Cottagecore hangulatú könyvek ajánlója

 Sziasztok! :)

   Ebben a bejegyzésemben olyan könyveket mutatok, amik hozzák a szuper cottagecore, vagyis a vidéki idill hangulatot.
   Íme a lista:

1. Suzanne Allain - Mr. ​Malcolm lajstroma
   Kicsit riasztó az alacsony Molyos százalék, de örülök, hogy adtam neki egy esélyt.
   A nagy klasszikus Jane Austen írásait idézi, de persze sokkal olvasmányosabb és haladósabb stílusban.
   Mr. Malcolm egy igazi markáns úriember, aki egy tízes lajstrom alapján méri fel a hölgyeket és dönti el, hogy ki az aki hozzáillő pár lenne, ám igazából eddig senkit sem talált magának, mert a lista kicsit túl szigorú.
   Aztán feltűnik a színen Selina, akit egy sértett hölgy ismerőse rábeszél arra, hogy leckéztessék meg a dölyfös Jeremyt, ettől kezdve pedig beindul a cselekmény, sok bonyodalom és félreértés árnyékolja be kettejük kapcsolatát, miközben igaz érzelmek szövődnek szerelmeseink között.
   Legjobban az tetszett ebben a történetben, hogy szépen átszövi a kedves romantika, valamint a habkönnyű humor.
   Jól egyensúlyozik a régensség korabeli történelmi romantikusok és a mai, modern New Adult regények határán.
   Én jó szívvel ajánlom, főleg ha valami haladós, laza kis romantikus olvasmányra vágytok. :)


2. Sara Nisha Adams - A ​lélekkert
   Ezt a könyvet a könyvtárból kölcsönöztem ki és igazából nem bántam meg, tetszett, de saját példányt nem hiszem, hogy fogok belőle szerezni bármennyire szép is.
   Az tuti, hogy nagyon igényes kötet, csodaszép éldekorral, szerintem a legszebb, amit eddig láttam. A borító eszméletlen találó.
   Itt-ott kicsit lassan haladtam vele, néha úgy éreztem, hogy el van húzva és akkor megálltam, szünetet tartottam.
   A kert, ami összhozza az embereket, ami közösséget kovácsol és elűzi a depressziót, a boldogtalanságot és segít mindenben, ennek az ötlete már Heidi Swain esetében is tetszett, szóval akik szerették A lélekkertet, azok nyugodtan adjanak egy esélyt Heidi Swain regényeinek is, mert nagyon sok mindenben hasonlít a kettő.
   Sok mindenről szól ez a könyv, az életről, a barátságról, a családról és a szeretetről.
   Tanít és vigaszt nyújt, miközben szívmelengető és lélekemelő.
   Szerettem, hogy két szálon futott a cselekmény, a múltban és a jelenben, miközben ezek a szálak szépen-lassan utolérték egymást.
   Megannyi emberi sorsot láthattunk, szerelmet, gyermekáldást, halált és gyászt, bibódzó barátságokat és újrakezdéseket.
   Ahogy a közösség formálta a kertet, úgy formált engem is ez a könyv.


3. Heidi Swain - Életrecept ​a Nightingale térről
   Egy szívmelengető sztori, egy habkönnyű kikapcsolódás. Sokan azt mondják, hogy ez a sorozat olyan kis gyengus és igazából nem szól semmiről sem, közben pedig ez nem igaz, mert magáról az életről szól. :)
   Jókor talált meg, hiszen a sok kemény krimi, thriller és horror között jó volt olyat olvasni, ami elvarázsolt és teljesen kikapcsolt.
   A Nightingale tér, az ott élő kis közösség és persze a kert, egyszerűen mesés. Bármikor odaköltöznék én is.
   Poppy és Jacob párosát is nagyon szerettem, ez a kezdeti mérges kis viszonyuk szépen fejlődött barátsággá és végül szerelemmé.
   A testvéri szál is tetszett, mert én egyke vagyok, így jó volt látni és olvasni arról, hogy milyen, amikor két ember ilyen módon szereti egymást.
   A hangulata magával ragadó, kedves, bájos kis sztori, ami könnyen olvastatja magát és közben átmelegíti a lelket.
   Megmosolyogtat, elvarázsol és úgy érzed, hogy te is részese vagy ennek a különleges közösségnek.
   A kert a leírások alapján megelevenedik.


4. A. M. Howell - Az ​elveszett titkok kertje
   Egy igen tanulságos, kedves és szívhez szóló történet, ami gyorsan olvastatta magát és elnyerte a tetszésemet.
   Bizonyos momentumai emlékeztettek A titkos kert történéseire, valamint az írói stílus hasonlított Lucy Strange regényiehez, de ettől csak még jobban tudtam szeretni.
   Clara szimpatikus főhősnő volt, bátor és szép, íves karakterfejlődésen esett át, akárcsak az őt körülvevő felnőttek. Szerettem még Willt, valamint a Grófot is.
   Egy izgalmas, titkokkal és a háború borzalmaival átszőtt mese, ami alapjában véve gyerekeknek íródott, de bármely felnőttnek jó szívvel ajánlom, mert kortól és nemtől függetlenül lehet élvezetes. :)
   Lírai, drámai mű a barátság és a család fontosságáról, sok tanulsággal és egy reménykeltő végkifejlettel.


5. Natalie Jenner - A ​Jane Austen társaság
   Első körben olyan, mint egy valódi Jane Austen regény, telis-tele izgalmas és egyedi karakterekkel, drámával, humorral, félreértésekkel, szerelemmel, barátsággal és szép ívű jellemfejlődésekkel.
   Második körben pedig olyan – legalábbis számomra biztosan – mintha A Jane Austen könyvklub című filmet mixelték volna össze a Krumplihéjpite Irodalmi Társasággal, ami nálam óriási bók és nagy szó.
   Egy roppant komplex és sok szálon futó cselekménnyel rendelkező kötet, ami sokféle izgalmas és összetett karakterrel operál, mindezekhez pedig hozzáadódik az irodalom, az olvasás és Jane Austen iránti végtelen rajongás.
   Az én kedvenceim Dr. Gray, Adeline, a megtört özvegy és Evie, a szobalány voltak, de igazából mindenkit kedveltem, valami miatt mindig tudtam kötődni hozzájuk.
   Általában nem szoktam szeretni a túlírt, sok leírással és kevés párbeszéddel rendelkező regényeket, de itt teljesen helyénvalónak éreztem, nem zavart és kimondottan szerettem.
   A történet valóban kicsit lassan indult be, de a karakterközpontúsága, az, hogy mindenkire külön időt szánt, megnyert magának.
   Mindezekhez pedig hozzájárult a II. világháború utáni légkör, a fájdalmas és veszteségekkel teli múlt, amiben ők nyolcan a saját kis világukba fordulva próbáltak felejteni és gyógyulni.
   A szereplők sokat emlegetik Austen műveit, az általa megalkotott halhatatlan és feledhetetlen karaktereket, így érdemes ismerni a köteteket, valamint sokszor spoilereznek is, amire megint nem árt odafigyelni.
   A hangulat, az angol vidéki helyszín még többet ad hozzá a történésekhez.


6. Heidi Swain - A ​könyvrajongók búvóhelye
   Olvasás közben – mint az ő köteteinél mindig – lelki könnyedséget éreztem.
   Egyszerre ír mindenről és igazából semmi különösről, de mégis elvarázsol és rabul ejt.
   A szereplők közül Alex, Rachel és Connor voltak a kedvenceim, Emilyt annyira nem tudtam megkedvelni, pedig ő volt az elbeszélő, az viszont tetszett, hogy egy önálló vállalkozás megnyitásának küszöbén állt és ezzel kapcsolatban sok-sok gondja, gondolata volt, amiket átéreztem, hiszen most nekem is vannak hasonló gondjaim, hasonló válságom. :( Belevágni valamibe, amit te helyesnek találsz, de mindenki más kételkedik…
   Szóval mindent összevetve, teljesen együtt tudtam érezni a karakterekkel, ráadásul a gyász feldolgozása, a végső búcsú is nagyon szépen lett ábrázolva.
   Sajnáltam, hogy a Hope Falls című regényről és filmről nem tudtunk meg olyan sokat, jobb lett volna néhány részlet belőle, beékelve a fejezetek közé. Ezt kicsit félrevezetőnek éreztem, mert a helyszíneken kívül nem ezen volt a hangsúly.
   Néha túl sok volt a tájleírás és olyan útikönyv hangulatot árasztott, mint mondjuk Frances Mayes írásai.
   Ám az tagadhatatlan, hogy a helyszín miatt és a nyári évszaktól tökéletes cottagecore olvasmány, szóval aki valami hasonlóan egyszerű, könnyed és szívmelengető sztorira vágyik, némi könyvmoly beütéssel, annak ez a könyv is tetszeni fog.

Megjegyzések