Könyvkritika: Holly Jackson - Jó ​kislányok első gyilkossága

Holly Jackson
Jó ​kislányok első gyilkossága  (Kill ​Joy)
Jó ​kislányok kézikönyve gyilkossághoz trilógia- 0.5 kötet
Magyar kiadás éve: 2024

Fülszöveg:
HAT GYANÚSÍTOTT, HÁROM ÓRA, EGY GYILKOSSÁG…
A házban halk jazz muzsika szól, miközben az 1920-as évek divatja szerint öltözött fiatalok igyekeznek fényt deríteni arra, hogy ki ölte meg Reginald Remyt.
Még az is lehet, hogy Pippa Fitz-Amobi a gyilkos.
A Little Kilton-i társaság ugyanis detektívjátékot játszik, amely tele van változatos feladatokkal, titokzatos üzenetekkel és persze intrikákkal. Pip nyomozói vénája pedig már itt is megmutatkozik, sőt, az este végén egy merész ötlete támad…
A Jó kislányok első gyilkossága Holly Jackson nagysikerű Jó kislányok… trilógiájának előzménytörténete.

   A bejegyzés SPOILERES!!!
   Ilyen rövid idő alatt könyvet már régen olvastam el, maximum az első részt, amikor legelőször olvastam és hozta is annak a szintjét, pedig előzmény, amik nem szoktak olyan jók lenni.
   Ez viszont nagyon tetszett, ezért szerettem én meg anno Holly Jackson munkásságát. Nagyon remélem, hogy érkezni fog majd magyarul a többi regénye is.
   Ez a kis rövid sztori nekem olyan volt, mint egy szuper délután, amit Cluedo társassal töltöttem el, miközben a szünetekben a Tíz kicsi négert olvastam.
   Emlékeztett még a Clue - Nyom nevű filmre, illetve a Meghívás egy gyilkos vacsorára is.
   Hat ember, egy nyomozós játék, ami egy elzárt szigeten játszódik. Kell ennél több?
   Ráadásul egyértelmű választ kaptunk arra, hogy Pip milyen okból választotta vizsgaprojektjének Andie Bell ügyét. Ez annyira drámai, mégis annyira kézenfekvő.
   Viszont belegondolni is rémisztő, hogy egy egyszerű, már-már bugyuta végkimenetelű játékban való felsülés tett végül gyilkost Pipből…
   A kisregény bebizonyította, hogy véletlenek márpedig nincsenek.
   Holly Jackson csavaros észjárása újfent megmutatkozott, a sztori teljesen kikapcsolt, egy kis időre elfeledtette velem a gondjaimat, az olvasási válságomat és ezért kimondottan hálás vagyok. :)
   Örülök, hogy hála ennek a sztorinak, végül mágis jó szájízzel veszek végső búcsút ettől a sorozattól. (L)
   Pár szó a borítóról:  A borító az egyik eredeti kiadás magyarosított változata, rajta a gyilkos vacsora látványos kellékei.
   Egyszerű, nagyszerű és szuperul passzol a trilógiához.

Megjegyzések