A nyár legjobb 3+1 könyve volt... - 2024

  Sziasztok! :)

    Immáron hagyomány a blogon, hogy szeptember első napjainak egyikén írok az elmúlt nyár négy - általam - leginkább kedvelt könyvéről.
   Ez most sem lesz másképpen, így hozom is azt a 3+1 kötetet, amik kiemelkedőek voltak számomra az idei nyáron.

   Az előző nyarak kedvenceiről ezeken a linkeken olvashattok:




1. Diana Hunt - Prédák ​háza
   Mégis mi volt ez????????? Áhhhh, nem lehet igaz.
   Imádtam persze, mert biztosan mazochista vagyok vagy nem tudom, de az ég szerelmére. Lesz ennek folytatása? Ugye nem így ér véget?
   Teljesen felfokozott állapotban vagyok, mert nagyon tetszett, de a végével egyszerűen megint nem tudok mit kezdeni…Lehet, hogy Diana Hunt szereti kínozni az olvasóit? Nem lehet, hanem biztos.
   Igazi dark academia sztori volt, telis-tele izgalommal, titkokkal, gyilkosságokkal, csábítással és manipulációval.
   Közben pedig kaptam két szimpatikus főszereplőt, akik között végig izzott a levegő, ám a befejezés nekem is összetörte a szívemet, ráadásul annyi kérdésre nem kapam még választ, komolyan mondom!
   Nem is tudom, hogy mit írhatnék még, fel vagyok megint háborodva, ám közben újra örülök, mert egy – szerintem – igen kiváló regényt kaptam.
   Ajánlom, hogy legyen folytatása, mert ha nem lesz, akkor fellázadok. :D


2. Alex Michaelides - A ​tanítványok
   Úristen, ez a könyv! Komolyan mondom, hogy gyomoridegem lett tőle, annyira fezaklatott. Te jó ég!    Nem is tudom, hogy örüljek vagy sírjak? Kedvencnek avassam vagy felejtsem inkább el? Nem, az lehetetlen. Elfelejteni sosem fogom és talán ez az igazi varázsa, ha lehet ilyet írni.
   Első olvasmányom volt a szerzőtől és csak annyit tudtam róla, hogy dark academia sztori thriller elemekkel. És kb. ennyi. Jó volt a fülszövege, felkeltette az érdeklődésemet, hozzáteszem, az író másik magyarul megjelent könyve már úton van hozzám, mert nagyon megtetszett a stílusa, ráadásul a két sztori valahol összefügg. Nem semmi.
   Az a baj, hogy itt karmolom magam, mert annyi mindent tudnék mondani róla, de az egyszerűen spoileres lenne.
   A hangulata első osztályú. A helyszín Cambridge, az egyetem és a környéke, ősszel, amikor is főhősünk, Mariana, olyan szinten beleássa magát egy, az egyetemet is érintő sorozatgyilkosságokba, hogy az már-már beteges.
   Mariana közben gyászol, elvesztette a férjét, ráadásul csoportterapeuta, aki jóformán maga is erősen analízisre szorul.
   Aztán ott vannak a címbeli Tanítványok és persze a végletekig gyanús professzor…
   Titkos társaságok, görög mitológia, költészet, vér, kegyetlenség, gyilkosság, halál, őrület.
   Ezek mind-mind jellemzőek erre a könyvre, csakúgy, mint a gyász és a gyászfeldolgozás, az újrakezdés, valamint Perszephoné története.


3. Paula Hawkins - A ​víz mélyén
   Nekem ez most nagyon tetszett. :)
   Az írónőtől eddig csak a Vakfolt című kisregényt olvastam, az is tetszett, de A lány a vonaton nem, mondjuk azt csak filmen láttam.
   Szóval jött ez a hirtelen ötlet, hogy én most Paula Hawkisntól akarok olvasni és nem volt baj az alacsony Molyos százalék sem, mert nem érdekelt.
   Nem találom egyébként reálisnak ezt az alacsony értékelést, de a szerző könyvei nagyon megosztóak.
   Ebben a hőségben jó volt olvasni a vízről, a folyóról, az biztos.
Inkább lélektani thriller, mintsem valami izgalmas krimi. Türelem kell hozzá, mert a cselekmény lassú folyású. Nagyon sok türelem kell, de tényleg, mert a szereplőknek bőven van mit elmesélniük és egyikük sem tökéletes. Sőt, bűnösek mindannyian valamiben…
   A vége, na az nagyot ütött nálam is, főleg az utolsó mondat. Mint valami kósza gondolat, közben meg mindent megváltoztat.
   Ahhhh, falkaparós, a biztosítékot kiverte nálam is!


+1  A. M. Shine - A ​figyelők
   Szerintem ez egy nagyon megosztó könyv lesz. Nekem ez az érzésem.
   Vagy nagyon utálni fogják, vagy nagyon szeretni. Én az utóbbihoz tartozom, nekem nagyon tetszett minden hibája ellenére is, mert néhol kicsit túlírtnak bizonyult.
   Lekötött, izgalmas volt, olvastatta magát, nem tudtam letenni és izgultam a karakterekért. Horror és thriller elemeket tartalmazott, de ebben az esetben jó a címkézés és folk horror, annak is egy nagyon kivételes példája, telies-tele lélektani drámával.
   Még egy címkét lehetne rá tenni, de nem fogok, mert az hatalmas spoiler lenne!
   Egyszerűen nem tudok úgy írni, hogy ne spoilerezzek, szóval rövidre is fogom az értékelésemet és azt mondom, hogy olvassátok.
   Akkor is olvassátok ha a film nem tetszett, mert ebben sokkal, de sokkal több minden van.
   A vége akkora arculcsapás, akkora cliffhanger, hogy amikor befejeztem a figyelőkhöz hasonlóan sikítottam egy nagyot! Ilyen nincs! Ilyennek nem kellene léteznie, ezt be kellene tiltani!

Megjegyzések