Fall Fest 2023 - 10. rész: Ezeket olvasd idén, Halloween alkalmából - 2. felvonás

 Sziasztok! :)

   Érkezem az Őszi Fesztivál soron következő bejegyzésével, ami a Halloween-i könyvajánló második felvonása.

   Íme:

1. Mark Edwards - Elátkozott ​erdő
   Nem értem egyébként ezt az alacsony százalékot, mert nekem nagyon tetszett. A fél csillag levonás a végéért jár, mert az valami brutálisan nyitott és függővéges. 
   Ahhhh, majdnem a földhöz csaptam a könyvet!
   A sztorival gyorsan haladtam, olvastatta magát és mindig történt valami zigalmas, sokkoló vagy hátborzongató.
   A szerző stílusa Riley Sagerére emlékeztett, pont ezért tetszett.
   Brutális és kegyetlen volt, némi misztikummal fűszerezve, a szereplők pedig őrültek és roppant megosztó karakterek. 
   Mármint a gonosz szereplők, a jókat nagyon megkedveltem. Frankie bátor lány és Tom, az apukája is nagyon szimpatikusnak bizonyult.
   A végét akkor is kikérem magamnak! Borzalom!


2. Krystal Sutherland - Hollow ​lányok
   A hangulata annyira elsöprő, teljesen magával ragadó. Imádtam minden sorát.
   Az író stílusa lenyűgözött és elvarázsolt. Egyszerre volt lírai és modern.
   A leírások érzékletesek és néha sokkolóak, a téma meg annyira mai.
   Az tetszett benne a legjobban, hogy a végig azon izgultam: ebből meg mégis mi fog kisülni? :O
   El sem tudtam képzelni, hogy mire fut majd ki, habár voltak sejtéseim és azok végül beigazolódtak.
   A fél csillag levonás a végéért jár, mert nekem befejezetlen lett, sok-sok nyitott kérdéssel. Azt éreztem, hogy simán lehetne folytatása, de azért mindenképpen megfelelt ennek a misztikus vonalnak.
   A testvéri szeretet szó szerint lepörög a lapokról.
   A három nővér közül Iris állt hozzám a legközelebb, vele tudtam azonosulni, de ugyebár ő volt az elbeszélő. Grey roppant megosztó karakter, szerintem ő lett a legjobban kitalálva, Vivi meg a középső testvér tipikus jellemvonásait hordozta. Őt nem igazán szerettem meg.
   A kivételes képességű lánytestvérek miatt néha Bűbájos- illetve Átkozott boszorkák érzéseket keltett, de nem akarom és nem is lehet semmihez sem hasonlítani.
   Szigorúan 16 éven felülieknek ajánlanám, mert voltak benne annyira brutális és elborult részek, hogy sokszor öklendeztem…


3. Jason Rekulak - Baljós ​rajzok
   Végig fenntartotta az érdeklődésemet, az illusztrációk pedig valami elképesztően jól feldobják a regényt és még jobban segítenek ráhangolódni a borzongásra.
   A fülszövegben említett meglepetés valóban érdekes fordulata volt a könyvnek, jól leesett az állam, de szuper volt.
   Mallory karakterét hamar megszerettem, hiszen esendő, emberi és közben mégis egy erős, karakán jellem, aki végig küzdött az igazáért.
   Teddy aranyos volt, sokat aggódtam érte. Teljesen lesokkolt, ami végül kiderült róla. Nem akarok spoilerezni, de kicsit furcsállottam, hogy bizonyos dolgokat nem vettek észre vele kapcsolatban, habár ezt végül elfogadtam és betudtam az írói szabadságnak.
   Az orrunknál fogva lettünk vezetve, de jó értelemben.
   A horror címke talán kicsit túlzás rajta, ám a paranormális, szellemes szál azért igencsak befigyelt, szóval kicsit érthető is.
   Ez a képzeletbeli barát dolog nekem mindig is ijesztő volt, mert annyi ilyet hallani és a szakemberek szerint teljesen normális egy gyereknél, de néha olyan meglepő dolgokat tudnak mondani ezekről a lényekről, hogy az valami elképesztő!
   Valóban vannak benne fantasy és krimi szálak, no meg igazi pszicho-thriller is.


4. Thomas Olde Heuvelt - Hex  - Egy boszorkány bosszúja
   A hangulata volt az egyetlen ami megfogott, mert az baljósan hideglelősnek bizonyult és jól passzolt az őszi olvasmánylistámhoz, de ennyi.
   A szereplőket sem tudtam megkedvelni, az egyetlen érdekes karakter a boszorkány volt, de róla meg alig tudtunk meg valamit. :(
   Az biztos, hogy a szerző görbe tükröt tartott elénk, megmutatta, hogy az emberek milyen hiszékenyek, elvetemültek és milyen hülyék tudnak lenni.
   Egyébként sokszor olyan volt, mint A skarlát betű és a Üdvözöljük Night Vale-ben! könyvek szerelemgyereke, de ugyebár azokat sem szerettem…

Megjegyzések