Olvassátok Ti is!

  Sziasztok! :)

   A mai bejegyzésemben három olyan, mostanában olvasott könyvet hozok, amiket röviden és tömören: nagyon szerettem.
   Van köztük krimi, thriller és horror is.

   Íme: 

1. Janice Hallett - Karácsonyi ​színjáték
   Ez egy igencsak rövidke, haladós kis sztori volt, vérbeli krimi, levélregény és kisregény is egyben.
   Aki olvasta az előzményt, A színjátékot, annak biztosan tetszeni fog, főleg a karácsonyi hangulata miatt, de úgy vélem, hogy önálló kötetként annyira nem állja meg a helyét.
   Egyébként nem árul el sok dolgot az első részről, de akkor sem gondolnám, hogy önállóan olvasható lenne, mert a karakterek szorosan kapcsolódnak A színjáték eredeti eseményeihez.
   Nekem tetszett, szerettem és gyorsan haladtam vele, de biztosan nem ez lesz nálam az év olvasmánya.
   Egyszeri kikapcsolódásnak és fejtörésnek tökéletes, a vége meg kellőképpen zavaros. Egyszerre ad választ mindenre, de van, amiket a szerző nem magyaráz meg és inkább az olvasóra hagyja a döntést.
   Izgatottan várom Janice Hallett további regényeit, mert nagyon megszerettem a stílusát. :)


2. Jo Nesbø - Éjszakai ​ház
   Ez volt az első olvasásom az írótól és persze ismerem a nevét, nagyon sokan szeretik itt Molyon is és persze a könyvtárban is rajonganak érte.
   Szerintem, ha tényleg ilyenek lennének a skandináv krimik, akkor olvasnám őket és szeretném, de ez tényleg nem az volt, ezt tudom.
   Az első rész valóban hozta a King könyvek hangulatát, valamint a Stranger Things sorozat legjobb pillanatait, hiszen tudjuk, hogy valamilyen szinten az is Kingből nőtte ki magát.
   Ijesztő volt és groteszk, morbid. Borsódzott tőle a hátam, de jó értelemben.
   Azt hittem hogy, a második rész mindenre választ ad és megvilágosodtam, de aztán olyan gusztustalan és horrorisztikus fordulatokat hozott, hogy csak lestem. Mi van???
   Aztán a harmadik rész ilyen: „Na ne! Teljesen világos." érzéseket keltett bennem és ténylegesen megértettem, hogy miért van rajta a köteten a pszichés betegség címke.
   Minden világossá vált és aztán rájöttem, hogy ez a könyv sokkal, de sokkal többet rejt magában, mint azt eleinte hittem.
   Hirtelen megrázóvá vált, tanulságossá és hátborzongatóan reálissá, főleg a saját mentális betegségem fényében. :(
   Nekem tetszett, főleg így, hogy mivel semmi mást nem olvastam még Nesbø tollából, hiszen sikerült kellőképpen elvonatkoztatnom az eddigi írásaitól.
   Szerintem ez a kötet még egy ideig velem marad…


3. Sarah Pinborough - 13 ​perc
   Egy újabb szuper Sarah Pinborough kötet, ami már régóta nálam volt a könyvtárból és most végre sort kerítettem rá. *_*
   A fülszöveg alapján először valami drámai cselekményre számítottam, ami végül is teljesült, de ez elsősorban egy nagyon karakterközpontú thriller.
   Megszoktam már, hogy az írónőnél nem nagyon lehet kedvelni a főszereplőket és ez most sem volt másképp, hiszen szinte mindenkit jó szívvel utáltam, de ez természetesen nem zavart.
   A Bajos csajok sokkal durvább változatát olvashattuk, pedig már az is felkavaró volt kicsit, hiszen az iskolai zaklatásokról, a kirekesztésről és a méhkirálynő-jelenségről szólt.
   Természetesen nem maradthatott el a végén lévő misztikus szál sem, ami kevésbé volt mérvadó, de azért megjelent és letaglózott.
   Kiválóan felépített cselekményű regény, telis-tele naplóbejegyzésekkel, rendőri és pszichológusi jelentésekkel, valamint két olyan főszereplővel, akiket csak utálni lehet. :)
   Szuper olvasmány volt és ha minden igaz, akkor ezzel megszereztem a Krimirajongó plecsnit is…(L)

Megjegyzések