Az év könyves legjei - 2019

Sziasztok! :)

   Itt az év vége, így most hozok egy összegző bejegyzést a 2019-es évem könyves élményeiről.
   A tavalyi évem összegzését ezen a linken tudjátok elolvasni.

   Különböző szempontok alapján összeszedtem a számomra legfontosabb olvasással és könyvekkel kapcsolatos élményeket.
   Egészségben, boldogságban és sikerekben gazdag Boldog Új Évet kívánok minden kedves olvasómnak és az egyéb látogatóknak! :)

   Idén, akárcsak tavaly, összesen 62 darab könyvet olvastam.

1. Az év első olvasása: 
   Egy édes, kedves és szívhez szóló kutyás történetről van szó, ami szuper évkezdés volt és amire még most is jó szívvel emlékezem vissza. A filmet is ajánlom, mert az is szuper feldolgozás lett.
    A könyvről írt értékelésemet itt tudjátok elolvasni, a filmről pedig itt.



2. Az év utolsó olvasmánya: 
   A szerzőtől már a Lehull a lepel című könyvet is olvastam, most pedig sikerült végre sort kerítenem a hasonlóan izgalmas, váratlan és sokkoló fordulatokkal teli második regényére is.
    A könyvről írt értékelésemet itt tudjátok elolvasni.


3. Az év kedvence:
   Egyértelműen az legújabb kedvencem, az év kiemelkedő kötete, amit már nagyon vártam és ami minden pozitív várakozásomat felülmúlta. Egyszerűen imádtam. Stranger Things fanoknak kötelező darab. 
   Borongós, hideglelős környezet, egy izgalmas és titkokkal teli kisváros, egy titokzatos szörnyeteg és pár érdekes, karakteres fiatal, akik mindenre elszántan veszik fel a harcot a sötétség erőivel.
    A könyvről írt értékelésemet itt tudjátok elolvasni, ezen a linken pedig 5 okot sorolok fel, hogy miért is ajánlom mindenkinek ezt a nagyszerű regényt.



4. Az év legnagyobb csalódása(i):
   Erre a címre sajnos elég sok kötet pályázhatna, de azért ezt a két címet írom és emelem ki, mert mindkét regény felé óriási elvárásaim voltak és borzalmas csalódást okoztak...:(
   A Veronai szerelmesek egy alternatív, félig hivatalos Rómeó és Júlia folytatás, amivel az volt a fő gondom, hogy cseppet sem éreztem kiemelkedőnek vagy különlegesnek a történetet. Szerintem ha nem a Rómeó és Júlia folytatása lenne, akkor csak egy átlagos és kissé unalmas, romantikus regénynek bizonyul, amit már legalább ezerszer olvastam.
   Az Egy életem, egy halálom pedig ezzel a nevetséges és teljesen felesleges nemcserével minden fontos, szeretett és szimpatikus lényegét elveszítette és ezáltal kicsit távolabb került tőlem az imádott Alkonyat univerzum, pedig az írónőnek biztosan nem ez volt vele a célja...




5. Az év kedvenc írója:
   Nálam egyértelműen ő lett idén az év írója, hiszen tőle olvastam a legtöbbet, 4 kötetet, ami lehet, hogy így elsőre nem tűnik olyan soknak, de ezeket mindössze két hét leforgása alatt.
   A stílusa megkapó, gördülékeny, nem mindennapi témákat dolgoz fel és szerethető, de mindenképpen megosztó karakterekkel dolgozik.



+1 Az év borítója:
   Igyekeztem megint olyan borítót választani, ami mondjuk nem pont a legszebb, de mindenképpen értékelhető rajta a hazai kiadó munkája.
   Ez most az Időbe zárva című Lois Duncan kötet borítója, amit a Könyvmolyképző saját maga tervezett és ami jól illik a kiadó gondozásában megjelent eddigi LD kötetekhez és persze a történethez is.

Megjegyzések