Fókuszban: a cirkusz

Sziasztok! :)

   Utoljára május elején volt Fókuszban bejegyzés, így arra gondoltam, hogy most megint pont aktuális lehet egy tematikus könyvválogatás, ezúttal cirkuszokkal a főszerepben.
   Legutóbbi Fókuszban bejegyzések ebben az évben:

   Fókuszban: A kedvenc könyvborítóim

   Fókuszban: a vallás és a mitológia

   Fókuszban: az önéletrajzi és önéltrajzi ihletésű könyvek

   Íme a lista:

1. Gwenda Bond - Lány ​a kötélen
   A Cirque American  duológia első kötete és félek, hogy idehaza egyben az utolsó is, hiszen az Athenaeum kiadó sajnos nem arról híres, hogy folytatná a megkezdett sorozatok kiadását...hiszen tudjátok, hogy legnagyobb kedvencemet A Sírkertek Királynője sorozatot is ők kaszálták el.
   A könyvet még - bevallom - nem olvastam, de múltkor megvettem mindössze 500 Ft-ért a Coopban, méghozzá pont azért, mert alapvetően szeretem a cirkuszos témájú könyveket, ez a történet pedig egyszerre fantasy, misztikus elemekkel átszőtt krimi és valamiféle modern Rómeó és Júlia történet is, amiben két cirkuszban dolgozó család a Maroni klán és a Garcia família ellenségeskedéseit követhetjük nyomon, ráadásul egy Moly társam azt mondta, hogy a cselekmény tulajdonképpen lezárt, hiszen a második kötetben már más szereplők kerülnek előtérbe.


2. Erin Morgenstern - Éjszakai ​cirkusz
   Az Agave kiadó gondozásában fog újra megjelenni ez év októberében.
   Nagyon vegyesek az érzéseim ezzel a könyvvel kapcsolatban.
   Az első fele tetszett, de a közepétől annyira elkezdtem unni, hogy alig vártam már a végét. :(
   Az én ízlésemnek túl volt írva. Minden olyan körülményes és túlzó volt. Rövidebb oldalszámban is meg lehetett volna írni, vagy akár két kötetben is. Nekem így sok volt. Hosszú, tömény és végeláthatatlan.
   Celia nagyon szimpatikus volt, de Marcót nem igazán tudtam megkedvelni. Sokszor nem hittem el, hogy ők ketten tényleg szeretik egymást.
Az biztos, hogy a történet egyedi, a világfelépítés és az alapötlet remek, a cirkusznak pedig muszáj lenne valahol léteznie. Csodálatos és káprázatos. Azonnal kedvet kaptam a cirkuszos sztorikhoz és a szabad, világlátott élethez.
   Örülök, hogy adtam neki egy esélyt és mindent összevetve nem volt rossz, de az biztos, hogy képtelen lennék bármikor is újraolvasni és ez nálam negatív dolgot jelent.
   Többet vártam tőle. :(



3. Sara Gruen - Vizet ​az elefántnak
   Egy igazi visszaemlékezős történet, mely egyszerre szívmelengető és szívszaggató.
   A történetben a kilencvenegynéhány éves Jacob Jankowski fiatalkori kalandjait, barangolásait és egy cirkuszban eltöltött éveit ismerhetjük meg, ahol is beleszeretett a cirkusz kegyetlen és keménykezű igazgatójának feleségébe, a csodálatos és káprázatos Marlenába, akinek tehetségnél csak öntörvényűsége letaglózóbb az ifjú Jacob számára.
   Kettejük viszonya, tiltott szerelme sokak életét felforgatta és teljesen átformálta a vándorcirkusz amúgy sem hétköznapi életét...
   Mindenképpen erős idegzetűeknek ajánlom, mert sajnos túlságosan is reálisan mutatja be, túlságosan is hitelesen ábrázolja, hogy az emberek, miként bánnak a cirkuszi állatokkal. :(



4. Darren Shan - Rémségek ​Cirkusza és A ​vámpír inasa 
   Az első kötet hangoskönyvben és immáron Pocket automatákból is elérhető és persze tudom, hogy a sorozat összesen 12 részből áll, de én azért csak ezt a kettőt emelem ki és említem meg a cirkuszos témában, mert tulajdonképpen ezek a részek játszódnak a Rémségek Cirkuszában és helyezik középpontba azt.
   A Rémségek Cirkusza, ahogy azt a neve is mutatja, egy szörnyeket és egyéb elborzasztó különcöket, fenevadakat felvonultató, kissé groteszk vándorcirkusz, akik egy napon az ifjú Darren Shan városába érkeznek és ettől kezdve teljesen felforgatják és megváltoztatják a fiú életét, akiből hamarosan halhatatlan lesz és kénytelen inasnak elszegődni egy vámpír mellé.



5. Csukás István - Keménykalap ​és krumpliorr
   Az egyik legismertebb és legtöbbet olvasott - ráadásul magyar - gyermek- és ifjúsági irodalomi mű.
   Szórakoztató és sodrú lendületű történet pár olyan tizenéves fiatalról, akik beteg barátjukon akarnak segíteni, őt akarják felvidítani és minél hamarabb elindítani a gyógyulás útján, mindezt úgy, hogy egy általuk kitalált, képzeletbeli cirkusz műsorszámát szeretnék megvalósítani.
   Miközben a cirkusz megvalósításán ügyködnek különböző kalandokba keverednek és rájönnek arra is, hogy a barátság tényleg mindennél többet ér.


  Hasonló történetek lehetnek még:




























Megjegyzések

  1. Mányi Nagy László: Cirkusz a tengeren

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,
      Ezt nem ismerem, szóval köszönöm szépen a tippet és, hogy felhívtad rá a figyelmem. :)

      Törlés

Megjegyzés küldése