Fall Fest 2021 - 5. rész: Újabb őszies hangulatú történetek ajánlója

 Sziasztok! :)

   A tavalyi egyik Fall Fest bejegyzésemben (Fall Fest 2020 - 5. rész: Őszies hangulatú történetek ajánlója) ajánlottam nektek pár őszies hangulatú könyvet és most újabbakkal érkezem, olyanokkal, amiket idén olvastam és kapcsolódnak ehhez a nagyszerű évszakhoz.

   Íme az idei listám:

   1. Fekete István - Őszi ​vásár
   Kicsit sokáig olvastam, pedig nem olyan hosszú kötet, apró novellákból áll, de a nyelvezete régies és itt-ott kimondottan zavart.
   Mindenképpen megérte elolvasni, mert a hangulata teljesen magával ragadott. Nem minden novella kapcsolódik az ősz évszakához, hiszen vannak benne többféle, más évszakokhoz, egyéb ünnepekhez köthetőek is, mégis valamiért hangsúlyosabbnak éreztem benne az ősz mivoltát és nem csak a címe miatt.
   Fekete István nagyon jól ír állattörténeteket, ezt tudjuk, valamint a vadászatról szóló beszámolói egyszerre borzalmasak, ám szépek, itt pedig egyszerűen minden összeért.
   Beleláthattunk az író gyermekkorába, az akkori népek kultúrájába, mindennapjaiba. Fontos szerepet kapott a halál, az elmúlás és a gyász, de a szeretet, a vidámság is.
   Ez a kötet magáról az életről szólt. :) Csodálatos.


2. Harcos Bálint - A ​boszorkánycica
   Egyszerűen varázslatos.
   Végig mosolyogtam miközben olvastam.
   Kedves kis illusztrációkkal tarkított, vidám-mókás, szépen rímelő verses mese, telis-tele tanulságokkal és cuki cicákkal, egy csipetnyi boszorkánysággal megfűszerezve. 
   Gyerekeknek esti mesének, de felnőtteknek is egyaránt kitűnő szórakozás lehet, plusz őszi ráhangolódásnak is tökéletes. Annyira aranyos történet.
   Pindur, te csodás. Pindur cicát mindenkinek! *_*


3. Sir Arthur Conan Doyle - A ​sátán kutyája
   2010-ben olvastam először, méghozzá az itthoni könyvtárból, apukám kötetei közül. Emlékszem keserédes emlékek fűznek hozzá, mert akkor volt egy műtétem és borzasztóan éreztem magam, de a kínszenvedések közepette ez a kötet akadt a kezembe és végre volt valami, ami elterelte a figyelmemet. :)
   Most is nagyon tetszett, főleg ez az ifjúsági változat, ami egy picit olvasmányosabb és talán kevésbé nehézkes a nyelvezete. 
   Holmes dilisen zseniális, Watson pedig éleslátó és igyekszik lépést tartani vele.
   A Baskerville család átka kellemesen misztikus és borzongató, a lápi világ, a ködös birtok pedig kellően gótikus.
   Kitűnő ráhangolódás az őszi szezonra. Nekem az AC krimiket nem übereli, de akkor is klasszikus.


4. Nathaniel Hawthorne - A ​skarlát betű
   Édesanyám egyik kedvenc könyve és filmen is imádja, mert odáig van Gary Oldmanért. ;)
   Bevallom, hogy nekem anno már filmen sem tetszett és ezzel az olvassásal pedig annyira kínlódtam, mint már nagyon régen bármivel is…
   Viszont azért merem ajánlani, mert a klasszikusok egyébként is mindig passzolnak az őszhöz, az év ezen szakához, ráadásul attól, hogy nekem nem nyerte el a tetszésemet, más még nyugodtan szeretheti, próbálkozhat vele.
   Ez az egész puritán légkör, az emberi képmutatás és a végtelen emberi gonoszság annyira elszomorított, hogy képtelen voltam élvezni a történetet, de azt belátom, hogy a hangulata, a légköre, az író stílusa lenyűgöző, az őszhöz igazán kiválóan passzoló.
   Elismerem, hogy megvan a maga szépsége és Hester igazi példakép, bátor, erős nő, aki a végsőkig a szeretett férfi és a gyermeke érdekeit tartja szem előtt, de ennél több pozitív dolgot képtelen vagyok megemlíteni róla.


5. Mészöly Ágnes - Sünimanó
   Egy igazán kedves, kalandos és humoros meseregény, ami számomra megint csak leginkább az őszi hatást/hangulatot keltette, még akkor is, ha ténylegesen egy év történetét mutatta be.
   Szeptembertől-szeptemberig láthatjuk egy család életét, mindennapjait, akik különleges manókat, Sünit és barátait ismerik.
   Megjelenik benne a családi összetartás, a testvéri szeretet, közben pedig beleláthatunk a manók csodákkal és varázslatokkal teli világába.
   Az illusztrációk színpompásak és csodaszépek. Emelik a könyv élményét, hiszen egyszerűen felemelő kézbe venni egy ilyen igényesen megírt és igényes kivitelezésű kötetet.






  

Megjegyzések