Könyvek, amiknek hasznát vettem a szakdolgozatomhoz - 3. rész

 Sziasztok! :)

   Igaz, hogy a szakdolgozatomat már leadtam, - lekopogom - de még hozni akartam ezzel kapcsolatban egy úgymond záró bejegyzést, amiben megint bemutatok nektek olyan könyveket, amiknek órási hasznát vettem szakirodalomként.

   Könyvek, amiknek hasznát vettem a szakdolgozatomhoz - 1. rész

   Könyvek, amiknek hasznát vettem a szakdolgozatomhoz - 2. rész

   Íme a lista:

1. Biblia
   Mi más is lehetne az első a sorban, mint maga a Biblia? A Könyvek könyve?
   A Narnia krónikáiban rengeteg keresztény utalás és szimbólum található, így hát nem is meglepő, hogy ezek azonosításához, bővebb megértéséhez magát a Bibliát is el kellett olvasnom, megtanulni az abból való idézést és hivatkozásokat.
   Nem volt egy könnyű olvasmány, de tulajdonképpen ideje volt már, hogy sorra kerüljön és akadtak benne egészen érdekes részek.
   Legjobban a Jelenések könyve és Mózes könyvei tetszettek.



2. Trencsényi-Waldapfel Imre - Görög ​regék
   Mindig rajongtam a görög mitológiáért, ráadásul a Narnia krónikái pogány utalásairól is írtam, szóval behatóan kellett hozzá ismernem magát a görög mitológiát, a görög mítoszokat és hérósztörténeteket.
   Ebben a kötetben az istenek és a világ születésétől, a trójai háború eseményein át egészen a legismertebb görög regékig haladhadtam.



3. Gerald Hughes és Stephen Travis - A ​Biblia világa
   Egy elemzés, egy jól átlátható és bővebb tájékoztató ez, ami bemutatja a Biblia világát, de legfőképpen az Ószövetség írásaira és leveleire helyezi a hangsúlyt.
   Személy szerint nekem sokat segírtett abban, hogy még jobban megértsem a Bibliát, átlássam az összefüggéseket, allegóriákat, metaforákat és egyéb szóképeket.


4. Kerényi Károly - Görög ​mitológia
   Ebben a kötetben is szépen sorra kerültek a görögök mondái, mítoszai, legendái és úgy egészében minden.
   Sokkal követhetőbb és érthetőbb volt, mint a Trencsényi kötet.
   Olyan, mint egy lexikon, ami részletes és tartalmas írásaival segít elmerülni ebben a csodálatos világban.
   Ha csak egy ilyen témájú kötetet akartok a kezetekbe venni, akkor ez legyen az.



5. Colin Duriez - Tolkien ​és C. S. Lewis - Egy híres barátság története
   Mindketten nagyszerűek voltak és kellemesen hátborzongató belegondolni, hogy két ekkora koponya kortárs volt, ismerték egymást és barátok lettek. :)
   Tolkien és Lewis hatással voltak egymás életére, nézeteire és regényeire, közben pedig megalapozták és lefektették számos fantasy író munkájának alapjait, valamint magának a fantasy irodolomnak lettek a mérföldkövei.
   Imádtam olvasni ezt a könyvet.
   Ők ketten kiemelkedőek, feledhetetlenek, akárcsak a barátságuk.


6. Robert Graves - Görög ​mítoszok
   Nagyon fontos volt, hogy egy - egy mítoszt több szemszögből is megismerjek, átlássam, hogy különböző tudósok miként is vélekedtek bizonyos dolgokról.
   Ezért is került sorra három ilyen, hasonló témájú kötet.
   Ebben az írásban a görög regéket az antropológia, klasszika filológia és a régészet szemszögéből közelítette meg a szerző, éppen ezért mondanám kiemelkedőnek.

Megjegyzések