Könyvkritika: Heidi Swain - A ​könyvrajongók búvóhelye

Heidi Swain
A ​könyvrajongók búvóhelye  (The Book-Lovers' Retreat)
Magyar kiadás éve: 2024

Fülszöveg:
Hosszú vakáció a tökéletes helyszínen – a képzelet is megihletheti a való életet?
Néha egy könyv elrabolja a szívedet, és a világnál is többet jelent. Emily, Rachel és Tori, a három barátnő pontosan így érez a „Hope Falls” című regény iránt. A nyári szabadságot Lakeside-ban tölthetik, abban a nyaralóban, ahol a regény filmváltozatát forgatták – rögtön tudják, ez lesz álmaik nyaralása.
Hat teljes hét: ennyi idő alatt átgondolhatják, mit is akarnak kezdeni az életükkel. Emily hogyan folytatja a pályáját – a biztonságot választja, vagy a rizikót és a kreativitást? Rachel dönthet, összeköltözzön-e jelenlegi partnerével. Tori pedig utolsó pillanatban mégsem jön el, helyette felbukkan Alex, akinek szintén a mindene a „Hope Falls”.
A nyaralás azonban váratlan fordulatot vesz: Alexről kiderül, hogy nem az, akire számítottak.
Lehet, hogy ez az a nyár, ezek azok a barátságok, amelyek meghatározzák a jövőjüket, és elvezetnek ahhoz az élethez, amire mindig is vágytak?

   Heidi Swain az egyik kedvenc íróm lett és ez az írása kivételesen egy standalone kötet. Kicsit lassan haladtam vele, nehézkesnek éreztem a történetet, nem olyan haladósnak.
   Az írónőtől ez a regény tetszett a legkevésbé, de még így is bőven négy csillagot adok rá. Olvasás közben – mint az ő köteteinél mindig – lelki könnyedséget éreztem.
   Egyszerre ír mindenről és igazából semmi különösről, de mégis elvarázsol és rabul ejt.
   A szereplők közül Alex, Rachel és Connor voltak a kedvenceim, Emilyt annyira nem tudtam megkedvelni, pedig ő volt az elbeszélő, az viszont tetszett, hogy egy önálló vállalkozás megnyitásának küszöbén állt és ezzel kapcsolatban sok-sok gondja, gondolata volt, amiket átéreztem, hiszen most nekem is vannak hasonló gondjaim, hasonló válságom. :( 
   Belevágni valamibe, amit te helyesnek találsz, de mindenki más kételkedik…
   Szóval mindent összevetve, teljesen együtt tudtam érezni a karakterekkel, ráadásul a gyász feldolgozása, a végső búcsú is nagyon szépen lett ábrázolva.
   Sajnáltam, hogy a Hope Falls című regényről és filmről nem tudtunk meg olyan sokat, jobb lett volna néhány részlet belőle, beékelve a fejezetek közé. Ezt kicsit félrevezetőnek éreztem, mert a helyszíneken kívül nem ezen volt a hangsúly.
   Néha túl sok volt a tájleírás és olyan útikönyv hangulatot árasztott, mint mondjuk Frances Mayes írásai.
   Ám az tagadhatatlan, hogy a helyszín miatt és a nyári évszaktól tökéletes cottagecore olvasmány, szóval aki valami hasonlóan egyszerű, könnyed és szívmelengető sztorira vágyik, némi könyvmoly beütéssel, annak ez a könyv is tetszeni fog.
   Pár szó a borítóról:  A borító az eredeti kiadás magyarosított változata, rajta Alex és Emily kettőse, akik egymástól távol a Hope Falls című regényt olvassák, ami később közelebb hozta őket egymáshoz.

Megjegyzések