Fall Fest 2020 - 2. rész: Őszi bakancslista

 Sziasztok! :)

   Máris érkezem az Őszi Fesztivál második felvonásával, ami egy őszi bakancslista, vagyis olyan teendők jegyzéke, amiket mindenképpen szeretnék idén ősszel megcsinálni.

   Arra gondoltam, hogy megosztom ezeket veletek, de természetesen mindenki magának állíthatja össze a bakancslistáját, én pedig most csak pár ötletet akarok adni nektek. ;)

   Igyekszem majd fényképekkel dokumentálni sok-sok olyan dolgot, amik a listán szerepelnek, hogy végül megmutassam nektek, valóban teljesültek őszi vágyaim, bár nem ígérem száz százalékosra, hiszen Ember tervez, Isten végez.

   Forrás: A sablont erről az oldalról töltöttem le

   Íme az én listám, amiről pár dolgot már most kipipáltam. :)
   Katt a képre a nagyobb méretért.

  Most pedig nézzük meg egy kicsit bővebben a listát:

1. Nézz meg valamilyen őszies hangulatú, őszies témájú filmet: 
   Ide bátran ajánlom a Hallmark Channel őszies filmjeit, mert én ezeket szeretem a legjobban. Ilyen például a Pitesütők háborúja, a Tökös szerelem vagy éppen az Egy forró őszi csók.
   Én idén a Pitesütők háborúját néztem meg, de tervezem még a Libabőr második részét és a bolondos, Hubie, a halloween hőse című Netflixes alkotást is. ;´) 



2. Süss te magad sütőtököt és persze edd is meg:
   Ilyen téren szerencsénk van, mert nálunk az idős, szomszéd házaspár rengeteg fincsi sütőtököt termel, amiből minden évben kapunk tőlük ajándékba, mi meg körtét szoktunk adni nekik cserébe.
   Legjobban a mézzel, fahéjjal és rozmaringgal ízesített sütőtököt szeretem, de itt aztán tényleg csak a képzelet szab határt. 


3. Sétálj vagy kirándulj az őszi erdőben:
   Pá éve hoztam már sok-sok fényképet, amikor az őszi Medgyesegyházát jártam végig, aztán egy évvel később egy közeli erdőt.
   A konkrét tervem most az őszi Póstelek lenne, de ha ez nem sikerül, akkor újra kilátogatok abba az erdőbe, ahol 2018-ban voltam.
   Persze mindenképpen vigyázni kell, óvatosnak lenni a vadállatok és a vadászszezon miatt, szóval egyedül szerintem senki se menjen, csak társasággal.


4. Egyél őszi gyümölcsöket:
   Nekünk hátul a kertünkben van egy kisebb gyümölcsös, ahol szilvát és kétféle barackot termesztünk, de ezek már leérnek addigra, szóval marad az udvarunkon lévő körte, szőlő és dió. 
   Egyszerűen imádom és mindig készítek belőle gyümölcstálat, már persze amit Frocli nem lop el magának, mert bizony ő is szereti őket. ;)



5. Kuckózz be, égess illatgyertyát és olvass egy jó könyvet:
   Ezt gondolom senkinek sem kell bemutatni. 
   Néha nem is a könyv a lényeg, hanem maga a hangulat. Nekem most almás fahéjas, erdei gyümölcsös és édes körte illatú gyertyáim vannak, amik leginkább passzolnak az ilyesfajta időtöltéshez.


6. Készíts valamilyen őszies dekort az otthonodba:
   Ez megint csak bármi lehet, ráadásul én már ősziesítettem is a szobámat és erről hamarosan fogok hozni egy külön bejegyzést, csakúgy mint tavaly.
   Közben pedig folyamatosan készülnek a őszi és Halloween témájú Scrapbook és Pocket Letters alkotások is. ;)



7. Vegyél részt egy szüreten:
   Ebben megint csak szerencsém van, mert anyai nagyszüleim Bánkúton szőlőt termesztenek, bár már jócskán nem annyit, mint régen, hiszen eredetileg egy Dunántúli, Vas-megyei borászcsaládból származom.
   A lényeg pedig az, hogy Tata szokott szüretelni és mi mindig megyünk neki segíteni.

 

8. Öltözz be Halloween alkalmából:
   Ezt meg csak a saját szórakoztatásomra szoktam, mert igazából sosem voltam még Halloween bulin, felénk sajnos nem divat és a vírus miatt most még nem is rendezhetek. :(
   Idén - elvileg - Dr. Orchid leszek, a kedvenc Cluedo karakterem.



9. Gyűjts valamilyen őszi termést pl: vadgesztenye, csipkebogyó:
   Nálunk a parkban ezek szerencsére mind-mind megtalálhatóak és nem is szoktam olyan hülyén érezni magam, amikor egy kis kosárkával kimegyek a parkba és ott szedegetek, mert mások is szokták, igaz általában kisgyermekes családok.
   Ezek mellé még tobozokat szoktam gyűjteni, amiket persze mind-mind dekornak használok fel.



10. Tedd rendbe az udvart és/vagy a kertet őszre, sepregesd fel a leveleket:
   Mint azt már fentebb is említettem, rengeteg fa van nálunk az udvaron és a kertben is, szóval gondolhatjátok, hogy amikor nekikezdünk az kb. három-négy nap is szokott lenni.
   Bevallom, a végére ,,enyhén" elunom a végeláthatatlan gereblyézést, a rózsák megmetszését stb...stb...de hát ami kell, az kell.


11. Igyál valami finom, forró italt pl: forrócsoki, csipkebogyós tea:
  Úgy érzem, hogy ezekkel egyszerűen muszáj betankolni az őszre, mert megint csak adják azt a tipikusan szívmelengető, őszies hangulatot, ráadásul finomak és felmelegítenek.
   Eddig egy forrón gőzölgő csipkebogyót teát ittam, ami nagyon ízlett.



12. Sétálj a kutyusoddal az őszi avarral fedett parkban:
   Froclival egyébként is mindig eljárunk sétálni, de ősszel külön élmény, hiszen imád hemperegni a levelekben, ami roppant vicces, igaz ennek biztos nem örülnek azok a serényen dolgozó munkások, akik napközben bőszen és becsülettel összegereblyézik ezeket a leveleket...:)


13. Látogass ki egy őszi fesztiválra:
   Na, ez most ami igazán kérdéses ugye a vírus miatt, de éppen most hétvégén, azaz 2020. szeptember 25.-27. között rendezik nálunk a Medgyesi Napokat és a Búcsút, ráadásul aminek külön örülök, hogy terveznek kézműves kiállítást és vásárt, valamint állatsimogatót és őszi fotósarkot.
   Tegnapelőtt és tegnap is voltam kint már koncerteken, a őszies témájú fotósarok is szuper lett, szóval ezt is kipipálhatom a listámról. :)


14. Látogass el egy tökfarmra:
   A kisvárosunk szélén van egy igazi tökföld, nem farm, mert annál azért sokkal kisebb, de tavaly akkora tökök voltak, hogy azt hittem valaki erre járt a Harry Potter világából és Bazibumm-bűbájjal varázsolta el őket, akárcsak Hagrid. 
   Ezeket idén is szeretném meglesni.


15. Készíts madáretetőt:
   Ezt igazából már elkészítettem és ki is pipálhatom a listámról, mert egyszerű vizespalackot vágtam ki, tekertem körbe szigszalaggal, hogy ne vágja a madarak lábát, szárnyait és madzagot kötöttem az üveg szájához.
   Azért ezt használom etetőnek, mert jól bírja az idő viszontagságait és ha a madarak nagyon belepiszkolnak, könnyen pótolható, cserélhető.


16. Etesd is a madarakat:
   Aki madáretetőt rak ki, annak bizony számolnia kell azzal a felelősséggel, hogy egész késő ősszel és persze télen, késő tavaszig, szinte végig etetnie kell őket, mert ha egyszer odaszoknak, akkor nem lehet üresen hagyni az etetőt, hiszen az könnyen a halálukat jelentheti!
   Diót, sótlan földimogyorót, napraforgót, cinkegolyót és vegyes madáreleséget szoktam kitenni nekik, valamint sótlan szalonnát és néha almát is szúrok fel egy-egy ágra.
   Amúgy szuper élmény, mert itt csicseregnek, repkednek, sürögnek-forognak és nagyon aranyosak. Minden ételért végtelenül hálásak.
   Természetesen a megfelelő mennyiségű és langyos hőmérsékletű vízről se feledkezzünk el.

Megjegyzések