Könyvkritika: Peter Swanson - Kilenc ​levél és Simon Lelic - A ​ház

  Sziasztok! :)
 
   Két, mostanában olvasott kötet rövid, ám annál lényegre törőbb értékelésével jövök.
   Ezek: Peter Swanson: Kilenc ​levél és Simon Lelic: A ​ház.

Peter Swanson
Kilenc ​levél   (Nine Lives)
Magyar kiadás éve: 2022, 2023

Fülszöveg:
Kilenc ​embernek hozza ugyanazt a levelet a postás. Kap egyet a híres színész, a megbecsült professzor, az átlagos családapa és még hatan mások. A levelek címzettjei hamarosan eltűnnek az élők sorából. Van, akit lelőnek. Van, akit megfojtanak. Van, akivel méreg végez.
Jessica Winslow FBI-ügynök is birtokosa egy ilyen halált hozó küldeménynek. Meggyőződése, hogy egy őrült terve áll mögötte. Valaki elkezdte véghez vinni AGATHA CHRISTIE híres művének, a Tíz kicsi négernek bámulatosan agyafúrt gyilkosságait. Ám az áldozatok nem bűnözők. Akkor vajon mi a közös bennük? Mert az már biztos: akinek a neve ott a listán, azt valaki halálra jelölte. Ezért az FBI-ügynök nekilát az ördögi kirakósjátszmának, mielőtt még őt is elkapja a gyilkos.

   Nem értem ezt az alacsony Molyos százalékot!
   Nekem nagyon tetszett, teljesen hozta a borítón beígért Agatha Christie – Tíz kicsi néger hangulatot. Ez vett rá arra is, hogy elolvassam és szerencsére nem kellett csalódnom. :)
   Nagyon gyorsan lehett vele haladni, rövid, tömör, velős fejezetekből állt, nem volt benne egy picike üresjárat sem.
   Pörögtek az események, mindig történt valami izgi vagy megdöbbentő.
   Bizonyos karaktereket sikerült megkedvelnem a listáról, mint például Caroline, Ethan, Arthur vagy éppen Jessica, de Jay példuál maga is gyilkos hajlamú pszichopata volt, így őt nem tudtam megsajnálni.
   Nagyon ajánlom a többi AC fannak, valamint a Tíz kicsi néger rajongóinak, szerintem remek, érdekes krimi.
   A felépítése hasonló, akárcsak a befejezés, de azért jócskán vannak benne különbségek is, szerencsére.
   Nekem nem sikerült rájönnöm a tettes kilétére és miértjére sem, csak miután már túl késő volt.
   Pár szó a borítóról:  A borító az egyik külföldi kiadás magyarosított változata, rajta egy levél a kilencből, itt-ott pedig vércseppek szennyezik a környezetet.
   Ijesztő, de jól passzol a történethez.


Simon Lelic
A ​ház   (The New Neighbors)
Magyar kiadás éve: 2021

Fülszöveg:
A tökéletes pár. A tökéletes ház.
… A tökéletes bűntény.
Jack és Syd egy éve költöztek a házba Londonból. Látszólag ez álmaik otthona: elképesztően tágas, tökéletes elhelyezkedésű, és a tulajdonos is barátságos volt, nekik, a fiatal párnak akarta eladni.
Úgyhogy amikor borzadállyal fedeznek fel valamit a padláson, Jack és Syd úgy döntenek, nem vesznek tudomást a dologról. Ami hiba.
Mert valakit közvetlenül a hátsó ajtajuk előtt gyilkolnak meg.
ÉS MÁR A RENDŐRSÉG IS FIGYELI ŐKET.
Ez a thriller elkap, és nem ereszt.

   Hűha, nem is tudom, hogy miként kezdjek bele az értékelésembe?!
   Nyomasztó, kegyetlen, elborzasztó, ezek jellemzik legjobban ezt a regényt, legalábbis szerintem.
   Gyorsan haladtam vele, pedig nem mindig tetszett, sok volt benne a leírás és kevés a párbeszéd, ezért nem haladtam vele túl gyorsan, de még így is hamar kiolvastam.
   Először azt hittem, hogy valami misztikus szál is lesz benne, de a címke nem volt rajta, ráadásul hamar világossá vált, hogy itt a családon belüli erőszak a fő téma.
   Az elejét kicsit nehezn tudtam követni, mert Sydney folyton csapongott, holott Jack igyekezett szépen-sorban elmesélni mindent.
   Ez pedig kendőzetlenül van benne ábrázolva, minden borzalmával és értelmetlenségével együtt…
   Iszonyatos, hogy mikre képesek az emberek, az pedig még annál is felkavaróbb, hogy némely „szülő" hogyan bánik a saját gyermekeivel. Ez, a világ egy elkorcsosult része, ami már réges-régen megérett a pusztulásra!
   A végén lévő csavar megdöbbentett, nem gondoltam volna, hogy ide fog kifutni, de tetszett, ez tetszett benne igazából a legjobban. :)
   Költői igazságszolgáltatás, no igen.
   Itt sem tartom megfelelőnek az alacsony Molyos százalékot, kicsit meglepő, de az biztos, hogy én bátran fogom majd ajánlani az olvasóinknak. :)
   Pár szó a borítóról:  A borító a kiadó sajátja, habár nagyon hasonlít az egyik külföldi kiadáséhoz.
   Illik a sztorihoz, főleg a baljósan sötét szoba, amiből rálátás nyílik a különös, sárga fénnyel megvilágított lépcsőfeljáróra.

Megjegyzések