Könyvkritika: Penelope Ward - A legkedvesebb szomszéd

Penelope Ward
A legkedvesebb szomszéd (Neighbor Dearest)
Tiltott románc duológia - 2. rész
Magyar kiadás éve: 2018

Fülszöveg:
Tényleg ​lehet barátság férfi és nő között?
A váratlan szakításom után arra vágytam a legkevésbé, hogy az új szomszédom az exemre, Elecre hasonlítson – pláne, hogy még nála is szexibb legyen. Viszont a modora és a viselkedése már egyáltalán nem volt olyan megnyerő, mint a megjelenése. El is neveztem magamban Mérges Művésznek. A két kutyája ugatásától pedig képtelen voltam aludni. Így nem is bántam, hogy látványosan kerül, mint aki tudni sem akar a létezésemről.
Aztán egy este kiderült, hogy Damien mindent tud rólam. A hálószobám falán lévő lyukon keresztül ugyanis fültanúja volt a terapeutámmal folytatott összes telefonbeszélgetésnek, így az én sármos festő szomszédom jól ismerte a legféltettebb titkaimat. És bár nagyon próbált távol tartani magától, tudtam, hogy ugyanúgy érez irántam, hiszen a szívdobogása nem csal.
Azt hittem, Elec már összetörte a szívemet, pedig nagyon is egyben volt, és még hevesebben kalapált Damienért. Csak reménykedhettem, hogy nem ő fogja végleg megsemmisíteni.
Vesd bele magad a sodró történetbe!

   Furcsa, hogy A legkedvesebb szomszéd külön, standalone regénynek van feltüntetve, holott számomra egyértelmű, hogy a Legdrágább mostohabátyám nem hivatalos folytatása vagy legalábbis spin-off kötete. 
   Egy biztos: az Elec és Greta történetéről írt értékelésemet ezen a linken tudjátok elolvasni.
   Szerintem senkit sem fogok meglepni, amikor leírom, hogy még a könyv felénél sem tartottam, amikor már bejelöltem új kedvencemnek a Molyon, hiszen egyszerűen imádtam ezt az egészet. :)
   Nálam az év egyik legjobban várt története volt és szerencsére bebizonyosodott, hogy megéri még óriási elvárásokat és pozitív reményeket táplálni egy ilyen sztori iránt.
A magyar kiadás borítója
   Ha emlékeztek még, akkor az előző értékelésemnél panaszkodtam magamra, hogy talán velem van a baj, hiszen mostanában semmi sem kötött le és csak szenvedtem olvasás közben...
   Nos, A legkedvesebb szomszéd sorait csak úgy faltam, ráadásul muszáj volt beosztani, lassabban haladni vele, hiszen valójában elég hamar a végére értem volna. 
   Szóval levontam a végső következtetésemet, miszerint sok rossz vagy gyengébb kötet akadt mostanában a kezembe, de Penelope Ward írása határozottan nem tartozott közéjük. ;)
   A  sztori egyébként a sokak által megvetett harmadik kerék, a felesleges harmadik boldogságának és talpra állásának nem mindennapi és igaz krónikája, hiszen Chelsea karakterével már találkozhattunk a Legdrágább mostohabátyámban. 
   Természetesen minden történetnek két oldala van és ez most itt meg is mutatkozott, hiszen Elec és Greta szemszögéből már megismerhettük, hogy milyen sorsra jutott Chelsea. Nem árulok el nagy titkot, amikor leírom: Elec végül szakított vele. Akkor örültem, nem sajnáltam őt annyira, habár már akkor is szimpatikusabb volt, mint bármelyik másik hasonló karakter egy ilyen témájú könyvben.
   Most pedig az írónő bemutatta, hogy mit is érzett szegény valójában, min ment keresztül, ami után erősen elgondolkoztam, hogy akkor valójában kinek is adok igazat?! 
   A Legdrágább mostohabátyám olvasása közben természetesnek tűnt, hogy Elec és Greta összetartozik, ami persze attól még igaz, csak itt van most nekünk egy harmadik fél, aki tulajdonképpen jól megszenvedte ezt az egészet és akiről most sokkal több mindent megtudhattunk.
   A könyv azzal a bizonyos múltbéli jelenettel kezdődik, majd hirtelen visszatérünk a jelenbe, ahol is a megtudhatjuk, hogy a lány új helyre költözött, új életet kezdett és persze megismerhetjük az észveszejtően szexi, ám mogorva szomszédot, Damient.
   Kettejük kapcsolata cseppet sem kezdődik zökkenőmentesen, mert mindketten makacs emberek, de szépen lassan barátság, majd mély szerelem alakul ki közöttük. Ám mégsem lehetnek együtt és örülhetnek egymásnak, mert Damiennek van egy titka, ami mindent megváltoztathat...
   Ha azt gondoljátok, tipikus kliséről van szó és, hogy ezt már milliószor olvastátok, akkor hatalmasat tévedtek.
   Egy igazán addiktív, sodró lendületű, romantikával és fülledt erotikával átitatott regényről beszélünk, ami egyszerűen beszippant és az utolsó oldalig fogva tart. 
   Rosszat nem tudok róla mondani, talán csak annyit, hogy egy idő után kezdtem nagyon haragudni Elecre, de végül azért az is elmúlt szerencsére.
   Chelsea végtelenül szimpatikus főhősnő, akit - mint említettem már - az előző kötetben is kedveltem, de itt véglegesen megszerettem. Megértettem és átéreztem az érzéseit, sokszor megsajnáltam, de volt amikor határozottan viselkedett és azt tetszett.
   Damien természetesen egy igazi álompasi. Belevaló, oltalmazó, néha kicsit csökönyös, de kedves és jószívű. 
   Most már nem is tudom, hogy Team Elec vagy Team Damien? Olyat esetleg lehet, hogy mindkettő? ;) 
   Van két cuki kutyája, akik szintén igazi egyéniségek, bár a valóságban picit félek a rottweiler fajtájú ebektől. Ők picit túlzottan is idealizálva lettek, mármint a viselkedésük, de attól még szerettem őket és jót derültem egy-egy jelenetükön.
   Chelsea és Damien kettőse között minden pillanatban izzott a levegő, egyszerűen átégtek a lapok, annyira nagy összhang és harmónia volt közöttük. Akadt pár pirulást okozó jelenet, amiknél tátva maradt a szám, de lehet, hogy csak én vagyok túl szemérmes. Az biztos, hogy Damien igencsak szókimondónak bizonyult.
   Számomra az év egyik legpozitívabb meglepetésének bizonyult Penelope Ward munkássága, az eddig tőle olvasott három könyvet mindenképpen imádtam, kettő pedig örök kedvencem lett. 
   Külön kiemelném a könyvek humorosságát, mert sokszor volt, hogy egy-egy jeleneten hangosan felnevettem. Ilyen véletlenek talán csak a könyvekben léteznek?!
   Jó szívvel ajánlom mindenkinek, de csak szigorúan 18 éven felülieknek.
   Nevezzetek elfogultnak, mert bizonyosan az is vagyok, de ebben a sztoriban nem találtam hibát. :)
   Pár szó a borítóról:  A borító az eredeti és teljes mértékben hasonlít a mostohabátyámos könyvére.
   A képen Damien látható, hiszen a karján lévő tetoválás és a fején lévő kötött sapka mindenképpen erről árulkodik. Nagyon szexi.

Megjegyzések