Könyvkritika: Jessa Maxwell - Aranykanál és Suzy Cox - Halott lányok nyomozóiroda

Sziasztok! :)
 
   Két, mostanában olvasott kötet rövid, ám annál lényegre törőbb értékelésével jövök.
   Ezek: Jessa Maxwell: Aranykanál és Suzy Cox: Halott lányok nyomozóiroda. 

Jessa Maxwell 
Aranykanál   (The Golden Spoon)
Magyar kiadás éve: 2023

Fülszöveg:
Az elmúlt tíz évben minden nyáron megjelent hat ámuldozó cukrász Graftonban, ezen az impozáns, fákkal övezett vermonti birtokon, amely nemcsak a „Süteménysütő hét” forgatási helyszíne, hanem arról is nevezetes, hogy itt nőtt fel a tévéműsor híres házigazdája, Betsy Martin, az ünnepelt cukrász.
Egy sor jól fogyó szakácskönyv szerzője, az „Amerika Nagyija”-ként emlegetett Betsy Martin az életben nem olyan kedélyes, mint a képernyőn, de ezt az embereknek nem kell tudni. Mindig is tökéletes teljesítményt követelt, és mosolyogva nyugtázta, amikor megkapta, de idén valami nem stimmel. Elkezdődik a süteménysütő verseny, és a dolgok a fejük tetejére állnak. Először úgy tűnik, puszta szabotázsról van szó: a cukor helyére valaki sót csempészett, a tűzhelyet nagy lángra állítják – de amikor holttestre bukkannak, mindenki gyanúba keveredik.

   Kedvenc youtuberem Darling Desi csatornáján figyeltem fel először erre a kötetre, de kicsit féltem tőle, mert nem szeretek és nem is tudok nagyon sütni, kivéve persze a piskótát…:)
   Szóval sokáig húztam, hogy elolvassam-e, de aztán megkaptuk a könyvtárba és egyből lecsaptam rá, égi jelnek vettem.
   Annyira jól tettem, mert nagyon tetszett. *_*
   Az Agatha Christie hasonlítgatás nálam már eleve jó pont és volt is benne igazság bőven.
   Ez is egy olyan könyv, ahol még az áldozat kiléte is sokáig rejtély, a tettesé vagy tetteseké pedig pláne.
   Megfogott a légkör, a Grafton-kastély, ez a különleges helyszín, ami hozta a hideglelős hangulatot.
   Aztán a verseny és a hat résztvevő, akik mind-mind különleges egyéniségek, no meg a két műsorvezető és egy komplett stáb, szóval bőven van lehetséges gyanúsított.
   Mindenkinek van valami titka, ráadásul a versenyt kezdetben a szabotázs tettei lengik körbe.
   Persze a sütemények, a cukrászat fontos szerephez jut, ez egyértelmű.
   Majdnem Kedvencnek jelöltem, még töröm rajta a fejem, de az biztos, hogy zseniális regény, nagyon ajánlom.
   Fogok belőle szerezni saját példányt.
   Pár szó a borítóról:  A borító az eredeti kiadás magyarosított változata és az egyszerű, letisztult formát képviseli.
   A fekete háttérből kiemelkedik az a bizonyos Aranykanál, ami össze van kötve a Grafton-kastéllyal és amit természetesen vér szennyez.


Suzy Cox
Halott lányok nyomozóiroda  (The Dead Girls Detective Agency)
A Halott lányok nyomozóiroda duológia első kötete
Magyar kiadás éve: 2020

Fülszöveg:
VILLÁMKÉRDÉS: ​Te mit tennél, ha csak akkor léphetnél tovább a halálban, ha sikerül lefülelned a saját gyilkosodat?
Lehet, hogy ha nem alszom át az ébresztőmet, nem lököm fel a folyosón Kristent (a gimi legnagyobb ribijét), nem teszem tönkre egy pocsolyába trappolva anya vadiúj, Diane von Fürstenberg hasítottbőr csizmáját (amit a megkérdezése nélkül vettem kölcsön), akkor nem lettem volna aznap rosszkor rossz helyen, és nem löktek volna a metró elé.
De így volt, és megtörtént. Miután magamhoz tértem, egy csapat lány közölte velem, hogy halott vagyok, és mivel gyanús körülmények között hunytam el, nem kerülök egyből a Túlvilágra.
De legalább nem vagyok egyedül, itt vannak velem a Halott Lányok Nyomozóiroda tagjai: Nancy, Lorna és Tess, no meg Edison, ez a helyes, de kissé mogorva halott srác. És mint kiderült, az egyetlen kiutam ebből a felemás állapotból, ha rájövök, ki ölt meg, különben az idők végezetéig játszhatom a nyomozósdit.
Ki kívánhatta a halálomat, amikor életemben szinte láthatatlan voltam? Mi van, ha valaki olyan, akiről sosem gondolnám?

   Négy csillagnál sajnos nem tudok többet adni rá, mert kicsit többet vártam tőle.
   Az idegesített benne a legjobban, hogy a kötet feléig szinte semmit sem haladtunk a nyomozással, inkább azzal voltak elfoglalva halott szereplőink, hogy Charlotte fiúját, Davidet sajnálták, meg kémkedtek utána, ráadásul túl sokat voltunk a gimiben, ami kimondottan nem tetszett. 
   Brrrr, ez a légkör előhozta belőlem a régi, rossz emlékeket, ettől olyan tipikus egy tucat a sok közül érzést keltett, mintha egy gagyi, ZS kategóriás amerikai tini filmet néztem volna…
   David amúgy egy igazi bunkó, nem is értem, hogy Charlotte mit evett rajta? :O
   Edison sokkal izgalmasabb srác, volt benne bőven potenciál.
   A folytatásra azért kíváncsi lennék, elolvasnám ha megjelenne, de sajnos ismerjük már jól a Könymolyképző kiadó szokásait…no comment. :(
   Egy kriminek elment, az alapötlet zseniális, pont ezért sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle, jóval kevesebb dilinyós csajjal, undorító expasival és még több nyomozással, valamint Edisonnal.
   Olyan volt, mint az Úrilányok nem gyilkolnak sorozat, a Komfortos mennyország és a Mennyország várhat mixe, csak éppen nem annyira jó.
   Pár szó a borítóról:  A borító az eredeti kiadás magyarosított változata, rajta Charlotte, aki a felhők között feküdve könyvet olvas és nem is nyomoz, pedig az lenne a dolga!

Megjegyzések