat raksz fel a blogra :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok


    1. Szia Márti!

      Örülök, hogy ez a fajta bejegyzés is tetszett, főleg, hogy ez tőled igazán nagy szó.
      Elvégre Te szuper vagy a főzésben-sütésben. :)

      Köszönöm, hogy elolvastad és írtál hozzászólást is.

      Ha pedig kipróbálod és még ízlik is, akkor az számomra nagy öröm. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése