Könyvkritika: Alyssa Palombo - Katrina ​van Tassel varázskönyve

Alyssa Palombo
Katrina ​van Tassel varázskönyve (The Spellbook of Katrina Van Tassel)
Magyar kiadás éve: 2022

Fülszöveg:
Boszorkányos ​ügyességgel szőtt új mese Az Álmosvölgy legendája szálaiból: mintha csak egy drága gyermekkori barátot látogatnánk meg újra, aki végre feltárja előttünk minden titkát.
Amikor Ichabod Crane, az új tanító megérkezik Álmosvölgy eldugott kis falujába, azonnal felkelti Katrina van Tassel figyelmét. A lány, aki rajong a könyvekért és a zenéért, hamarosan énekórákat vesz a jóképű fiatalembertől, és szimpátiájuk románccá mélyül. A nincstelen tanító azonban nem pályázhat eséllyel a jómódú farmer lányának kezére. Nem így Brom van Brunt, egy másik helybeli farm jövendőbeli örököse, akinek közeledését a lányához Katrina apja aggasztóan szívesen veszi.
A fiatalok szenvedélyes viszonya az éjszakai erdőben teljesedik ki – ott, ahol a kései órán addig csak a fej nélküli lovas vágtatott a hátasán, a kezében világító töklámpásával, karddal az oldalán. Azt suttogják, a rég lefejezett hesseni zsoldos sötét szelleme okozta Ichabod vesztét: az ifjú tanító egy nappal mindenszentek előtt szinte nyomtalanul eltűnik. Az elkeseredett lány csak a barátnőjére számíthat. A falu által kiközösített Charlotte, akit Csontos Brom alaptalan vádjai alapján sok helyi lakos boszorkánynak vél, gyógyfüvekkel és egyéb, nem veszélytelen eszközökkel segít Katrinának kideríteni, mi történt szerelmével, Ichaboddal.

   Az eredeti novelláról írt értékelésemet az alábbi linken keressétek: Novella ajánló: Washington Irving - Az Álmosvölgy legendája.
   A Bookline Facebook csoportjában akadtam rá erre a könyvre, az őszi könyvajánlók között és nagyon megörültem neki, amikor megláttam, mert mindeddig nem is tudtam ennek a regénynek a létezéséről, holott minden, ami Álmosvölgyhöz köthető, azt egyszerűen imádom. :)
   Így hát nem is volt kérdés, hogy megrendelem és elolvasom ezt a történetet.
   Alyssa Palombo személyében új Kedvenc íróra és új Kedvenc sztorira akadtam, természetesen.
   Hiába, a viszonylag alacsony Molyos százalék és a megosztó értékelések hada, én valahogy már előre sejtettem, hogy nem fogok csalódni és igazam is lett.
   Imádtam ezt a történetet. 
   Teljesen elvarázsolt és már az első mondatok beszippantottak. Lassan akartam haladni vele, hogy sose érjek a végére, közben mégis olvastam éjjel-nappal, hiszen annyira kíváncsi voltam, hogy mit hoz ki a szerző Washington Irving eredeti novellájából.
   Egy olyan gótikus, cozy fantasyt kaptam, amiben nagy volt a hangsúly a szerelmen, a mindennapi babonákon, valamint az erős női karaktereken és a különböző női sorsokon.
   Tökéletes őszi olvasmánynak bizonyult, a hangulata mesteri szinten borzongatott.
   Irving novellájában nem nagyon ismerhettük meg a karaktereket, így nem is sikerült megkedvelnem őket, de az írónő segítségével most még jobban elmerülhettem Álmosvölgy falucskájának lappangó mágiájában, valamint a jól ismert emberek életében.
   Katrina, Ichabod, Brom és a többiek kitűnő alaposággal ki lettek dolgozva, történetet kaptak a nyakukba, ez pedig nagyon jót tett nekik.
   Az egysíkú szereplők hirtelen megteltek élettel, éreztek, lélegeztek, szerettek és gyűlöltek.
   Kaptunk melléjük újakat is, mint például Charlotte, Nancy vagy éppen Giles. Őket is nagyon megszerettem.
   Az eredetiben, Katrina van Tassel nem sok vizet zavart, itt viszont ő volt az elmesélő és egyből megkedveltem. Egy erős, karakán, okos és független nő benyomását keltette, aki rengeteg mindenen ment keresztül, közben pedig óriási jellemfejlődésen esett át.
   Ichabod szintén új jellemvonásokat kapott, akárcsak Brom. Ez annyira jól állt nekik is.
   A kötet végén lévő Jegyzetekből egyértelműen kiderül, hogy a szerző mennyire mélyen beleásta magát a különböző háttérmunkákba, a Hudson völgy lakóinak életébe, folklórjába és persze az eredeti novellába. 
   Ez természetesen meglátszott a regényen is, mert annyira jól kidolgozott volt, hogy csak na.
   Számomra ez a történet, az évem egyik nagy felfedezettje lett. Ismétlem, teljesen elvarázsolt és bármikor újra elolvasnám.
   Tudtam, hogy a vége nem lesz teljesen happpy end, de nem érdekelt, mert mégis olyan lezárást kaptam, ami megnyugvást hozott.
   Nem győzöm hangsúlyozni, hogy új Kedvencet avattam. (L)
   Pár szó a borítóról:  A borító a magyar kiadás és az I.P.C. kiadó sajátja. 
   A smaragdzöld ruhában pompázó Katrinát láthatjuk az erdőben, a maga rejtélyes, boszorkányos valójában.
   Tetszik, jól illik a regényhez, a sarkokban lévő díszítések pedig azt a látszatot keltik, hogy valóban egy varázskönyvet tartunk a kezeink között.

Megjegyzések