Könyvek, amiknek hasznát vettem a szakdolgozatomhoz - 1. rész

 Sziasztok! :)

   Azt hiszem nem kellene már, hogy megint leírjam, de azért mégis megteszem: a Narnia krónikáiról írom a szakdolgozatomat. :)

   Két olyan bejegyzést fogok hozni, amiben bemutatom nektek, azokat a köteteket, melyeknek nagy hasznát vettem - eddig - a szakdolgozatom megírásában, de közben izgalmas olvasmányok is, szóval bátran ajánlom őket.

   Íme a lista:

1. C. S. Lewis - Keresztény ​vagyok
   Párhuzamosan olvastam egy másik C. S. Lewis kötettel, szóval ezzel is kicsit lassabban haladtam, de attól még nagyon tetszett.
   Roppant személyes, de az nem gond, hiszen az író elkötelezett hívő volt és így beavatott minket is a legbelsőbb gondolataiba, véleményébe.
   Itt is sok olyan eszme jelenik meg, ami a Narnia krónikáiban szintén előtérbe került.
   A Narnia is telis-tele van keresztény motívumokkal, én pedig pont azokról írok a szakdolgozatomban. Ez a kötet megint hasznos kincsnek bizonyult az idézetek terén.


2. Miklya Luzsányi Mónika - A ​padlásszobától Narniáig - Történetek C. S. Lewis életéből
   Rengeteg dolgot olvastam eddig az író életéről, sok dokumentumfilmet és filmet is megnéztem, szóval igazából nem voltak újdonságok az ebben a kötetben leírtak.
   Azért persze tetszett, mert jó látni, hogy vannak magyar származású Lewis és Narnia rajongók, akiket szintén érdekel ez az egész sorozat. :)
   Gyorsan lehetett vele haladni, a fejezetek pedig érdekesek voltak és az író életének legfontosabb momentumait tárta elénk, valamint a krónikák keletkezését.
   Szakdolgozati szempontból szintén hasznát vettem.


3. C. S. Lewis - Az ​öröm vonzásában - Fiatalkorom
   Egy újabb tanulságos és roppant megindító könyv, amit C. S. Lewis a kereszténység iránti olthatatlan szeretetében és hitében írt.
   Kicsit lassan haladtam vele, de párhuzamosan más könyvét is olvastam közben.
   A kötet tele van pozitív gondolatokkal, reménnyel és szeretettel, ami a mai világban jól esik és felemeli az ember lelkét.
   Lewis itt is pozitív szemlélettel ír, ami roppant szimpatikus. 
   Ő valahogy meglátta a jót az emberekben, ami már akkoriban is nagy kincsnek számított.


4. Michael Ward - A ​Narnia-kód - C. S. Lewis és a hét szféra titka
   Michael Ward - Planet Narnia című tudományos művének egyszerűsített változata ez, amit igen rövid idő alatt olvastam el és egyszerűen imádtam minden sorát.
   Ward tanulmánya élvezetes, pörgős és nagyon könnyen lehet vele haladni, ráadásul megannyi érdekes kulisszatitkot megtudhatunk tőle C. S. Lewisról, az életéről, a mű keletkezésének körülményeiről és a krónikák rejtett, szerteágazó szimbolikájáról.
   A rajongókat évtizedekig tartotta lázban, hogy Lewis miért ilyen furcsa sorrendben írta meg a részeket vagy éppen miért ötvözte a keresztény és a pogány vallások hitét és mitológiáját?
   Ebből a könyvből minden titokra fény derül, nem mellesleg pedig, felidézi a hét kötet legjobb pillanatait, vannak benne csodaszép illusztrációk, érdekes függelékek és még oly sok minden más, például kapunk egy halovány utalást Susan további sorsára is!


5. C. S. Lewis - A ​szeretet négy arca
   Ez a kötet egy kicsit már hosszabb, mint az Esszék a kereszténységről, de még mindig hűen tükrözi az író véleményét a hitről, a kereszténységről és az élet nagy dolgairól.
   Itt-ott kicsit vontatottnak éreztem, de azért összességében tetszett és ennek is biztos nagy hasznát fogom venni a szakdolgozatom írásában.
   C. S. Lewist olvasva sokszor úgy érzem, hogy egy rég elveszettnek hitt nagyapám leveleit veszem a kezembe.
   Melengető és kedves a szívemnek.
   Ebből a kötetből végül nem tudtam idézni a szakdogámba, de azért mindenképpen megérte elolvasni.


6. C. S. Lewis - Esszék ​a kereszténységről
   Rövid kis szösszenet, de annál tanulságosabb.
   Ezt a kis könyvecskét azért olvastam el, mert a szakdolgozatomat C.S. Lewisról és a munkásságáról írom, szóval mindenképpen hasznosnak bizonyult és tudok majd belőle szép dolgokat idézni.
   A szerző nagy hívő volt, ez kitűnik a regényeiből is, főleg a Narniában figyelhetőek meg az ebben a kötetben is tárgyalt keresztény típusok.
   Gyorsan haladtam vele, hiszen tényleg nem hosszú. 
   Ajánlom azoknak is, akik eddig csak Lewis Narnia munkásságát ismerték.

Megjegyzések