Filmajánló: Jurassic World - Bukott birodalom

Sziasztok! :)

   Eddig úgy gondoltam, hogy igazán nem kell már több rész a Jurassic Park és társai filmekből, de ma délután beültünk a barátommal a moziba és egyszerűen teljes sokkot kaptam, méghozzá jó értelemben. :)
   Holnap szóbeli vizsgám lesz és már totálisan kikészültem, szóval Pisti kitalálta, hogy kell egy kis kikapcs.
   Így történt, hogy beültünk az új Jurassic World filmre, ami nekem/nekünk nagyon tetszett.
   Kezdjük persze ott, hogy hatalmas Chris Pratt fan vagyok.
   Számomra ő az etalon pasi a színészek között, tisztelem, amiért annyit küzdött anno a kilókkal, hogy ő lehessen Űrlord.
   Igazán jó színésznek tartom. Azt elismerem, hogy általában hasonló karaktereket játszik, de attól még tehetségesnek gondolom. A humora a fő erőssége és ezért imádom.
   Bryce Dallas Howard-ot már a Napfogyatkozásban is szerettem, szóval az ő visszatérésének is örültem, ráadásul, egy kis cameo erejéig Jeff Goldblum is visszatért, mint a kultikus tudós, Dr. Ian Malcolm. A színészgárdával tehát maximálisan elégedett voltam.
   A régi arcok mellett akadtak persze újak is. Egy kislány, valamint pár fiatal, tapasztalatlan tudós képében. Tehát karakterek szempontjából, minden adott volt, akárcsak az előző négy részben.
   A dínók kitűnően hatottak most is,  örültem, hogy fontos szerep jutott az intelligens raptornak, Kéknek, mert őt igazán cukinak találom. Jó, persze tudom, hogy a való életben sikítva menekülnék előle, de a filmvásznon igazi közönségkedvenc lett.
   Voltak egyébként megható jelenetek is, én például sírtam egy bizonyos jelenetnél, ahol egy árva és sorsára hagyott Brontosaurus volt a főszereplő. :(
   A Jurassic World egyébként kitűnő példája, hogy az ember milyen gyarló, hataloméhes és mennyi mindent képes elkövetni azért, hogy kizsákmányolja a védtelen állatokat.
   A film tehát fontos mondanivalóval  bír, megfogalmaz egy roppant erős társadalomkritikát, hiszen láthatjuk, hogy az emberek egyszerűen nem képesek békén hagyni ezeket a különleges élőlényeket. Gyötrik őket, fogságba ejtik és a saját, önző céljaikra használják fel azokat.
   Gondolom tehát, hogy senkit sem lepek meg, amikor leírom, hogy én végig a dínóknak drukkoltam és cseppet sem bántam, amikor a húsevők közül páran felfalták az embereket.
   Persze izgultam és aggódtam, hogy Chris Pratt és társai ne így járjanak, de senki mást nem sajnáltam, egy percig sem.
   A látvány természetesen első osztályú volt, csakúgy, mint a zene és a sötétebb, baljóslatúbb, már-már horrorisztikus hangulat és képi világ is igazán jót tett az egésznek.
   A film természetesen hatalmas és sok-sok kérdést felvető függővéggel zárult, ami miatt remélem, hogy lesz majd folytatás. Jó lenne egy harmadik, lezáró rész, amiben még utoljára láthatnánk majd kedvenc dinoszauruszainkat...
   Mindenképpen ajánlom, mert kitűnő kalandfilm, nem mellesleg pedig, nosztalgikus érzéseket kelt. :)

Megjegyzések