Matt Haig könyvek ajánlója

 Sziasztok! :)

   Ebben a bejegyzésemben három olyan könyvről hozok egy rövidke kis beszámolót, amiket Matt Haig írt.
   Némelyik kapcsolódik A fiú, akit Karácsonynak hívnak című trilógiájához, némelyik pedig külön is megállja a helyét.

   Íme a lista:

1. Matt Haig - Evie ​és az állatok
   Roppant aranyos kis történet, amivel gyorsan haladtam, olvastatta magát, főleg, hogy rövidke fejezetekből állt.
   Szívmelengető, tanulságos mese, az ifjúságnak és a felnőtteknek egyaránt ajánlom. 
   Telis-tele van állati különlegességekkel, de nem szájbarágósan, inkább szépen adagolva az érdekességeket a különböző állatok életéről, mindennapjairól.
   Nekem nagyon tetszett. :)
   Evie és az ő Adottsága kicsit Dr. Dolittle beütést adott, de ezt sem bántam, remek volt ez az állatokkal való gonolatolvasós kommunikáció.
   Az emberek közül kedvenceim voltak, természetesen, Evie, Ramesh és Flora nagyi, az állatok közül pedig Kahlo, a nyúl, Csimbók, a szabadlelkű eb, valamint Csőr, a veréb, Orwell, az elefánt és Platón, a szakállas agáma.
   Matt Haig kiválóan ért a gyerekek nyelvén, imádom a könyveit, egyszerre szórakoztat és tanít.
   Az illusztrációk, rajzok most is csodaszépek, pedig nem színesek, de akkor is látványosak és illenek a történethez.


2. Matt Haig - Az ​egér, akit Mikának hívnak
   Kezd bűntudatom lenni, hogy nem olvastam még teljesen Matt Haig – A fiú, akit Karácsonynak hívnak trilógiáját, hiszen tavalyelőtt már a filmet is láttam, olvastam az első részt, előtte az Igazmondó Glimpit, most pedig Mika történetét. ;) Ideje lenne sorra keríteni a maradék két kötetet…
   Nagyon tetszett. 
   Jókat nevettem rajta, főleg az Igazmondó Glipmi rémesen igaz bölcsességein.
   Mika csupaszív kis egérke, őt is nagyon szerettem persze, ja és Villámot, no meg Nikolast. Igazából mindenkit, még a trollokat és Brittát is.
   Az illusztráció most is csodaszép és kifejező, pedig fekete-fehér rajzokról beszélünk.
   Felnőttnek és gyereknek egyaránt ajánlom, mert végtelenül vicces, tanulságos és szívmelengető. (L)


3. Matt Haig - Az ​Igazmondó Glimpi
    Mivel nekem nincs gyermekem, így gyerekkönyvek olvasásával igyekszem felzárkózni ezen a téren, hogy képben legyek és jó könyvtárosként, jó szívvel ajánlhassak bizonyos köteteket. :)
   Az Igazmondó Glimpiről csak annyit tudtam, hogy kapcsolódik A fiú, akit Karácsonynak hívnak trilógiához, azt pedig ismerem, bár csupán csak nézegettem, részleteket olvastam belőle.
   Glimpi állandó igazmondása – számára – egy átok, de Matt Haig verses meséjéből megtanulhatjuk, hogy igazat mondani bizony igenis jó dolog.
   Az illusztrációk nagyon szépek, habár, mint a Grincs esetében, hiányoltam a színeket.
   Jókat nevettem, főleg, amikor Glimpi próbálta visszafogni magát, nem megsérteni senkit, ám ez persze sosem sikerült neki. ;) Szegény nyuszi. :(
   A kedvenc részem a trollal való beszélgetése volt, meg persze a vége, ami felemelő és csodaszép.
   Nagy kedvencem volt még Márta, a Glimpi hajában lakó egér, aki mindig rettegett a macskáktól :)

Megjegyzések