Könyvkritika: Sarah Pinborough - Halott ​vagy és Natalie Barelli - Az álláshirdetés

Sziasztok! :)
 
   Két, mostanában olvasott kötet rövid, ám annál lényegre törőbb értékelésével jövök.
   Ezek: Sarah Pinborough - Halott ​vagy és Natalie Barelli - Az ​álláshirdetés.
 
Sarah Pinborough
Halott ​vagy  (Dead to Her)
Magyar kiadás éve: 2020

Fülszöveg:
A Ne higgy a szemének című No.1 Sunday Times bestseller és a 13 perc szerzőjétől
Régi ügyek
Marcie viszonyba kezd Jason Maddox-szal, amivel egy csapásra bekerül a társadalmi elit köreibe. Vagyonos, nagy múltú családok, ősi titkok. Marcie ugyan beházasodott ebbe a világba, de soha nem fog igazán közéjük tartozni.
Egy váratlan fejlemény…
Jason főnöke egy utazásról új feleséggel tér vissza Londonba. A nő fiatal, dögös, szabados: senki nem tudja levenni róla a szemét. Marcie férje sem. Bekövetkezik a visszafordíthatatlan tragédia.
Vannak, akik gyilkolni is hajlandók a csillogó gazdagságért. Vajon Marcie mire képes, hogy megtarthassa?
A házasságból gyilkosság lesz?

   Nekem Sarah Pinborough, Sarah Pearse, Lucy Foley és Lisa Jewell az új kedvenc krimi-thriller szerzőim, sok mindenben hasonlít a stílusuk, de mégis mindegyiknek van valamiféle megkülönböztető jelzője.
   Sarah Pinborough esetében a misztikus szál bevonását említeném meg, valamint a sokkoló befejezést, azt, amikor az utolsó mondatnál felkiáltassz: Mi van? :O
   Ez most sem volt másképpen. A befejezés már megint annyira falkaparós és hihetetlen, hogy a fejemet legszívesebben a falba vertem volna…
   Ezzel a könnyvel kicsit lassan haladtam, mert nem találtam benne egyetlen szimpatikus karaktert sem. :(
   Keishával a végére kicsit együtt tudtam érezni, de igazából ennyi. A többiek mind képmutatók, gonoszok, pénzéhesek és rosszat akarnak egymásnak.
   Sőt, azt is meg merem kockázatni, hogy kvázi a „gonosz" karakternek szurkoltam, az ő bosszúállásának, hogy adja meg jól ennek a bagázsnak azt, ami jár nekik. ;)
   Marcie…Fúúúú. Párszor jól arcon csaptam volna, régen olvastam már ennyire irritáló és kétszínű női karakterről. Micsoda egy fúria. 
   SPOILER!
   Remélem, hogy Jason úgy döntött végül, hogy Elizabeth tegye tönkre az életét!
   SPOILER VÉGE!
   Az biztos, hogy amikor elkezdtem olvasni, akkor nem ezt a cselekményt vártam, nem erre számítottam, szóval az írónőnek alaposan sikerült meglepnie és ezért négy csillagnál kevesebbet nem tudok rá adni, de az Inszomnia jobban tetszett és a Ne higgy a szemének! is.
   Fogok még olvasni tőle, sorra szeretném keríteni az összes, eddig magyarul megjelent művét.
   Pár szó a borítóról:  A borító az eredeti kiadás magyarosított változata, rajta Marcie, aki a napszemüvege mögül figyeli Keishát.
   Nagyon tetszik. Szuperul illik a történethez.


Natalie Barelli
Az ​álláshirdetés  (The Housekeeper)
Magyar kiadás éve: 2022

Fülszöveg:
Amikor Claire megpillantja Hannah-t egy elegáns, manhattani szépségszalonban, mintha kést döftek volna a szívébe. Tíz éve nem látta, de egyetlen napra se feledte a rohadékot. Hamarosan kiderül, hogy Hannah már egy gazdag férfi felesége. Irigylésre méltó az élete, mindene megvan. Ahogy régen Claire-nek is megvolt, amíg Hannah el nem vette tőle.
Csakhogy Claire, aki hajdan csodaszép tinédzser volt, mára elhízott, középkorú, megfakult asszony lett. Éppen ezért mer jelentkezni az álláshirdetésre, amikor Hannah házvezetőnőt keres. Kizárt, hogy felismerje. Ráadásul Claire időközben kiválóan megtanult színészkedni. Létezik-e ideálisabb színpad a bosszúhoz, mint bejutni Hannah luxuslakásába…? Innen indul egy olyan ördögi macska-egér játszma, amely Hitchcock legcsavarosabb thrillerjeit idézi fel az olvasókban.

   Hűha, ez a könyv. *_*
   Egy újabb könyvtári kötet, egy újabb olvasó által ajánlott sztori, ami nagyon tetszett.
   Olyan volt, mintha A Manderley-ház asszonya és a Született feleségek legjobb pillanatait összemixelték volna benne, megfűszerezve egy kis lélektani drámával.
   Claire először nem volt szimpatikus szereplő, kimondottan megosztó karakter, akit vagy sajnálni lehetett vagy inkább felpofozni, főleg a hozzáállása miatt, ám aztán fokozatosan megváltozott és ez tetszett.
   Hannah is furcsa volt, nem is tudtam, hogy mit gondoljak róla…?
   A végén lévő csavar akkorát ütött, hogy nem is akartam hinni a szemenek. Csak lestem, hogy mi van??? :O
   Mesteri módon hitette el velünk az írónő, hogy akkor most ki a jó és ki a gonosz, közben pedig végig tévedésben éltünk, akárcsak a szereplők.
   Rendkívül gyorsan lehetett haladni vele, mert pörgős, olvasmányos.
   Jó szívvel ajánlom a krimi, a pszicho-thriller és a női sorsok témájú könyvek kedvelőinek.
   A Lettero kezd az egyik új kedvenc kiadóm lenni. Szerintem remek könyveket hoznak be a piacra.
   Pár szó a borítóról:  A borító mind színekben, mint pedig témájában nagyon hasonlít az eredeti kiadáshoz, de ezen inkább Hannah kerül a középpontba, aki az emeleti magasból néz le ránk.

Megjegyzések