Könyvkritika: Jason Rekulak - Baljós ​rajzok

Jason Rekulak
Baljós ​rajzok  (Hidden Pictures)
Magyar kiadás éve: 2023

Fülszöveg:
Mallory Quinn bébiszitterként vállal munkát Ted és Caroline Maxwellnél, az ötéves fiukra, Teddyre kell vigyáznia. Mallory repes az örömtől. Őszintén kötődik Teddyhez, az aranyos, félénk kisfiúhoz, aki nem tud meglenni a vázlatfüzete és a ceruzája nélkül. Ám egy napon a szokásos fák, nyuszik, léghajók helyett valami mást rajzol: egy férfi egy nő élettelen testét vonszolja az erdőben.
Teddy rajzai egyre baljóslatúbbá válnak, miközben a pálcikafigurák realista emberalakokká válnak, amelyek messze meghaladják egy ötéves gyermek képességeit. Mallory egyre inkább gyanakodni kezd. Talán valamilyen természetfeletti erő próbál meg Teddy rajzain keresztül üzenni egy múltbeli megoldatlan bűntényről? Tisztában van vele, mekkora őrültségnek tűnik mindez, mégis nekilát, hogy megfejtse a képek jelentését, és megmentse Teddyt, mielőtt túl késő lenne. A világsiker a magyar olvasók számára ráadásul egészen különleges meglepetéseket tartogat.

   Ez már a sokadik olyan könyvem volt az idén, aminek a Molyos százaléka bőven 80% alatt állt, de én mégis imádtam. ;)
   Kezdem azt hinni, hogy amik ilyen alacsony százalékot mutatnak, azok nekem akár tetszhetnek is. Nem kell ám mindig hinni a csillagozásoknak, jobb saját kézből megtapasztalni a dolgokat.
   Én ezt a könyvet faltam. 
   Olvastam éjjel, olvastam a vonaton, olvastam mindenhol, ahol csak lehetett, mert annyira jól pörögtek a lapok.
   Végig fenntartotta az érdeklődésemet, az illusztrációk pedig valami elképesztően jól feldobják a regényt és még jobban segítenek ráhangolódni a borzongásra.
   A fülszövegben említett meglepetés valóban érdekes fordulata volt a könyvnek, jól leesett az állam, de szuper volt.
   Mallory karakterét hamar megszerettem, hiszen esendő, emberi és közben mégis egy erős, karakán jellem, aki végig küzdött az igazáért.
   Teddy aranyos volt, sokat aggódtam érte. 
   Teljesen lesokkolt, ami végül kiderült róla. Nem akarok spoilerezni, de kicsit furcsállottam, hogy bizonyos dolgokat nem vettek észre vele kapcsolatban, habár ezt végül elfogadtam és betudtam az írói szabadságnak.
   Az orrunknál fogva lettünk vezetve, de jó értelemben.
   A horror címke talán kicsit túlzás rajta, ám a paranormális, szellemes szál azért igencsak befigyelt, szóval kicsit érthető is.
   Ez a képzeletbeli barát dolog nekem mindig is ijesztő volt, mert annyi ilyet hallani és a szakemberek szerint teljesen normális egy gyereknél, de néha olyan meglepő dolgokat tudnak mondani ezekről a lényekről, hogy az valami elképesztő!
   Valóban vannak benne fantasy és krimi szálak, no meg igazi pszicho-thriller is.
   Izgalmas, hideglelős, tipikusan őszi, Halloween-i olvasmány, – tudom, tudom ez már elcsépelt tőlem – de akkor is így gondolom.
   Annyira ajánlom, hogy azt elmondani nem tudom.
   Pár szó a borítóról:  A borító a magyar kiadás sajátja és igazán jól passzol a sztorihoz. 
   Rajta a kis ház, amiben Mallory lakott, előtte Teddy, akinek árnyéka nem önmaga, hanem a rajzainak főszereplője, Anya.
   A háttérben az erdő, az előtérben a medence.

Megjegyzések