Könyvek, amiket azért olvastam el, mert anno az Alexandra Könyvjelző magazinban kaptam kedvet hozzájuk

Sziasztok! :)

   Tudom, ne is mondjátok, a cím egy agyrém, de jobb most nem jutott az eszembe és ígérem, hogy mindjárt megértitek mire gondoltam valójában. ;)

   Nem tudom, hogy emlékeztek-e még, de évekkel ezelőtt az Alexandra könyvesboltokban lehetett kapni minden hónapban, ingyen, a kiadó könyvajánló magazinját, ami a Könyvjelző címet viselte. 
   A becsődölés után persze sajnos ez is megszűnt, amit én speciel nagyon sajnáltam, mert gyűjtöttem ezeket az újságokat. Mind a mai napig őrzök még itthon rengeteg számot.
   Az jutott az eszembe, hogy összeszedek nektek pár olyan könyvet, könyves sorozatot amiket azért olvastam el, mert a Könyvjelzőben ajánlották őket. 
   Akkoriban még nem volt annyira elterjedve a Moly vagy az ilyen bloggerek/vloggerek, így számomra ez szolgált az első számú olvasói tájékoztatásnak.

   Íme a lista:

1. Pittacus Lore - A negyedik és a Lorieni Krónikák
   Az egyik ilyen 2011-ben volt a Lorieni Krónikák első kötete, A negyedik.
    Akkoriban jött ki a film is és az előzetese nagyon tetszett, aztán láttam az ajánlót a magazinban, így nem is volt számomra kérdés, hogy elolvasom-e?
   A negyedik egy jó kis sci-fi, földönkívülis akció történet és ifjúsági kaland elegye. Az első kötetet imádtam és egyszerűen nem tudtam letenni. Nagy kedvencem lett.
   Aztán szépen sorban beszereztem a többi részt is, de sajnos csak a a harmadik kötetig jutottam, mert ott totálisan elvesztettem az érdeklődésem, amit azóta sem pótoltam, pedig minden kötet itt csücsül a polcomon.



2. Christina Dodd - A sötétség örökösei
   Ez is 2011-ben volt, ráadásul az első komolyabban erotikus kötet, amit életemben valaha olvastam, szóval már csak ezért is emlékezetes.
   A sötétség illata, vagyis Jasha Wilder és Ann Smith romantikusan-erotikus kalandja, megspékelve egy ősi átokkal, alakváltókkal és az Ördöggel...hmmmm. Imádtam.
   Akkor még totálisan újdonság volt a számomra a domináns, szexi pasi - bénácska, szűz nő felállás, szóval voltak is nagy irulások-pirulások.
   A többi három rész már közel sem volt olyan maradandó, de azért végül az egész sorozat nagy kedvencem lett.



3. Suzanne Collins - Az ​Éhezők Viadala
   Nem meglepő módon ez is 2011-ben volt, amikor is így visszanézve, nagyon úgy tűnik, hogy olvasásügyileg berobbant az évem.
   Emlékszem, hogy a vonaton ültem, hazafelé tartottam a suliból és megakadt a tekintetem valami olyasféle szövegen a magazinban, hogy idézem: ,,Mit neked Edward és Bella? Amikor itt van Katniss és Peeta.
   Akkori mértéktelen Alkonyat fan énemnek nem is kellett több, egyből felkeltették az érdeklődésem, ami után nem volt megállás.



4. Wm. Paul Young - Éva
   2016-ban, az egyik őszi számban pillantottam meg az Éva című kötet borítóját, ami számomra szerelem volt első látásra.
   Persze borító alapján ne ítéljünk és válasszunk könyvet, de miután elolvastam a fülszöveget is, rájöttem, hogy régen vártam már egy Bűnbeesés és Teremtés alapú történetet, ami ráadásul fantasy és enyhe disztópikus beütéssel volt megáldva.
   Az Éva azóta is az egyik nagy kedvencem, de nem merem mindenkinek ajánlani, mert roppant megosztó.



5. Deborah Harkness - A ​boszorkányok elveszett könyve és a Mindenszentek trilógia
   Most mondjam, hogy megint 2011-ben? Jó, jó, inkább nem.
   A lényeg pedig az, hogy soha előtte nem olvastam még ilyen hosszú könyvet, de vámpíros-boszorkányos sztori, alkímiával, démonokkal, évszázadokon átívelő kalandokkal, időutazással, szóval nem lehet nem szeretni?
   3 évet kellett várni a második kötetre és még többet a harmadikra, amire sajnos még mindig nem kerítettem sort, de az első kötet akkor is kellemes emlék.



6. Alice Sebold - Komfortos ​mennyország
   Utólag belegondolva bár ne olvastam volna el, mert nagyon megrázó. Alig vártam, hogy a végére érjek, szinte egy nap leforgása alatt elolvastam, de nem azért mert annyira tetszett, hanem mert gyorsan a végére akartam érni.
   Nemi erőszak, gyilkosság és pedofília van a középpontban, amiről egyszerűen nem szívesen olvasok, hiszen annyira elborzaszt...
   Csak erős lelkivilággal rendelkezőknek ajánlom.

Megjegyzések