Fall Fest 2023 - 9. rész: Ezeket olvasd idén, Halloween alkalmából - 1. felvonás

 Sziasztok! :)

   Mi mással is jöhetnék most az Őszi Fesztivál keretein belül, mint egy két részes Halloween-i könyvajánlóval?
   Nézzétek:

1. Karen White - Régiségbolt ​a Royal Streeten
   Annyira hozza a mágiával és vuduval átitatott New Orleans-i légkört, a gőzös mocsarak, a párás, leanderekkel benőtt utcák és az erős bourbon whisky, no meg a szellemek, kísértetek világát.
   Tudni kell róla, hogy ez a regény eredetileg egy spin-off kötet, Karen White: Tradd Street sorozatához és vannak is benne visszautalások és kikacsintások, de nem zavaró módon, egy idő után meg lehet őket szokni, ám attól még jó lenne magyarul is olvasni azt a hat részes sorozatot.
   A befejezés akkora arculcsapás, akkora falkaparós függővég, hogy már most sorra kellene keríteni a folytatást. Borzalom, de a legjobb értelemben. :)
   A szellemek és a paranormális hangulat, valamint a nyomozás és a médiumok világa valami elképesztő volt. 
   Sokszor éjszaka vettem a kezembe, kint fújt a szél, dörgött, villámlott és esett, szereplőink pedig kísérteteket láttak. Huh. Nem mondom kellemesen borzongató volt. *_*
   Van benne egy csipetnyi Átkozott boszorkák, egy pici Mayfair boszorkányok, valamint jó adag Sírkertek Királynője pillanat, megfűszerezve a Kísértetek című humoros sorozattal, néha pedig beköszön A napsütötte Nightingale tér könnyedsége.


2. Melissa Albert - Bűnös ​szívünk mélyén
   Ez a könyv valami eszméletlenül witchy volt és hozta a szuper dark cottagecore hangulatot is. *_*
   Kicsit Átkozott boszorkák, kicsit Titkos Kör, kicsit Mogyoróliget, kicsit Bűbájos boszokák, mégis egyedi és nem klisés, csak hozza a fentebb felsorolt művek hangulatát és mágiáját.
   A cselekmény először két szálon fut, a jelenben, Ivy szemszögéből és a múltban, az anyja, Dana
meséjéből, aztán pedig bejön egy harmadik, szintén múltbéli szál, de arról nem írok semmit, mert túlságosan spoileres lenne.
   Erős női karakterek, egy csipetnyi románc, megannyi mágia és varázslat, ami mindig megkéri az árát.
   Jó szívvel ajánlom, mert kiváló fantasy, ami rengeteg meglepetést okoz és megannyi sokkoló, szívbemarkoló pillanatot.
   Elmosódik a határ a jó és a rossz között, nehéz megmondani, hogy ki is a történet igazi, nagybetűs Gonosza…


3. Erin A. Craig - Só és bánat háza
   Olvastam már régebben az Éjféli bál című, szintén Vörös pöttyös könyvet, de az nem igazán tetszett, nem is folytattam, de az első kötete ugyebár ugyanazon a mesén alapszik, mint ez. A széttáncolt cipellőkön.
   Annyi a különbség, hogy ez a sztori szuperül ki van dolgozva, sőt a legjobban a világfelépítés fogott meg benne. Egy igazán egyedi fantasy, dark fantasy világ, istenekkel és mágiával, átkokkal és
gyilkosságokkal megfűszerezve, valamint egy szimpatikus főhősnővel és annak titokzatos szerelmével.
   A romantika nem jelentős benne, de ami van az csodálatos és lírai.
   Végig voltak tippeim a valódi Gonosz kilétét illetően, de igazából azt találtam el, hogy ki kötött halálos alkut…
   Ijesztő volt, sokszor horrorszerű, izgalmas, letehetetlen és grandiózus.


4. Simone St. James - Alkony ​Motel
   A cselekmény két szálon futott, a múltban, 1982-ben és a jelenben 2017-ben. Valami fantasztikus volt követni, hogy a két szál végül hogyan érik össze és kapcsolódik egymáshoz.
   Egy kegyetlen sorozatgyilkos utáni hajszát követhettünk végig, meglepő végkifejlettel és sok-sok szellemmel.
   Kiváló krimi és hátborzongató kísértethistória egyvelege.
   Legtöbbször este olvastam és komolyan féltem. Kellemesen borzongtam, de amikor valami zörgést
hallottam a házban, akkor megijedtem és csak úgy szökelltem a villanykapcsolók között. :D
   A szereplők szimpatikusak voltak, szépen ívelt karakterfejlődésen estek át, erős nőket mutatott be, főleg a 80-as években volt ez jelentős, amikor még annyira más volt a helyzet.
   Az igaz, hogy a gyilkos kiléte tulajdonképpen nem volt titok és nem okozott meglepetést, de itt inkább a nyomozáson volt a hangsúly, na meg az Alkony Motelben kísértő szellemeken.
   Az Alkony Motel…mit is írhatnék róla? Ha valóban létezne, akkor a lehető legmesszebb akarnék kerülni tőle, mert annyira nyomasztó és hideglelős egy hely.


5. Shirley Jackson - Hill ​House szelleme
   Ez egy gótikus klasszikus, tehát gondoltam, hogy nem lesz annyira izgalmas, számítottam rá, hogy sok lesz a leírás, az elrévedés és kevés a párbeszéd, ami egyébként nem jött be annyira, mert klasszikushoz képest igencsak mai hangvételű volt, nem nehéz nyelvezetű, szóval nagyon gyorsan haladtam vele, hála a rövid fejezeteknek. Szóval nem volt dagályos, de igazából nem volt ijesztő sem.
   Nem szeretem sem azokat a filmeket, sem pedig azokat a könyveket, amik ennyire a néző/olvasó képzeletére vannak bízva. Igen, bevallom, szeretem a jól kidolgozott, kicsit szájbarágós sztorikat, legalábbis egy ilyen kísértethistóriánál, aminél számomra fontos lett volna, hogy még jobban
elmélyüljünk Hill House történetében, múltjában és lássuk azokat a bizonyos kísérteteket, ne csak halljuk vagy tapasztaljuk őket.
   Sajnos nagyon kevés dolog derült ki, azok is holmályos utalások formájában, a szereplőket pedig egyszerűen nem tudtam megkedvelni.
   A végkifejlet nem lepett meg, ahogy haladtunk előrea történetben szinte már számítottam rá, de lehetett volna sokkal több vérengzés. El sem hiszem, hogy ezt írom. :)
   Vannak gonosz helyek, ez tény. A Hill House pontosan egy ilyen kúria, valami megmagyarázhatatlan gonoszság és rosszindulat lengi körbe, járja át és hát körülbelül ennyi.

Megjegyzések