Az év könyves legjei - 2023

 Sziasztok! :)

   Itt az év vége, így most hozok egy összegző bejegyzést a 2023-as évem könyves élményeiről.
   Különböző szempontok alapján összeszedtem, a számomra legfontosabb olvasással és könyvekkel kapcsolatos élményeimet.
   Eddigi hasonló bejegyzések a blogon:



   Idén szerencsére megint jó sok könyvet olvastam, rengeteg új kedvencet avattam. :)
   A tavalyi, év végi kórházba kerülésem miatt az év elejét olvasási válsággal kezdtem, de aztán igazán magamra találtam és ez volt az az évem, amiben a legtöbb könyvet olvastam el. 

Egészségben, boldogságban és sikerekben gazdag Boldog Új Évet kívánok minden kedves olvasómnak és az egyéb látogatóknak! :)

   Idén összesen 182 darab könyvet olvastam.

1. Az év első olvasmánya:
   Nem úgy haladtam ezzel a regénnyel, mint ahogy szerettem volna, mert olvasási válságom lett, de picit megerőltettem magam és aztán már szárnyaltam. ;)
   Ez volt a 2023-as évem első olvasmánya, így mindenképpen emlékezetes marad.
   L. J. Shen az egyik kedvenc íróm, szóval sokat vártam, mint mindig és lényegében hozta azt, amit már megszoktam tőle. 
   Ettől függetlenül a sorozat részei közül ez tetszett a legkevésbé.
   Jól kidolgozott karakterek, szuperül működő kémia, igazi dark romance, szókimondás, vad erotika és némi romantika jellemezte ezt az egészet.

2. Az év utolsó olvasmánya:
   A jövő évre célul tűztem ki magamnak, hogy az összes magyarul megjelent Louisa May Alcott könyvet el fogom olvasni, de igazából már idén elkezdtem ezt a teljesítést, hiszen karácsonykor A valóra vált álom volt nálam terítéken, most pedig a Kisasszonyok.
   Régebben azt gondoltam, hogy sosem fogom elolvasni ezt a könyvet, mert a Greta Gerwig féle feldolgozás annyira nem tetszett, de örülök, hogy adtam egy esélyt a regénynek, mert az bizony nagyon tetszett. :)
   Azért adok rá „csak" négy csillagot, mert szerintem tud még az írónő ennél jobbat is és biztosan fejlődni fog a sorozat további köteteiben.
   Jo és Beth lettek a kedvenceim, na meg persze Laurie. Őket hármójukat nagyon megkedveltem, Meg és Amy kettősét már kevésbé.
   Egy csodálatosan bájos, szívmelengető történetet kaptam, főszerepben a March család mindennapjaival.
   Időtlen klasszikus ez, amit már régen esedékes volt, hogy elolvassak, hiszen a kedvenc külföldi vloggerem, Darling Desi is jó szívvel ajánlja.
   Jöhetnek a folytatások. *_*


3. Az év kedvence(i):
   A tavalyi évemet az erotikus-dark romance könyvek tették ki, idén pedig rengeteg krimit-thrillert olvastam, mert szerettem volna megszerezni a Molyon a Krimirajongó plecsnit, ami egyébként sikerült is. :)
   Így hát 2023 kedvencei a krimi-thriller műfajokból kerültek ki.

 4. Az év legnagyobb csalódása(i):
   Ezzel a kötettel jól befürödtem. :(
   Egyáltalán nem tetszett, de szerencsére rövid volt, könnyen lehetett olvasni, így hamar a végére értem.
   Azt hittem, hogy majd egy fülledt, tiltott vágyakkal és rengeteg erotikával megfűszerezett könyvet fogok kapni, ám helyette lett egy sablonos, forgatókönyvhöz hasonló sztori, rengeteg egysíkú, papírmasé szereplővel.
   Nem volt rendesen kidolgozva, alig akadt benne párbeszéd, azok is jóformán egyszavas válaszokból álltak.
   Semmi leírás, semmi olyan, amivel elmélyedhettünk volna a történetben.
   Persze megrázó és felkavaró, de nincs semmi mélysége.
   A férj egy megszállottan elvakult ember, akit a gatyájában lévő szerve vezérel, a nő pedig egy érzéketlen, manipulatív liba, aki mindenkit is akart magának, de szeretni senkit sem tudott.
   A sorozatot nem fogom megnézni, mert nem szeretnék elmélyedni egy elhúzott műsorban, a filmnek meg azért nem adok esélyt, mert egyszerűen nem érdekel.
   Számomra könnyen felejthető történet.

   Nekem Stephanie Perkins az egyik kedvenc szerzőm, az Anna és francia csók trilógia pedig nagy-nagy kedvenc ifjúsági romantikusom tőle, főleg a névadó, első kötet.
   Ez a könyv viszont nem nyerte el a tetszésemet, leginkább pedig azért, mert a végét nagyon lezáratlannak és elkapkodottnak éreztem, egy Epilógus roppant módon hiányzott belőle, ráadásul annyira kegyetlen volt a gyilkos, hogy sokszor abba kellett hagynom az olvasást és szünetet tartanom.
   Úgy voltam vele, mint A fenti lakókkal és igyekeztem haladni vele, mert gyorsan túl akartam lenni rajta.
   Elképesztően vérengzős, brutális, tipikus horror elemekkel operáló, kaszabolós, slasher központú írás, egyszerűen fáj visszagondolnom rá.
   Nem fogom megnézni a filmet, semmiképpen, a könyvet meg viszem is vissza a könyvtárba…a lehető leghamarabb szabadulok meg tőle.
   Most valami laza, kedves kis sztorira vágyok, mert az utóbbi két kötet miatt elteltem erőszakkal. :(
   A szereplőket sem tudtam megkedvelni, nem értettem a gyilkos motivációit, mondjuk egy pszichopata elméjében ne is keressünk megfelelő magyarázatot…Aztán meg a szerelmi szál. Nem kellett volna erőlteni, annyira komolytalan volt.
   Egyedül az őszi és a közelgő Halloween hangulat tetszett.
   Ez nem az én könyvem volt, nagyon nem!


5. Az év kedvenc írója:
   Idén Riley Sager lett a kedvenc íróm.
   Eddig összesen hat könyvet olvastam tőle és azt tervezem, hogy azokat is el fogom, amik reményeim szerint ezek után fognak majd megjelenni tőle.
   Sager számomra lenyűgöző, mert jól keveri a krimi, a thriller és a horror elemeit, közben pedig életteli karakterekkel operál, ráadásul egyszerre hideglelős és olvasmányos a stílusa.
   Mindig meglep valami csavarral és nincs két egyfroma könyve.
   IMÁDOM. *_*
   Egyébként idei kedvenceim lettek még: Lucy Foley, Sarah Pearse, Sarah Pinborough, Lisa Jewell és Mark Edwards is.

+1 Az év kedvenc borítói:
   A Madárkalitka könyvtár és A lélekkert lett a két fő-fő kedvencem, mert ezek a könyvek kívül és belül egyaránt csodálatosak.  Idén nagyon elterjedt az éldekor és az élfestés, ezek pedig olyan kötetek.
   A kolostor nem éldekorált vagy élfestett, de rendkívül igényes megjelenésű kötet és a belseje is impozáns.
   Az Őszi borzongás és az Október, október mindkettő őszi hangulatú és őszi kinézetű kötetek, ezek is nagyon tetszenek.

Megjegyzések