Agatha Christie Book Tag

 Sziasztok! :)

   A mai bejegyzésemben a kedvenc krimi szerzőm, egy Agatha Christie által inspirált könyves kérdőívet fogok kitölteni.

   A kérdéseket a Lil's Vintage World BookTube csatornán találtam. 
   A fordítás a sajátom, szóval nézzétek el nekem ha valami kérdés nem egészen hangzik olyan jól, mert sajnos sokat kopott az angol tudásom. :(

1. Hogyan ismerkedtél meg Agatha Christie könyveivel? Melyik volt az első AC regény, amit olvastál?
   Anyai nagymamámnak volt otthon sok AC könyve és többször nézegettem a polcát, egyszer pedig megkérdeztem, hogy mik ezek a könyvek, miről szólnak? Ő persze ódákat zengett róluk, ráadásul az összes krimijét nekem adta.
   Pont ebből kifolyólag lettem hatalmas fan és az első könyv, amit olvastam, az a Hétvégi gyilkosság volt, ami egyébként azóta is az egyik legkevésbé kedvelt AC krimim...még jó, hogy nem adtam fel ott az egészet. ;)


2. Olvastál már valamilyen könyvet az írónő életéről?
   Természetesen. :)
   Pont az idén került a kezembe a friss kiadású, Helikon féle Agatha Christie - Életem, ami totálisan elvarázsolt, de jól megküzdöttem vele, mert azért nem volt egy egyszerű olvasmány.
   

3. Néztél már bármilyen AC feldolgozást? Sorozatokat, filmeket stb... Ha igen, melyik volt a kedvenced?
   Megnéztem az összes David Suchet főszereplésével készült sorozatot és filmeket, valamint a Geraldine McEwan/Julia McKenzie féle Marple-t, ezeket természetesen mind-mind imádtam. *_*
   A sokak által utált Kenneth Branagh által rendezett és játszott Poirot filmeket is láttam és szerettem.
   A kedvencem mégis a 2015-ös And Then There Were None minisorozat volt.


4. Nevezz meg egy olyan Agatha Christie főgonoszt, akit valamiért szerettél.
   SPOILER!!!
   Két ilyen karaktert is meg tudok nevezni. 
   Az egyik Jacqueline de Bellefort, a Halál a Nílusonból, mert láttam a karakterében a potenciált a megváltásra, csak az volt vele a baj, hogy rossz férfit szeretett és senkire sem hallgatott. :(
   A másik pedig Philip Lombard a Tíz kicsi négerből, akinek a másik kilenc emberhez képest nem volt akkora bűne, hogy halált érdemelt volna. Katona volt, zsoldos és tudjuk, hogy az ilyen munka mindig áldozatokkal jár.
   Persze nem mentegetni akarom, csak talán ő még érdemelt volna egy második esélyt az újrakezdésre.


5. A közeljövőben melyik Agatha Christie könyvet tervezed elolvasni és/vagy újraolvasni?
   Pont ma érkezett meg hozzám a Mai-Könyv.hu oldalról A ​Hét Számlap rejtélye, mert akartam olvasni egy olyan AC krimit, ami kicsit más, mint a többi.
   Újraolvasni most nem tervezek semmit, legutóbb a Halál a Níluson volt terítéken, megint. ;)


6. Miss Marple vagy Poirot? Melyiket szereted jobban és miért? Rajtuk kívül még ki az az AC nyomozó, akit kedveltél?
   Nem tudok dönteni. Esküszöm. :) Mindkettő, de tényleg.
   Miss Marple a minden lében kanál vénkisasszony, de annyira szerethető, néha a saját nagyimat látom benne. 
   Poirot pedig legyen akár milyen piperkőc és öntelt, akkor is zseniális. Büszke lehet magára.
   Rajtuk kívül nagyon szerettem még Bobby és Lady Frances kettősét a Miért ​nem szóltak Evansnak? című kötetből. 


7. Agatha Christie Mary Westmacott álnéven is alkotott. Ezeket a könyveit olvastad? Tetszettek?
   Nem olvastam még őket, de nálunk a könyvtárban mindegyik megvan, szóval jó lenne ha végre venném a fáradtságot és elkezdeném őket...


8. Agatha sokszor beleírta magát a könyveibe. Bizonyos karakterek hasonlították rá.  Közülük kiket kedveltél és kiket nem?
   Csak egyetlen ilyen karakter jut most az eszembe, fő-fő kedvencem és akit valóban teljes mértékben önmagáról mintázott.
   Naná, hogy Aridane Oliverre gondolok. :)


9. Melyik az az AC könyv, ami a kedvenced és akár már többször is olvastad?
   Szerencsére sok ilyen van, ráadásul a kevésbé kedvenceimet is olvastam már többször, de ha egy kötetet muszáj mondani, akkor az a kevésbé ismert, ám általam leginkább kedvelt Halloween ​és halál, mert annyira egyedi a hangulata.


10. Agatha Christie a krimi királynője. Nevezz meg egy vagy akár több általad kedvelt női krimi szerzőt.
   Kövezzetek meg, de én imádtam a Sophie Hannah féle Hercule Poirot új eseteit, így természetesen megszerettem Sophie Hannah stílusát is.
   A másik pedig Holly Jackson, aki a Jó ​kislányok kézikönyve gyilkossághoz regényt és annak folytatásait írta.


10+1 Inkább a régies stílusú krimiket kedveled vagy a modern változatokat?
   Mindenképpen a régieseket. 
   Szinte keresem azokat a krimiket, amik egy kicsit is hasonlítanak az Agatha Christie félékre.
   Egyszerűen szeretem ezt a Golden Age hangulatot, stílust, életérzést és úgy egészében véve azt, hogy inkább a nyomozáson van a hangsúly, a karaktereken, nem pedig a brutalitáson.
   Nekem a modern krimik, főleg a skandináv krimik, annyira gusztustalanok és félelmetesek...

Megjegyzések