Könyvkritika: L. J. Shen - Ádáz

L. J. Shen
Ádáz (Vicious)
Sinners of Saint sorozat - Első rész
Magyar kiadás éve: 2021

Fülszöveg:
Emilia
Azt mondják, hogy a szerelem és a gyűlölet ugyanannak az érmének a két oldala. És ez igaz is. A férfi, akiről álmodozok, a rémálmaimban is kísért. Briliáns ügyvéd. Ügyes bűnöző. Gyönyörű hazudozó. Bántalmazó és megmentő, szörnyeteg és szerető egy személyben.
Tíz évvel ezelőtt elüldözött a kisvárosból, ahol éltünk. Most utánam jött New Yorkba, és addig nem hajlandó távozni, amíg vele nem tartok.
Vicious
Egy éhező művész. Gyönyörű és megfoghatatlan, mint a cseresznyevirág. Tíz évvel ezelőtt minden előzetes figyelmeztetés nélkül robbant be az életembe, és teljesen a feje tetejére állította. Megfizetett érte.
Emilia LeBlanc érinthetetlen, a legjobb barátom exbarátnője. Ismeri a legsötétebb titkomat, és egyben az olcsó segédmunkás lánya, akit azért alkalmaztunk, hogy rendben tartsa a birtokunkat. Ennek elégnek kellene lennie ahhoz, hogy ne fussak utána, de nem az. Szóval gyűlöl. Kibaszottul nem nagy ügy. Jobban teszi, ha megszokja a közelségemet.

   Pár hete írtam már ajánlót, kritikát L. J. Shen önálló, standalone kötetéről, ami a Sparrow címet viselte és amit minden hibája ellenére imádtam. :) Könyvkritika: L. J. Shen - Sparrow
   Így nem volt kérdés, hogy elolvasom az írónő azon regényeit is, amik még pluszban megjelentek a Könyvmolyképző és az Álomgyár kiadó gondozásaiban.
   Igyekszem majd szépen-sorban L.J. Shen mindegyik kötetére sort keríteni, mert tetszik a stílusa, elvarázsoltak ezek a megosztó karakterek, a perzselő erotika, a forró szenvedély és még fokozhatnám a végtelenségig.
   Első körben például nem világos, hogy a Sinners of Saint, mint sorozatcímet mirt nem fordították le vajon magyarra? Nem lehetett volna A bűn szentjei, A szent bűnök vagy nem tudom? 
   Érdekes, hogy az Álomgyárnál megjelenő spin-off, ami angolul All Saints High, tehát a gimnázium neve, ahová hőseink is mind-mind jártak, valamiért meg azt a magyar címet kapta, hogy a Vágyak iskolája...logika nulla, legalábbis szerintem.
   Ezektől a tipikusan magyar bakiktól igyekszem eltekinteni, hiszen az Ádáz, mint első kötet totálisan magával ragadott és még most, a befejezés után sem akar igazán elereszteni.
   Lekopogom, idén eddig sok jó kötethez volt már szerencsém, így újra bízok abban, hogy írnak még jó történeteket, az olvasási válság eddig még elkerült, ez pedig nagyban köszönhető ennek a regénynek is.
   Azt hittem, hogy a Sparrow férfi főszereplőjét Troy ​Brennan uraságot nem lehet, egyszerűen képtelenség überelni, de óriásit tévedtem.
   Ifjabb Baron "Vicious" Spencer, annyira megosztó, totálisan letaglózó, szinte már idegtépő antihős lett a szememben, hogy egyszerűen képtelen vagyok eldönteni: gyűlölöm őt vagy szeretem?
   Ezzel természetesen a főszereplőnk,  Emilia "Millie" LeBlanc is így van, amiért totálisan megértem őt, hiszen a két szálon futó cselekményből - egy a múltban, egy a jelenben játszódik- megtudhatjuk, szépen-lassan kirajzolódik előttünk, hogy Vicious és Millie kapcsolata miért olyan vad, mindent elsöprő.
   Miközben olvastam, egy modern kori Üvöltő szelek tárult a szemem elé, csak itt éppen a férfi volt a gazdag és beképzelt, a nő pedig szegény, viszont még így is sok mindenben hasonlítottak - legalábbis számomra - a Heathcliff /Catherine Earnshaw párosra, pont ezért szerethettem ennyire ezt az egészet, no meg utálhattam. ;)
   Egy igazi, se veled-se nélküled kapcsolat volt az övék, telis-tele ellentmondásokkal, ármánnyal, cselszövéssel, gyilkossággal, vad vágyakkal, féktelen erotikával és igazi gyűlölettel.
   Nehéz volt eldönteni, hogy kettejük egymás iránt táplált érzelmei melyik tőből is fakadnak valójában?
   Olvasás közben végig egy ingatag érzelmi hullámvasúton ültem, ahonnan nem volt kiszállás. A cselekmény, a szereplők, úgy egészében minden, annyira megviseltek, hogy nem tudok magamhoz térni.
A kép forrása
   Ha belegondolok, hogy ez még csak a kezdő rész volt, egyszerre örülök és ráz ki a hideg, de tényleg.
   Persze tisztában vagyok vele, hogy a továbbiakban már nem Vicious/Emilia párosa lesz a középpontban, de ők beették magukat a bőröm alá, pontosabban Vicious maga. 
   Többször elhangzott a karakterektől, hogy a férfi pszichopata és szociopata, amivel sajnos egyet kell értenem. Ha valaki ennyire kegyetlen azzal, akit szeret, annak komoly gondjai lehetnek és a viselkedésére nem mentség még az sem, hogy kegyetlenül bántak vele gyerekkorában, ezért pedig ő maga is egy szörnyeteg lett.
   Sokszor mégis megsajnáltam őt, de inkább csak haragudtam rá. Bunkó, taszító és idegesítő módon viselkedett, a számat tátottam bizonyos megnyilvánulásain. Nem hittem el, hogy Millie miért bocsát meg neki, miért vonzódik hozzá ennyire, mert ha egy férfi ilyen, attól inkább csak menekülni kell.
   Ez egy mérgező kapcsolat, megalázásokkal teli, borzalom, hogy Emilia miket ki nem állt kettejükért...
   A romantika nem volt sehol, az erotika viszont sokkolónak bizonyult, felforrtak tőle a lapok. Annyira átjött a kémia, hogy olvasás közben legyezgettem magam és ájuldoztam.
   A káromkodások és a szókimondó stílus már meg sem lepett, sőt, kifejezetten tetszett.
   Kíváncsi vagyok a Ruckus/Bajkeverő című történetre, mert nem tudom elképzelni, hogy Dean és Rosie mégis hogyan fognak egyáltalán képbe kerülni, mint lehetséges pár? :O Nem értem, hiszen itt arról szó sem esett, hogy ők ketten a kelleténél valaha is jobban ismerték volna egymást, ám gondolom az írónő majd mindenkit jól meglep, mert ehhez nagyon ért. ;)
   Jó kérdés, hogy ajánlom-e ezt a könyvet? Azoknak biztosan, akik olvasták és szerették a Sparrow című sztorit vagy akik - akárcsak én - nagy rajongói lettek a dark romance, Rázós, 18+-os  köteteknek. Azoknak egyszerűen kihagyhatatlan, de készüljetek fel jól, mert tutira leesik az állatok.
   Ezzel párhuzamosan bele fogok kezdeni a Vágyak iskolájába, remélem, hogy semmi fontosabb poént nem fogok majd idő előtt lelőni magamnak.
   Leginkább ez az idézet fogott meg: ,,A nagymamám egyszer azt mondta nekem, hogy a szerelem és a gyűlölet ugyanarról a tőről fakad, és a körülmények miatt válik egyikké vagy másikká." Ez a mondat mindent elárul, tényleg mindent.
   Pár szó a borítóról:  A borító az eredeti kiadás magyarosított változata, rajta - elvileg - a félmeztelen, cigiző Vicious, aki fekszik az ágyban és távolról imádja/utálja Millie-t meg persze önmagát.
   Ez gondolom a fiatalabb Vicious lenne, mert a 28 éves, ,,érett" és őrült milliárdost egyáltalán nem így képzelem el.
   Szexi pasi, de tipikusan tucat borító és semmitmondó, amivel már Dunát lehetne rekeszteni.

Megjegyzések