Könyvkritika: Kerstin Gier - Az álmok harmadik könyve

Kerstin Gier
Az álmok harmadik könyve (Das dritte Buch der Träume)
Silber – trilógia - 3. rész
Magyar kiadás éve: 2017
121-es sorszámú Elit Team kötet

Fülszöveg:
Kerstin ​Gier nagy sikerű trilógiájának grandiózus befejező része.
„A sok különböző ajtó és a lágy fény akár derűs és békés hangulatot is teremthetett volna a folyosón, de nem így történt. A síri csendben mintha valaki folyton hallgatózott volna, és képtelenség volt kideríteni, vajon honnan jön a fény. Mégis szerettem ezt a helyet, és a gondolatot, hogy minden ajtó mögött egy másik lélek álmodik éppen, és hogy ez a labirintus az összes embert összeköti a világon. Mágikus hely volt, titokzatos és veszélyes…”
Március van, Londonba lassan megérkezik a tavasz, Liv Silber pedig mindjárt három problémával is küzd.
Először is: hazudott Henrynek.
Másodszor: az álmok egyre veszélyesebbek. Arthur olyan titkokra jött rá, amelyek segítségével az álomvilágban borzalmas dolgokat tehet. Feltétlenül meg kell állítani.
Harmadszor: Liv anyja, Ann, és Grayson apja, Ernest júniusban össze akarnak házasodni. És a gonosz Bokkernek, Grayson nagymamájának nagy tervei vannak a fia esküvőjét illetően, de legalábbis egészen más tervei, mint a menyasszonynak.
Liv alig győzi elhárítani a fenyegető katasztrófák sorát…
Merülj el e csodálatos világban!

   Mindig nehezen mondok búcsút egy sorozatnak vagy egy trilógiának, de most még a szokottnál is lehangoltabb vagyok, hiszen egyszerűen imádtam ezt a könyvet. :)
   Szóval, mindent összevetve, keserédes pillanatoknak voltam tanúja az elmúlt pár percben, amikor is elolvastam az utolsó oldalakat és egyszerűen nem tudtam, hogy mi lesz ezután?!
   Komolyan véget ért? Tényleg ennyi volt? Soha többé nem lépek már be az álomfolyosóra? Nem már!
   Aztán persze rájöttem, hogy ez így van rendjén. Egyszer minden jónak vége szakad. Csak nagyon nehéz elfogadni a változást. 
A könyv borítója
   Kerstin Gier-től már olvastam az Időtlen szerelem trilógiát és nagyon szerettem, főleg Xemerius miatt. Az utolsó résszel, a Smaragdzölddel viszont voltak gondjaim. Ám Az álmok harmadik könyve nem okozott csalódást és ennek kimondottan örültem. 
   Mindenre fény derült, kivéve egy dolgot, - amit persze nem árulok el - de az talán jól is van így. Legalább maradt egy kis jóleső titok így a végére. Az ilyen apró fricskákkal mindig tudok azonosulni. Szerintem az írónő így érte el, hogy örökké emlékezzünk erre a nagyszerű sorozatra.
   Még mielőtt megijednétek, bizony kiderült, hogy ki is volt valójában Secrecy a Pletykacicához hasonló csúfolódó, minden lében kanál blog írója, Anabel démonának is megtudtuk a valódi eredetét és szándékait, fény derült Arthur legmocskosabb titkaira, valamint Grayson, Mia, Liv és Henry jövőjére is. Persze ezek mellett a végtelenül kedvelhető és vicces mellékszereplők is méltó lezárást kaptak. Lottie, Livék anyukája és új mostohája, a Bokker, Anabel, Emily, Florence, sőt még Senator Obitus is.
A kép forrása
   Miközben olvastam a kötetet folyotn azon kaptam magam, hogy mosolygok, fennhangon kacagok. Egyszerűen nem lehetett és nem is tudtam betelni az írónő könnyed, finom humorával. Ezen erőssége persze már az Időtlen szerelem trilógiában is megmutatkozott, de itt, ebben a közegben, ezekkel a karakterekkel érett igazán szép gyümölccsé.
   Mindemellett persze megvolt a kellő romantika, izgalom, borzongás és a családi dráma is.
   Bátran ajánlom ezt a trilógiát a fiatalabb korosztálynak is, hiszen nem olyan ijesztő, sőt, szerintem egyáltalán nem az.
   Könnyed, szórakoztató olvasmány, amivel gyorsan lehet haladni, ráadásul tele van izgi rejtélyekkel, így még a gondolkodást is serkenti, hiszen nincs is annál nagyobb titok, mint idő előtt rájönni, hogy ki is valójában Secrecy?!
Az írónő új regénye
   Az írónő stílusa egyedi, a gondolkodásmódja remek, a leírások karakterközpontúak, soha nem veszi magát elég komolyan, ami itt nem hátrányára, hanem előnyére válik a történetnek. Érdekes világot tár elénk, új fejezetet nyit a fantasy-urban fantasy témában.
   Olvassátok el, mert tényleg csodálatos! :)
   Az írónő új regénye nemrég jelent meg Németországban és annyira drukkolok, hogy Magyarországon is megjelenjen majd, mert a fülszövege izgalmasan hangzik. Érdekelne.
   Most pedig megyek aludni, hátha álmodok valami szépet. Még jó, hogy a mai nap készült el az új álomfogóm is. :)
   Pár szó a borítóról: A borító első ránézésre pontos mása az eredetinek, de a háttérszínnel van egy kis apró módosítás.  Külföldön inkább ezüstös, idehaza hófehér lett, amit cseppet sem bánok, hiszen legalább jól kitűnik a többi, fekete színű, Vörös pöttyös könyv közül.
A kép forrása

Megjegyzések