Részletes Könyves Tag

Sziasztok! :)

   Kicsit régen volt már Book Tag, szóval gondoltam elhozom nektek az egyik nagy kedvencemet.
   Ez egy igencsak részletes Book Tag, kicsit talán hosszú is, de higgyétek el, hogy megéri rá időt fordítani, mert jó sok mindenre rávilágít, miközben a válaszokon töröd a fejed.

   Íme:

1.  Melyik könyv van a polcodon a legrégebb óta? 
   Ez egy nagyon jó kérdés. Legrégebb óta a Harry Potter és az azkabani fogoly, méghozzá azért, mert az volt az első könyvem.



2.  Mit olvasol jelenleg, mit olvastál ezelőtt és mit fogsz ez után? 
   Jelenleg nem olvasok semmit, mert most fejeztem be az Utazás az agy körül című könyvet, ami lohasztóan kötelező egyetemi olvasmány volt. :(
   Ha minden jól megy, akkor ezután a Cifra palota című könyvet fogom olvasni.



3.  Melyik az a könyv, amit mindenki szeret, de te utálsz? 
 Sajnos kimondottan rühellem V. E. Schwab – Egy sötétebb mágia című könyvét. Nekem hatalmas csalódás volt.



4.  Melyik az a könyv, amit folyamatosan mondogatsz magadnak, hogy egyszer elolvasod, de valószínűleg nem fogod? 
   Elizabeth Gilbert – Hűség. Az Ízek, imák, szerelmek sorozat második része. Régóta ott van már a polcomon, de mivel az első rész sem tetszett annyira, szerintem ezt a másodikat sem fogom elolvasni soha.



5.  Melyik az a könyv, amit nyugdíjas korodra is megőrzöl? 
   Ha rajtam múlik, akkor az összes könyvemet meg fogom őrizni örökkön-örökké és még azon is túl. (Kiadom majd parancsba az utódaimnak, hogy ha nem vigyáznak rájuk, akkor szellemként fogok majd kísérteni!)



6.  El szoktad olvasni az utolsó oldalt előbb, vagy kivárod a könyv végét? 
   Soha, de soha nem olvasom el az utolsó oldalt, mert akkor tönkretenném az olvasási élményemet. Egyszer véletlenül elspoilereztem magamnak a Hűséges végét és azt az óta is nagyon bánom.



7.  Köszönetnyilvánítás: papír- és tintapazarlás vagy érdekesség? 
   Mindig elolvasom, mert érdekesnek találom. Amikor fáj a fejem és pihentetem egy kicsit, akkor szoktam elolvasni.



8.  Melyik karakterrel cserélnél szívesen helyet? 
   Ezen sokat gondolkoztam és végül arra a következtetésre jutottam, hogy nem lennék egyik karakter sem, mert ők így vannak jól. Inkább lennék saját magam, mondjuk a Harry Potter vagy a Csillagpor univerzumában.



9.  Van olyan könyv, ami valami különlegesre emlékeztet az életedben? (hely, idő, személy) 
   C. S. Lewis – Narnia Krónikái könyvei, mert ezeket vittem vissza a könyvtárba, amikor a barátommal sok-sok év után újra találkoztunk. Ugyanezen okból – csak ezt éppen kikölcsönöztem akkor – Neil Gaiman – Csillagpor című könyve is.



10.  Mondj egy könyvet, amit érdekes módon szereztél meg! 
   Olivia Goldsmith – Elvált nők klubja. Az egyik városi Dinnyefesztivál alkalmával volt egy könyvvásár. Ezt a kötetet túrtam magamnak, mindössze 250 Ft-ért.



11.  Adtál már valaha könyvet valami egyedi okból egy különleges személynek? 
   A legjobb barátnőmnek adtam ajándékba Veronica Roth – Négyes című novelláskötetét, mert szakítottak a barátjával.



12.  Melyik könyv volt veled a legtöbb helyen? 
   Nem szívesen viszek magammal könyveket, mert mindig attól félek, hogy összegyűröm őket.



13.  Van olyan kötelező olvasmány, amit középiskolában nem szerettél, de pár évre rá kiderült, hogy nem is olyan rossz? 
   William Shakesparae – Rome és Júlia. A gimiben nem volt hajlandó elolvasni, aztán jött az Alkonyat láz és elolvastam Bella összes kedvencét.



14.  Használt vagy új könyvek? 
   Mindegy, csak meglegyen az a kötet, amire már régóta vágyom.



15.  Olvastál valaha Dan Brown-könyvet? 
   Naná. A Da Vinci-kód az egyik fő kedvencem, de persze a többi DB regényt is nagyon szeretem. Kivéve az Eredetet, mert az megint csak hatalmas csalódás volt. :(



16.  Megtörtént már veled valaha, hogy a filmadaptáció jobban tetszett, mint maga a könyv? 
   Meglepő módon sok alkalommal volt ilyen. Az egyik legemlékezetesebb, egy Dan Brown könyvadaptáció, az Inferno. Főleg a vége, sokkal jobban tetszett, mint a könyv.



17.  Volt már veled valaha, hogy éhes lettél olvasás közben? Szakácskönyv is számít. 
   Maryrose Wood – Méregnaplók sorozatának olvasása közben, mert az ételek és maga az evés is olyan gusztán voltak leírva.



18.  Ki az a személy, akinek könyvajánlását mindig megfogadod? 
   Nincs kimondottan ilyen személy, inkább több is van.



19.  Van olyan könyv a komfortzónádon, kedvenc műfajodon kívül, amit végül imádtál? 
   Amanda Stevens – A Sírkertek királynője sorozata. Nem rajongok a félős, horrorisztikus, szellemes sztorikért, de ezeket a könyveket egyszerűen imádtam.

Megjegyzések