Könyvkritika: Darren Shan - A vámpír inasa

Darren Shan
A vámpír inasa (The Vampire’s Assistant)
Darren Shan regényes története – 2. kötet
Magyar kiadás éve: 2001-től folyamatosan

Fülszöveg:
Darren Shan hétköznapi iskolásgyerek volt – míg el nem ment a Rémségek Cirkuszába. Most, miközben új, vámpírinasi életével viaskodik, kétségbeesett harcot folytat az egyetlen kísértéssel, amely irtózatot kelt benne… az egyetlen dologgal, amely életben tarthatná… De amikor összetalálkozik a farkasemberrel, még ennél is szörnyűbb dolog történik.

   Az első kötetet, még 2017-ben ,,olvastam" pontosabban hangoskönyvben hallgattam, Bódy Gergő előadásában. Zseniális volt.
   Azóta már Pocket könyvként is megjelent, amit kimondottan jó öltetnek tartok, mert így még több emberhez eljut.
   A filmet láttam előbb, ami a rajongók szerint nem túl jó, hiszen abban az első két könyv eseményeit dolgozták fel, bár most, hogy már elolvastam A vámpír inasát, inkább átdolgozásról beszélnék, ami csupán az elnagyolt alapokat tartalmazza és persze tettek is hozzá bőven.
   Ez egy ifjúsági történet, főszerepben a vámpírokkal, némi horror beütéssel, amiből már rég kinőttem, mégis lekötött, fenntartotta az érdeklődésemet és egész gyorsan haladtam vele, már amikor volt időm olvasni.
   Egy tizenkét kötetes sorozatról beszélünk, amit maga J. K. Rowling is jó szívvel ajánl, szóval mindenképpen el fogom olvasni.
   Darren Shan egyébként igazán különös, számomra kissé furcsa, már - már morbid világot teremtett, amiben vámpírok, gyilkos vérszipolyok, farkasemberek és egyéb szörnyek járnak-kélnek.
   A Rémségek Cirkuszából nem tudtunk meg sokat erről az egészről. Inkább csak bevezetőként szolgált, megismertük a szereplőket. 
   Nemes egyszerűséggel le lettek fektetve az alapok, amiket aztán ebben a kötetben igyekszik még inkább kibontani és megismertetni az olvasókkal.
   
   A szereplők közül leginkább Mr. Crepsley karakterét kedveltem meg, mert ő érdekes, izgalmas szereplő, akiben sok potenciál rejtőzik. Tudom, hogy van róla egy négy részes előzmény sorozat, amit mindenképpen szeretnék majd elolvasni.
   Larten mellett még Evrát emelném ki, aki már a filmben is szimpatikus volt. Az ő története szintén érdekes és megható, szóval remélem, hogy sokat fog még szerepelni. Tetszett a lazasága és az élethez való hozzáállása.
   Darren maga viszont egyáltalán nem szimpi, eddig legalábbis semmiképpen. Tudom, hogy azért lett inas, hogy megmentse Steve barátját, de számomra akkor is önző, sokszor feleslegesen nyafog, gyerekes - habár itt még tényleg gyerek, szóval erre legalább van mentsége - ráadásul, szinte mindenkivel bizalmatlan, ellenséges is.
    Eddig semmiféle pozitív változást nem tapasztaltam rajta. Engem egyszerűen idegesített és kész.
   A filmből kiindulva, Steve ezerszer érdekesebb karakter, igazi antihős, akire sokkal inkább kíváncsi vagyok, szóval alig várom, hogy újra feltűnjön majd a színen.
   Az egész cirkuszi légkör tetszett. Szeretem az ilyen típusú regényeket. Sokszínű, színpompás világ ez, telis - tele megannyi fordulattal és misztikummal. Azt sem bánnám ha minden további kötet itt játszódna, de persze sejtem, hogy nem így lesz.
    Megint csak a film alapján, van egy sejtésem, hogy hová is fog kifutni ez az egész sztori és ki is lehet valójában Mr. Tiny valamint Darren, de azért érdekel, hogy mivel fogja megmagyarázni az író.
   Ifjúsági regényhez képest, voltak benne bőven véres, gusztustalan jelenetek, szóval leginkább 15 éven felülieknek ajánlanám.
   Már most meghalt egy fontos szereplő, ami igazi sokként ért...
   Értékeltem, hogy az író szőtt a cselekménybe humoros részeket is, valamint igyekezett kihangsúlyozni, hogy mennyire fontos az igaz barátság és az, hogy Darren igyekszik a végsőkig megőrizni az emberségét.
   Pár szó a borítóról:  A borító a kiadó saját kreálmánya, ami illik a történethez, bár szerintem borzasztó csúnya. :(
   Darren és Sam arca ijesztő, zombiszerű. Nem ártana már egy új kiadás.

Megjegyzések