Könyvkritika: Sarah Pinborough - Inszomnia és Loreth Anne White - A ​csali

  Sziasztok! :)
 
   Két, mostanában olvasott kötet rövid, ám annál lényegre törőbb értékelésével jövök.
   Ezek: Sarah Pinborough: Inszomnia és Loreth Anne White: A ​csali

Sarah Pinborough
Inszomnia   (Insomnia)
Magyar kiadás éve: 2022

Fülszöveg:
Nézd meg, be van-e zárva az ablak
Nézd meg, be van-e zárva az ajtó
Nézz be a gyerekekre
És csinálj bármit…
Csak ne aludj el!
Emma képtelen aludni.
Meggyőződése, hogy valaki van odakint.
Azóta tart, amióta közeledni kezdett a negyvenedik születésnapja.
Az anyja is ugyanígy volt ezzel a negyvenedik születésnapja előtti héten.
Az anyja bele is őrült, és elkövette, amire gondolni sem szabad.
Vajon Emmával is megismétlődik az egész?

   Rájöttem mi a helyzet Sarah Pinborough könyveivel. Egy igazi lutri az olvasásuk, legalábbis a fülszöveg alapján nekem teljesen ez jött le és ez az Inszomniára is igaz volt.
   Nem igazán tudtam eldönteni, hogy mire számítsak, maximum csak a Molyos címkék voltak még a segítségemre.
   Nekem jobban tetszett, mint a Ne higgy a szemének! valahogy a sokféle ismétlés ellenére is lekötött.
   Sajnáltam Emmát, mert a végén már tényleg mindenki ellene fordult, senkiben sem bízhatott, legfőképpen önmagában. Izgultam érte, reméltem, hogy nem úgy fog járni, mint a másik kötetben Louise, hogy végül ténylegesen áldozat lesz…
   Ezt többé-kevésbé sikerült elkerülni, egészen az Epilógusig, ami robbant, nem is kicsit. Te jó ég!    Nagyon remélem, hogy arra megy ki a játék amire gondolok és az írónőnek az a terve: összeszövi a két regény cselekményét, karaktereit, történéseit. Mert ha nem, akkor gyilkos a humora és szereti kínozni az olvasóit. :(
   Nagyszerű lélektani thriller, az ember szinte érzi, hogy ő is kezd megőrülni, közben pedig befigyel a misztikus szál.
   Sok kérdés maradt megválaszolatlanul, nem kaptunk egyértelmű utalást arra, hogy akkor most mi is volt a teljes igazság? Mi Emma, Will és Patricia képessége? Honnan ered ez az egész? A végére már olyan természetes lett minden és kész.
   Érdekes könyv, leginkább azoknak ajánlom, akik valami egyedi és különleges történetre vágynak.
   Pár szó a borítóról:  A borító az egyik eredeti kiadás magyarosított változata, rajta a törött tükör, a tükör szilánkjai az éj sötétjében, ennek nagyon fontos jelentősége van a kötetben.


Loreth Anne White
A ​csali  (A Dark Lure) 
Magyar kiadás éve: 2019, 2020

Fülszöveg:
Visszakaphatod-e ​az elrabolt életed?
Tizenkét évvel ezelőtt Sarah Bakert elrabolta és számtalanszor megerőszakolta a Watt Lake-i gyilkos. Hónapokat töltött a férfi fogságában, de végül sikerült megszöknie. A sorozatgyilkost elfogták, Sarah azonban mindenét elvesztette: a férjét, a lányát, az egész életét.
A poszttraumás stresszel küszködő Sarah Olivia West néven lel menedéket a Broken Bar Ranchen, ahol a sebei végre gyógyulni kezdenek. Az egykori nyomozásban résztvevő rendőrök egyikének azonban meggyőződése, hogy nem a valódi Watt Lake-i gyilkost tartóztatták le. Csapdát állít a tettesnek, és idővel újabb holttestet fedeznek fel. Oliviának szembe kell néznie a lehetetlennel – elképzelhető, hogy a mészáros visszatér, hogy befejezze, amit elkezdett?
Amikor a közelítő tél elszakítja a külvilágtól a birtokot, csak egyetlen ember segíthet Oliviának: Cole McDonough, író, kalandor, egyben a birtok örököse, aki rég szunnyadó érzéseket ébreszt fel a nőben. Ezúttal azonban Olivia elszánt igyekezete, hogy eltemesse a múltat, nem csak a szerelem lehetőségét veheti el tőle, de akár az életébe is kerülhet.
Kövesd a sorsát!

   Egy hirtelen ötlettől vezérelve olvastam el, csak visszahozták a könyvtárba és akkor gondoltam elolvasom a fülszövegét. 
   Megfogott, felkeltette az érdeklődésemet, főleg az elején található romantikus thriller téma.
   Nagyon megrázó volt, felkavaró és sokkoló. Brutális. 
   Egyáltalán nem nekem való, de mivel már belekezdtem érdekelt, hogy mi fog belőle kisülni.
   Izgalmas volt, bár az elejével kicsit lassan, döcögősen haladtam, aztán amikor a két főszereplő Olivia/Sarah és Cole találkoztak, na attól fogva beindultak az események.
   A gyilkos elméjébe belelátni, a gondolataiba és a motivációiba….Jézusom. Ijesztő és gyomorforgató.
   Szerintem ha lesz folytatása és meg fog jelenni magyarul, akkor el fogom olvasni, bár nekem ez egy lezárt, kerek egész sztori lett.
   Olivia/Sarah olyan dolgokat élt át, ami számomra felfoghatatlan. Igazi túlélő és bátor, erős. Nagyon együtt tudtam érezni vele.
   Nem is akarok belegondolni, hogy ilyen „emberek" a valóságban is létezhetnek és hasonló tetteket követhetnek el…
   A tájleírások nagyon tetszettek, láttam magam előtt a birtokot, a vadászházat és a közelgő vihart is.
   Kicsit kiszámítható volt, de egyszer mindenképpen megérte elolvasni.
   Pár szó a borítóról:  A borító az eredeti kiadás magyarosított változata, rajta az sötét, baljóslatú erdő, ahol egy női alak, Olivia/Sarah menekül éppen az őt fogva tartó elől.
   Roppant találó.

Megjegyzések