Könyvkritika: Sarah Penner - A ​méregkeverő patikárius és Sarah Penner - A ​Londoni Szeánsz Társaság

Sziasztok! 

   Nemrég elolvastam Sarah Penner két magyarul megjelent kötetét is, így most ezeknek az ajánlóját, kritikáját hozom.

   Íme:
Sarah Penner
A ​méregkeverő patikárius  (The Lost Apothecary)
Magyar kiadás éve: 2021

Fülszöveg:
Egy ​rég elfeledett történet. Egy titkos női szövetség. Egy élet a mérgek és a bosszú árnyékában. Ez A méregkeverő patikárius.
A 18. századi London szűk sikátorainak mélyén egy titkos kis patika körül különös vevőkör alakul. Városszerte azt rebesgetik, hogy a titokzatos Nella gyógykészítménynek álcázott mérgeket árul olyan kétségbeesett nőknek, akik mindenáron meg akarnak szabadulni az életüket megkeserítő férfiaktól. A patikáriust azonban veszélybe sodorja legújabb vevője, egy tizenkét éves, koravén kislány, akinek végzetes hibája olyan események láncolatát indítja el, amelyek a következő évszázadokra is kihatnak.
Eközben napjaink Londonjában egy önjelölt történészkutató, Caroline Parcewell a tizedik házassági évfordulóját tölti magányosan, saját démonai elől menekülve, amikor rábukkan egy apró fiolára, amely megoldhatja a kétszáz évvel ezelőtti gyilkosságok tisztázatlan ügyét. Caroline élete Nella sorsához hasonló, meglepő fordulatot vesz – és nem mindenki marad életben.
A váratlan fordulatokkal és felejthetetlen karakterekkel teli történet a szerző első, mágikus realista regénye sötét titkokról, bosszúról, és arról, hogyan segíthetik egymást a nők akár több évszázad távlatából is.

   Nem sok kellett hozzá, hogy új Kedvencet avassak.
   Bámulatos történetet olvashattam Sarah Penner tollából, jaj annyira tetszett. Teljesen elvarázsolt.
   Nekem – sokakkal ellentétben – a jelenbéli és a múltbéli szálak is nagyon tetszettek, mindkettő lekötött és izgalmasnak bizonyult.
   Sosem olvastam még ennyire jó női sorsokról szóló könyvet. Az írónő egyszerűen sziporkázott. Már meg is rendendeltem a másik könyvét és nem riaszt el az alacsony Molyos százalék sem, mert engem az is nagyon érdekel.
   A mérgek világa, a korabeli London, a patika, a gyilkosságok és persze Nella, Eliza és Caroline sorsa vitt magával és nem eresztett.
   Gyorsan haladtam vele, olvastatta magát és teljesen elvarázsolt.
   Volt benne egy csepp mágia, szóval mágikus realizmus témájú is volt, miközben olyan mindennapi dolgokról regélt, mint a barátság, a nők bajtársiassága vagy éppen a hűtlenség és a házasság.
   Nekem nagyon tetszett. 
   Teljesen véletlenül leltem rá a könyvtárban és a borítója keltette fel a figyelmem, no meg az ellentmondásos cím, de ilyen jó könyvtári választásom bizony régen volt már.
   Annyira jó szívvel ajánlom, hogy igazából leírni sem tudom. *_*
   Pár szó a borítóról:  A borító az eredeti kiadás magyarosított változata, rajta sok-sok erőteljes színű virággal, valamint egy aranyozott szélű üvegcsével.
   Jól illik a történethez. Sokatmondó.


Sarah Penner
A ​Londoni Szeánsz Társaság  (The London Séance Society)
Magyar kiadás éve: 2023

Fülszöveg:
A ​méregkeverő patikárius bestsellerszerzőjének lebilincselő új alkotása az igazságról, a szemfényvesztésről és a bátor nőkről, akik bármire képesek, hogy elégtételt vegyenek szeretteikért. Mentsen meg az ég minden bosszúszomjas közvetítőtől!
1873. Egy elhagyatott párizsi kastélyban szeánszra készülnek az elismert spiritualista, Vaudeline D’Allaire vezetésével. A világszerte híres tehetség képes megidézni a gyilkosság áldozatainak szellemét, ami által fény derül az elkövető személyére. Nem véletlen, hogy sok özvegy és nyomozó kéri a segítségét.
Lenna Wickes Párizsba utazik, hogy megtudja, ki ölte meg a húgát. Ehhez viszont el kell fogadnia, hogy léteznek természetfeletti jelenségek, amelyekre nincs logikus magyarázat. Amikor Vaudeline-t Angliába hívják, hogy segítsen kideríteni egy nagy horderejű gyilkosság körülményeit, Lenna tanítványként vele tart. A két nő találkozik a Londoni Szeánsz Társaság magas rangú tagjaival, hogy közösen oldják meg az ügyet. Már ekkor gyanús nekik, hogy a férfiak nem közreműködőként vannak jelen, hanem ők maguk is érintettek a bűntény elkövetésében…

   68%-on áll ez a könyv? Én ezt nem akarom elhinni, mert ez nem ennyire rossz! Sőt.
   Jó, belátom, hogy A méregkeverő patikárius valóban jobban tetszett nekem is, de akkor sem értem ezt az alacsony Molyos százalékot.
   Nekem tetszett ez is és jó lenne még majd olvasni az írónőtől.
   Ez a szellemes-szeánszos-viktoriánus kori közegbe szőtt felnőtt mese, nekem elnyerte a tetszésemet. 
   Jól illett az őszi időszakhoz, szerintem érdemes volt most elolvasnom.
   Lennát nagyon szerettem, a nyomozását és azt, hogy harcolt az igazságért.
   Vaudeline egy megosztó karakter lett, sokszor nem tudtam hová tenni a megnyílvánulásait, de azért őt is sikerült megkedvelnem a végére.
   Kettejük románca sem zavart, nem éreztem feleslegesnek vagy zavarónak. Nekem egészen természetesen hatott. Szerintem illett a cselekménybe is.
   Egy újabb olyan regény volt ez, amit a női sorsok és a női erők ihlettek, jártak át és ez teljesen így volt jól.
   Szerintem jó kis sztori és szívesen olvastam. :)
   Pár szó a borítóról:  A borító az eredeti kiadás magyarosított változata, rajta az előző kötethez hasonlóan sok-sok szép, színes virággal és egy égő gyertyával.
   Ez is szuperul illik a történethez és jól kifejezi azt.

Megjegyzések