A Nagy Könyves Portalanítás - 2018

Sziasztok! :)

   Most egy ilyen összegző, eseménybeszámoló bejegyzéssel jövök, ugyanis a minap elhatároztam, hogy tartok egy Nagy Könyves Portalanítást. :)
   Maradjunk annyiban, hogy már nagyon ideje volt...
   Hozok pár képet, hogy jobban átérezzétek milyen nagy és időigényes munka is volt ez.

Lépésről - lépésre: 

- Erre pontosan egy teljes napot szántam, ami leginkább abból állt, hogy délelőtt 10 órakor hozzáfogtam és először is minden egyes könyvemet lepakoltam.

- Majd összegyűjtöttem az alattuk lévő csipketerítőket és jól átmostam, kimostam őket. Azért teszek a könyvek alá ilyen kis terítőket, hogy jobban védjem őket a portól, az esetleges piszoktól és persze, hogy ne karcolódjanak a lapok, a gerincek szélei.

- Miközben a gép mosott és végezte a dolgát, én mindent jól áttörölgettem, teljes egészében leportalanítottam.

- Közben megkértem Pistit, hogy - miután kiürítettem az egyik szekrényrészt és kipakoltam belőle - szereljen helyet az ebben az évben összegyűlt könyveknek.

- Csak ebédelni álltam meg vagy mégsem?, majd olyan fél 2 fele nekikezdtem a könyvek áttörölgetésének, visszapakolásának. Ez pontosan késő délutánig, egészen fél 6-ig tartott.

- Vannak kötetek, amik teljesen új helyre kerültek és sok maradt a régi polcán. A képeken láthatjátok, hogy az üveges részben, az ún. vitrinben vannak a kedvenc köteteim, a számomra leginkább fontos könyvek, no nem mintha érdemes lenne különbséget tenni közöttük. ;)

- A képeken láthatjátok a végső elrendezést, változatot is, noha a televízió alatt van még pár könyv, csak azokat nem tudtam így egyben lefényképezni a többivel.

- Fáradságos munka volt, többször eluntam közben mindenem, de határozottan állítom, hogy megérte végül.

Levont tanulságok:

- Még mindig túl sok olyan könyvem van, amiket nem olvastam. Vannak olyan kötetek, amik már 5+ éve állnak olvasatlanul a polcomon. :( Szégyellem is érte magam rendesen, de azokhoz valamiért nem volt akkor kedvem, amikor megvettem/szereztem őket, most meg már mindig jönnek újabbak...
Kifogások...
Eladni, elcserélni vagy továbbadni őket, meg nincs szívem, pedig tudom, hogy valószínűleg már sosem fogom elolvasni őket.

- Igaza volt az egyik egyetemi tanáromnak, aki a múltkor felhívta rá a figyelmünket, hogy a régebbi kiadású Harry Potter kötetek lapjai kritikán aluli módon sárgulnak, a kiadók hanyagsága és a lapok túlzott savassága miatt. Szerinte (is) max. 20 év és a könyvek el fognak sajnos porladni, tönkremennek, ez ellen pedig nem sok mindent lehet tenni. :(

- Véletlenül kiejtettem a kezemből a Ransom Riggs - Lelkek könyvtára című kötetét és sajnos egy helyen beszakadt a védőborító és vele együtt a gerinc is. Borzalom...

- Mindenre odafigyeltem, de miután végeztem a munkával észrevettem, hogy Danielle Trussoni - Az átok című könyvét gerinccel fejjel lefelé tettem a helyére. Kicsit sem voltam mérges. Persze közben már javítottam.

- A másik hiba, hogy az Agatha Christie regényeket nem egymás után raktam sorrendbe, hanem ahogy esett, úgy puffant módon. Ezt viszont nem javítottam ki, mert tetszik a különböző színű gerincek kavalkádja.

- Az egyik polcot szinte teljesen újra kellett rendezni, mert kicsit később vettem észre, hogy a Büszkeség és balítélet valahogy elkeveredett a többi klasszikustól.

Megjegyzések